Kenneth Finsås Startet 28.September.2016 Del på Facebook Startet 28.September.2016 (redigert) Til min sjark på rundt 25 fot ønsker jeg å handle inn en nyere motor med gir, da jeg ikke har tid til å ligge å skru. Den har pr. i dag fast propell (ikke vribar) og ønsker å beholde dette. Tenker å legge listen på max 35-40.000 for motor og gir. Ser ut til at man f.eks kan få en bra VP MD2030 eller en Yanmar 3GM30f til denne prisen. Har også sett VP D1-20 i dette prisområdet, men tror den blir i minste laget. Dette skal i følge forumet være gode motorer. Ønsker å høre om noen synspunkter på dette å evt. motta gode tips og råd. Frister såklart å kjøpe ny Volvo Penta D1-30 på kanpanje, men så var det pengene da... ☺ Redigert 28.September.2016 av Kenneth Finsås (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 i klassen rundt 30hk fins det jo div. alternativer basert på Mitsubishi og Kubota 3 syl stammemotorer. fra f.eks Sole diesel , Nogva Nanni, Vetus mfl. Bare pass på å kjøp noe med anerkjent mariniseringsutstyr hvalsgs båt er det og hva som står i nå? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kenneth Finsås Svart 28.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2016 Se tråden i linken under for bilder og mer info. Den tråden døde litt ut, så lagde en ny med mer korrekt overskrift til dette spørmålet. https://baatplassen.no/i/topic/130004-sjark-med-bob-bob-bmc-18-overhale-eller-sette-inn-2230-sabb/ Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 nanni Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Finsås Svart 29.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2016 Hvorfor Nanni i stedet for Volvo Penta f.eks? =) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Finsås Svart 29.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2016 Sjekket opp kampanjeprisene for nye motorer, VP D1-30 koster kr. 59.000,- mens Nanni N3.30 koster 76.000,-. Kan differansen forsvares? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 er det med sammenlignbart utstyr? Har kompiser med slike små VP i seilbåt, hører de klager over syke priser på servicedeler... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kenneth Finsås Svart 29.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2016 Det er ut i fra kampanjeprisene som leverandørene har for 2016. Begge leveres med mekanisk gir, så vidt jeg kan se, og må vel da kunne direkte sammenlignes. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Kjøp merke der du har service og deler tilgjenglig i nærområdet. du skriver at du ikke ønsker å skru, da er det lurt med et pålitelig verksted i nærheten. Volvo har vel størst forhandler nett Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Til min sjark på rundt 25 fot ønsker jeg å handle inn en nyere motor med gir, da jeg ikke har tid til å ligge å skru. Den har pr. i dag fast propell (ikke vribar) og ønsker å beholde dette. Tenker å legge listen på max 35-40.000 for motor og gir. Ser ut til at man f.eks kan få en bra VP MD2030 eller en Yanmar 3GM30f til denne prisen. Har også sett VP D1-20 i dette prisområdet, men tror den blir i minste laget. Dette skal i følge forumet være gode motorer. Ønsker å høre om noen synspunkter på dette å evt. motta gode tips og råd. Frister såklart å kjøpe ny Volvo Penta D1-30 på kanpanje, men så var det pengene da... ☺ Volvo sine småmotorar er sikkert greie nok, men her er plenty andre motorar som og er greie nok. Ikkje lås deg fast til eit merke er mitt råd. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Finsås Svart 29.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2016 Er heldigvis ikke låst, sitter å ser på Finn rett som det er, men synes utvalget for tiden er litt dårlig på brukt. Kanskje det ikke er rett sesong, eller kanskje slike motorer ikke alt for ofte selges? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.