Jens_P Startet 11.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2016 (redigert) Har akkurat anskaffet en GPS-tracker fra Jula. Denne trenger et GSM-abonnement for å fungere. Krav at dette er 2G, det vil si at SIM med kun 3G og 4G ikke vil virke. Har firma-telefon, så familie og venner er ikke en opsjon. Tracker kommer til å være avskrudd i opplagsesongen. Noen som har tips om hva jeg bør velge som er billig og bra? Redigert 11.Oktober.2016 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Dykker Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 M2M fra Telenor. Kr. 29,- kroner pr mnd, . Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Jeg bruker kontantabonnement fra Telenor. Koster kun for de SMSene som sendes. Men man må huske å fylle på penger minst hver 15 måned, ellers sperres simkortet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
oberst1 Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Benytter selv kontankort fra Talkmore på lignende sak, bruken siste året tilsier noen tiere i bruk. Vet ikke om den fra Jula fungerer på samme måte, men den sender vel i utgangspunktet sms til deg? Altså er du ikke avhengig av hyppig datatrafikk? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Jeg har flere slike trackere. Bruker bare vanlig kontantkort fra Chess og Telia.Er du sikker på at ikke kort med 3G og 4G funker? Trodde bare at alt ble "redusert" til 2G jeg....? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Jens_P Svart 11.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Da blir det kontant-kort. Tracker kan styres via app i tillegg til SMS. Så blir nok litt datatrafikk også. @ smiley: Står spesielt i manual at SIM fra svenske "3" ikke fungerer da de kun har abonnement på 3G og 4G. De bygger tydligvis eget nett med kun 3G eller nyere teknologi. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
oberst1 Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 ...er vel de som omtales som et datakort, derfor kun 3G og 4G... Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 17.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2016 Ser billig og bra ut denne - spørsmålet er vel bare om man må være dataingeniør for å sette den opp med mobilapp/telefonnummer - enkelte billig varianter er desverre umulige å få til å fungere skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2016 Var forbausende enkel å sette opp. SIM-kort er full størrelse og og PIN-kode må slås av for at den skal virke. Du må putte kortet i en telefon for å gjøre det. Andre lille knepet jeg fant var at når SIM hadde vært tatt ut og inn noen ganger så måtte jeg trykke på reset for å få den på igjen. Har du telefon med android kan du betjene den delvis med bluetooth. Sette opp enheten, slå av og på alarm, sjekke posisjon og status. Men ikke styre releutgang, går kun med SMS. Bluetooth fungere ikke med iPhone. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
powerpuff Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Har akkurat kjøpt samme trackeren - hvilket kontantkort var det du valgte? Ref at det "bare" kan brukes på 2G??? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 23.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Jeg endte opp med Chess. Vurdert ut fra pris. 2G vil si at det kan kommuniseres via SMS. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
dieselfan Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Hvor ofte logger en slik og hvor lett er det å finne en slik med elektronisk søkeutstyr ? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Ville bare nevne det, bruker selv et datatvilling kort fra Talkmore, gratis å ha, inkludert i abonnementet jeg bruker på tlf min. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.