LM 605 Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 "Før i tiden" var jo ikke lagring av bensin på tanken i løpet av vinterhalvåret noe problem. Det er jo etter, at det ble begynt å tilsette etanol i brennstoffet ,at problemer kan oppstå, i følge ekspertisen.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Har aldrig tilført noe på tanken hverken på båt eller MC! Har bestandig tilnermet full tank. tanker til småmotorer står i naust eller garasje. Har aldrig hatt noen problemer! Det samme gjelder plenklipper og kantklipper som står i garasje. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Napoli Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 (redigert) Det er det første året jeg har tilsatt noe i år. Iløpet av vinteren ifjor begynte jeg på få problemer med snøfreseren, den fusket og gikk ujevnt. Etter bytte til alkylatbensin fungerer den slik den skal igjen. Det samme har skjedd med gressklipperen - og samme løsning. Motoren på Nimbusen har i sommer hatt de samme symptomene - og løsningen ble å tømme ut all bensin. Ny bensin inn, med Sea Foam og motoren gikk som en klokke. Jeg antar (vet ikke) at grunnen er så enkel som at det er kommet etanol på pumpene i Grimstad iløpet av høsten/vinteren ifjor. Redigert 25.Oktober.2016 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
BingoBonzo Svart 26.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2016 Sjekket med mitt verksted når jeg hentet båten fra service i dag, han sa at det ikke var nødvendig.. Med andre ord ingen eksakt vitenskap dette Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
LM 605 Svart 26.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2016 Sjekket med mitt verksted når jeg hentet båten fra service i dag, han sa at det ikke var nødvendig.. Med andre ord ingen eksakt vitenskap dette Tydelig forskjellige meninger blant "fagfolkene" ang. dette temaet? Noen sier ditt, og andre sier datt. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2016 (redigert) Det henger vel litt sammen med interessen og om man bryr seg ... Det er jo ikke mitt problem, som å høre de ... Redigert 26.Oktober.2016 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
BingoBonzo Svart 26.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2016 Det henger vel litt sammen med interessen og om man bryr seg ... Det er jo ikke mitt problem, som å høre de ... Ja, og bekrefter at dette er et felt med hvor det ikke er et fasitsvar. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
glalaks Svart 27.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2016 Det henger vel litt sammen med interessen og om man bryr seg ... Det er jo ikke mitt problem, som å høre de ... De som selger slike produkt anbefaler nok ofte å bruke det.. Jeg har aldri brukt det. Motoren min stoppet to ganger på tomgang i sommer så kanskje det er verdt forsøket. Gått 250 timer i mitt eie uten et feilslag før denne sommeren.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
TrondTA Svart 20.April.2020 Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Har hentet hjem båten fra vinterlagring og koblet opp vann på motoren , men motoren vil ikke gå noe lenge på tomgang kan dette skyldes "gammel bensin" ? det er vell ca halv tank på båten (ca 50liter) . er en mercury 125hk 2takt motor . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.