Trønderbygger Startet 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2016 Hei må rense kjølekanaler og sjekke termostat da motoren blir meget varm og stopper piss stråle har ikke fin flytt den spytter ut vannet i seksjoner og kommer ganske lenge etter at motor har startet johnson 20 sea horse rundt år 70-82 Har fått høre at man helst ikke skal begynne å skru opp kjølekanal deksel da boltene gjerne knekkker ? Men er det termostat på disse gamle 2 takterne ? Og hvor ligger den Finnes det et middel man kan kjøre motoren i ei tønne med for å rense kalk avleiring etc ? Regner med at trykkluft ikke hjelper stort ? Hørt om systemrens men håper på andre svar da prisen er vel stiv? Motoren har forresten piss stråle og eksos over kav plata Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Har du forsøkt å stake opp der sladrestrålen skal komme ut? En ståltrådbit eller lignende. Tetter seg gjerne der hvis ikke er kjørt i ferskvann før opplag. Vet ikke helt hvordan det ser ut på denne motoren, men regner med det går en gummislange ut fra blokka til utløp sladrestråle. Du kan forsøke å løsne slangen ved utløp, og se om kommer ut vann da når du kjører motor i vanntønne. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 5.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 har ikke prøvd å stake opp sladrestrålen - men det kommer vann ut av sladrer'n men den har ganske svak stråle om derre ser på nederste bilder av motor så ser man sladrestråle slangen komme ut ifra blokka over CDI enheten og ned på mottsatt side på samme bilde og øverste : om derre ser de 2 hulene øverst under oppe på stammmen der kommer det ut eksos og vann til NORMALT til meg kommer det bare eksos og vannet kommer ut i sladrestrålen , har søkt på youtube og set at de fleste har vann ut fra de 2 hulene har bestemt at jeg skal bytte impeller og impellerhus om huset er skadet men impeller kan være gåen siden det ikke kommer vann ut av eksos hullene ? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 5.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Nå har jeg prøvd å finne ut vilket nr jeg skal bruke når jeg bestiller deler til motoren men finner rett og slett ikke ut noe? ang mod nr etc Noen som kan forklare utfra bilde vilke bokstaver som gjelder.. Prøvd alskens av serial og id på iboats.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.