Jump to content

Få tak i tilsetningsstoff til bensin for båt ved vinterlagring

SteinMR

Recommended Posts

Har aldrig tilført noe på tanken hverken på båt eller MC! Har bestandig tilnermet full tank. tanker til småmotorer står i naust eller garasje. Har aldrig hatt noen problemer! Det samme gjelder plenklipper og kantklipper som står i garasje.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det er det første året jeg har tilsatt noe i år. Iløpet av vinteren ifjor begynte jeg på få problemer med snøfreseren, den fusket og gikk ujevnt. Etter bytte til alkylatbensin fungerer den slik den skal igjen. Det samme har skjedd med gressklipperen - og samme løsning. Motoren på Nimbusen har i sommer hatt de samme symptomene - og løsningen ble å tømme ut all bensin. Ny bensin inn, med Sea Foam og motoren gikk som en klokke. Jeg antar (vet ikke) at grunnen er så enkel som at det er kommet etanol på pumpene i Grimstad iløpet av høsten/vinteren ifjor.

Redigert av Napoli (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Det henger vel litt sammen med interessen og om man bryr seg ... Det er jo ikke mitt problem, som å høre de ... :thumbsup:

De som selger slike produkt anbefaler nok ofte å bruke det..

Jeg har aldri brukt det. Motoren min stoppet to ganger på tomgang i sommer så kanskje det er verdt forsøket. Gått 250 timer i mitt eie uten et feilslag før denne sommeren..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...