Luft Startet 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2016 Jeg har lekkasje rundt Vetus stevnbeslag / propellhylse (ikke Sleipner). Dette skyldes helt sikkert at cuttlass lageret har gått i stykker med den konsekvens at det har blitt vibrasjoner og dermed lekkasje. Båten står nå på land og jeg skal starte demonteringen. Hylsa ser ut til å være satt sammen av tre deler. Stevnbeslaget har en flens mot stevnen. Rundt stevnbeslaget føres det et låsebeslag med to skruehull. Når dette låsebeslaget strammes med gjennomgående bolter klemmes stevnbeslaget mot stevnen. (På Sleipner er dette utført i ett stykke). Helt bakerst på stevnbeslaget kan det se ut som man kan demontere en del og dermed komme til cutlasslageret.aget Er det noen som her erfaring med denne type stevnbeslag? jeg har fått slark (1 mm rotasjon) mellom selve stevnbeslaget og beslaget som holder stavnbeslaget inntil stevnen. Alle skruer er tighte. Holder det å pakke opp rundt stevnbeslaget og propellhylsa med hamp? klarer ikke å se for meg låsebeslaget vil hindre rotasjonsslarke. Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Jeg hadde røsket av hele "driten" og satt på nytt fra Sleipner. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Luft Svart 5.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Mente stevnlager fra Vetus, ikke stevnbeslag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.