Jump to content

Brukt men bra motor til sjark, ca. 30Hk, hva velger man?

Kenneth Finsås

Recommended Posts

Til min sjark på rundt 25 fot ønsker jeg å handle inn en nyere motor med gir, da jeg ikke har tid til å ligge å skru. Den har pr. i dag fast propell (ikke vribar) og ønsker å beholde dette. Tenker å legge listen på max 35-40.000 for motor og gir. Ser ut til at man f.eks kan få en bra VP MD2030 eller en Yanmar 3GM30f til denne prisen. Har også sett VP D1-20 i dette prisområdet, men tror den blir i minste laget. Dette skal i følge forumet være gode motorer.

Ønsker å høre om noen synspunkter på dette å evt. motta gode tips og råd.

Frister såklart å kjøpe ny Volvo Penta D1-30 på kanpanje, men så var det pengene da... ☺

Redigert av Kenneth Finsås (see edit history)

i klassen rundt 30hk fins det jo div. alternativer basert på Mitsubishi og Kubota 3 syl stammemotorer. fra f.eks Sole diesel , Nogva Nanni, Vetus mfl.    Bare pass på å kjøp noe med anerkjent mariniseringsutstyr

hvalsgs båt er det og hva som står i nå? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Til min sjark på rundt 25 fot ønsker jeg å handle inn en nyere motor med gir, da jeg ikke har tid til å ligge å skru. Den har pr. i dag fast propell (ikke vribar) og ønsker å beholde dette. Tenker å legge listen på max 35-40.000 for motor og gir. Ser ut til at man f.eks kan få en bra VP MD2030 eller en Yanmar 3GM30f til denne prisen. Har også sett VP D1-20 i dette prisområdet, men tror den blir i minste laget. Dette skal i følge forumet være gode motorer.

Ønsker å høre om noen synspunkter på dette å evt. motta gode tips og råd.

Frister såklart å kjøpe ny Volvo Penta D1-30 på kanpanje, men så var det pengene da... ☺

Volvo sine småmotorar er sikkert greie nok, men her er plenty andre motorar som og er greie nok. Ikkje lås deg fast til eit merke er mitt råd.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...