dritslem Svart 5.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Et par ting. Når river ut ting og tang så ta vare på det som kan brukes til mal. Og når du rydder så finner du kanskje ting og dingser som du ikke skjønner hva er, før senere, og da tenker en gjerne "å faen! Det kastet jeg" ;-). Og mange rare duppedingser til båt kan være vanvittig vanskelig å få tak i nytt. En annen ting, når man først er på budsjett. Mange tekstiler kan få nytt liv om man legger en del arbeid i det, og ofte uansett mindre arbeid og penger enn hva det koster å få laget/lage nytt. Men nytt blir det jo ikke, dog kan det holde noen år. Så vær litt tilbakeholden med å kaste alt for mye. ------------------ Personlig mener jeg "seilende prosjekt" er det lureste. Da har man løpende motivasjon for å få ferdig dill og dall på båten. Aner ikke hvor mange "totalprosjekt" jeg har sett strande her på BP. Dvs prosjekter hvor eier river ut all innredning++ og skal bygge opp alt fra bunnen av... i farten så kan jeg vel knapt huske noen som ble fullført, selv om det sikkert er noen. Sett opp en prioriteringsliste over hva som absolutt må gjøres før båten skal på sjøen til våren, og en liste over hva som bør gjøres, og hva som kan usettes, eller gjøres mens båten er på sjøen, i seilbar stand. My thought exactly.. Kjenner meg sjøl såpass at jeg vet at jeg ikke gidder dette, med mindre jeg har båten på vannet, og kan seile imens. Hvis jeg derimot får ha ferie i båten til sommeren, så vet jeg at jeg kommer i mål med dette etterhvert :-) Link to post
Eureka Svart 5.November.2016 Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 -om putetrekk er i god stand, ikke grønne av mugg, men gode gamle orginaltrekk, vask de skånsomt, strekk de mens de er fuktige og bytt heller innmaten. Finn tak i gamle overmadrasser og skjer til. Du får nok av ting å fikse. Jeg har mine orginaltrekk fra 83, men byttet innmat. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn