176-671 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Ertec, ja. Takk for tipset. Jeg kontakter dem. Forhåpentligvis finnes en beskrivelse av fremgangsmåten... Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Jeg er ganske sikker på at disse er til ekstra høyttalere som kan monteres i salongen. Det virker rart dersom de har fremført kabler for 12V DC uten ekstra ytterisolasjon. Til sammenligning er det gjort på tilsvarende måte i 315, da finner man igjen de andre endene av disse kablene i hardtop'en. Jeg skal montete DAB-radio i dag. Tar med en liten høytaler og tester. Litt rart at det kun er lagt opp til en høytaler der nede. Det samme i skapet på badet? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
blue moon Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Synes det er dårlig gjort å opprette denne tråden, Saga-forumet blir en ikke like eksponert for. Neste båt er bestemt, men fornuften sier at det ikke trenger å skje før om noen år. Skal i hvert fall prøve å overse denne tråden =) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Benji Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Hvorfor et nytt saga-nettsted? Det finnes jo allerede et utmerket saga-forum. Synes det er dårlig gjort å opprette denne tråden, Saga-forumet blir en ikke like eksponert for. Neste båt er bestemt, men fornuften sier at det ikke trenger å skje før om noen år. Skal i hvert fall prøve å overse denne tråden =) Vurderer selv Saga 315 om ett til to år, men er Saga eiere så hårsåre at man ikke kan ha en annen side enn Sagaforumet for diskusjon. Tror neppe det, men.... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 (redigert) Sagaeiere er nok ikke mer hårsåre enn andre. Jeg har selv et innlegg her i denne tråden, selv om det er jeg som driver Sagaforumet. Og for all del, - Sagaforumet er IKKE en konkurrent til Båtplassen. Men ta gjerne en titt innom, det er mye kompetanse om Sagabåter der. Lars H. Redigert 19.Oktober.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Benji Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Sagaeiere er nok ikke mer hårsåre enn andre. Jeg har selv et innlegg her i denne tråden, selv om det er jeg som driver Sagaforumet. Og for all del, - Sagaforumet er IKKE en konkurrent til Båtplassen. Men ta gjerne en titt innom, det er mye kompetanse om Sagabåter der. Lars H. Regnet nok heller ikke med det Lars - bare så "rart" at noen alltid skal syte (og nå gjør jo jeg det også) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Riddar4 Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Far min hadde i sin tid Saga 25 som han kosa seg og dorga laks på Stad-havet med. Har ellers hatt et godt inntrykk av Sagabåtene. Men ryet fikkk et skudd for baugen da jeg hadde båten på verksted og de holdt på med den tredje sagabåten fra 2000 årsperioden med massiv plastpest i skroget. Er dette noe Sagaeierne ikke snakker høyt om? Eller var det tilfeldig at en rekke "mandagsbåter" havna på samme verksted? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Har hatt 2 saga 20 snekker. Begge med plastpest over heile undervannsskroget. Slik har det vært i 10 år, uten at eg bekymrer meg over det. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 En får ihvertfall ikke igjen pengene ved salg når båten er befengt med plastpest...Og hvem vil vel føle seg stolt og trygg med slikt i skroget?? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Vurderer selv Saga 315 om ett til to år, men er Saga eiere så hårsåre at man ikke kan ha en annen side enn Sagaforumet for diskusjon. Tror neppe det, men.... Vestlandsutgaven? Trodde også jeg ville ha dør til jeg opplevde uteplassen i 310/29HT. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 blue moon, hvor lang sesong har du? Vi bruker båten fra slutten av mars og ut oktober, og skulle jeg hatt en Saga 3xx ville jeg hatt en versjon med bakdør. Det blir mye "fyring" vår og høst med vår Saga 27 kalesjebåt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 (redigert) Vi vurderte sterkt bakdør men valgte hardtopp løsning. Med eber d4 er dette intet problem. Vi vil neppe bruke båten i flere minusgrader. Under veis har vi varme fra motoren som kommer ut i flere kanaler ombord. Vi har tidligere hatt bakdørsbåt, men benyttet lite den lukkede delen foruten å lage mat og å sove. Nå skal vi benytte vinteren til å skaffe oss mer erfaring med hardtopp båten vår. Nå bruker vi HELE båten noe som fungerer bra så langt. Ny DAB radio montert i dag. Livet blomstrer. Redigert 19.Oktober.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Benji Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Vestlandsutgaven? Trodde også jeg ville ha dør til jeg opplevde uteplassen i 310/29HT. Ja, de er fine de - 310 og 29HT, men har båten ute 360 + dager i året, og brukes også ned mot 5 - 10 minus, da vil jeg ha en lukket båt, OG viktig MOR vil ha lukket båt - så... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
