Jump to content

Søker råd vedrørende Vetus stevnbeslag / propellhylse - 80 tallet


Luft

Recommended Posts

Jeg har lekkasje rundt Vetus stevnbeslag / propellhylse (ikke Sleipner). Dette skyldes helt sikkert at cuttlass lageret har gått i stykker med den konsekvens at det har blitt vibrasjoner og dermed lekkasje. Båten står nå på land og jeg skal starte demonteringen. Hylsa ser ut til å være satt sammen av tre deler. Stevnbeslaget har en flens mot stevnen. Rundt stevnbeslaget føres det et låsebeslag med to skruehull. Når dette låsebeslaget strammes med gjennomgående bolter klemmes stevnbeslaget mot stevnen. (På Sleipner er dette utført i ett stykke). Helt bakerst på stevnbeslaget kan det se ut som man kan demontere en del og dermed komme til cutlasslageret.aget

 

Er det noen som her erfaring med denne type stevnbeslag?

jeg har fått slark (1 mm rotasjon)  mellom selve stevnbeslaget og beslaget som holder stavnbeslaget inntil stevnen. Alle skruer er tighte. Holder det å pakke opp rundt stevnbeslaget og propellhylsa med hamp? klarer ikke å se for meg låsebeslaget vil hindre rotasjonsslarke.

Takk for svar :)

 

 

stevnbeslag.jpg

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...