blue moon Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Lars: Har sesong som deg ca, Ebern har gått minimalt i vår og høst. Til mitt bruk (og skjærgård) kan jeg ikke forsvare lukket båt synes jeg. Er for glad i sol og sitte ute. Så ikke Astor også etter lukket men endte med åpen, tilfeldig? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Nå har vi erfaring med lukket båt tidligere og vet mye om vinterbruk fra disse. Vi ser nå at vi får en mer helhetlig koselig båt som både fruen og jeg er godt fornøyd med. Nå gjenstår å kjenne på denne følelsen gjennom vinteren. Skal forsøke å holde dere oppdatert. Og husk, hverken fruen eller jeg er noen ungdommer lenger og viber vare for kulde og trekk. Men allikevel.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
espenchr Svart 1.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2017 Jeg synes det er glimrende med en egen Saga-tråd her. Sagaforumet er bra det, men det preges kanskje litt for mye av gamle Saga-entusiaster (ikke at det er noe galt med det). Saga er en av veldig få gjenværende, norske båtprodusenter som jeg mener fortjener en mer fremtreden rolle her på forumet. De har tross alt veldig mange fine nye båter som jeg synes bør komme frem i dagslyset. Selv har jeg vært en lykkelig eier av en Saga 320 ST i noen år nå, men har nettopp bestilt en Saga 370 HT som skal være ferdig produsert ved påsketider. Vi planlegger å ta turen fra Selje til Oslo. Kanskje vi starter en egen hentetråd hvis det er interesse for det. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 2.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2017 Jeg synes det er glimrende med en egen Saga-tråd her. Sagaforumet er bra det, men det preges kanskje litt for mye av gamle Saga-entusiaster (ikke at det er noe galt med det). Saga er en av veldig få gjenværende, norske båtprodusenter som jeg mener fortjener en mer fremtreden rolle her på forumet. De har tross alt veldig mange fine nye båter som jeg synes bør komme frem i dagslyset. Selv har jeg vært en lykkelig eier av en Saga 320 ST i noen år nå, men har nettopp bestilt en Saga 370 HT som skal være ferdig produsert ved påsketider. Vi planlegger å ta turen fra Selje til Oslo. Kanskje vi starter en egen hentetråd hvis det er interesse for det.. Har vært eier av Sagabåt i mange år så ja du verden en hentetråd om ny Sagabåt fra fabrikken i Selje er noe jeg og helt sikkert alle andre som er intresert i båt vil ha glede av . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2017 Det har blitt en del konvoier der folk i flokk og følge henter sine båter hos Sagaboats på Selje. Du kan se et utførlig "slideshow" fra konvoien i 2006 her: sagaforumet.com/konvoy_2006 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 3.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 (redigert) Så ikke Astor også etter lukket men endte med åpen, tilfeldig? Vi har nå fått testet vår Saga 29 HT som jo er uten bakdør, nå vinterstid. Med Eber D4 holder vi fint på varmen når gradestokken ligger pluss/minus null. Men du verden for plass vi har når bakveggen er borte. Vi hadde tidligere en Grand Banks 36 Classic med masser av plass men ser nå at den store kabinen i vår 29 rommer godt. Det eneste vi savner er mer skap-plass. Eller, som vi har funnet ut, vi savner det vel egentlig ikke. Vi hadde tidligere med oss alt for mye som aldri eller sjelden ble brukt. Neste helg har vi meldt oss på til årsmøte i Sagaklubbens Osloavdeling som holder møte nede på Havna på Tjøme. Jeg liker det sosiale klubbene har å by på. Jeg har noen bilder fra turen men får kun opp; Feilnr 503: Intern feil Redigert 3.Januar.2017 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.