Chilli Solbris Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Godt å se at du tar det med raltivt godt humør! Ich habe so viele wörte vergessen das ich nicht mehr gut schreiben können! So ich hoffe das deine Schieff repariert wird und Sie gesundt und munter nach Norwegen kommen!! Sånn ca... (Ikke Google translate ) und dass beide kommen sicher zurück nach Norwegen Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 (redigert) Erikda skrev for 6 timer siden: Godt å se at du tar det med raltivt godt humør! Ich habe so viele wörte vergessen das ich nicht mehr gut schreiben können! So ich hoffe das deine Schieff repariert wird und Sie gesundt und munter nach Norwegen kommen!! Sånn ca... (Ikke Google translate ) und dass beide kommen sicher zurück nach Norwegen Trekker tilbake det med å kommunisere på tysk? Trenger mer tid til å lære? Redigert 5.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Er det sådan en følelse I har? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 Foreløpig sitter vi med en følelse av at vi ikke hadde trengt å være her så lenge som vi nå har vært, men hvis det blir leveranse på mandag, og at montering går greit, vil vi ha en og en halv uke på å komme oss hjem. Hvis været ikke blir så dårlig vindmessig som det er meldt, bør det gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Jeg håper selvfølgelig at dere kommer dere avgårde igjen snart! Men når sant skal sies, så er det ikke den verste bungalowen dere har valgt til å feriere i. Kanskje en fattig trøst, men husk; Om hundre år er allting glemt. God tur videre! Her holder vi til for tiden i Karlstad. Skulle gjerne hatt en påhenger på rekkverket og tatt en tur på Vänern. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 Humøret er på topp. Skal i bursdag til Jan Cux, og der er det visstnok streetfood og sånt :-) Skal knipse litt når vi kommer dit. Solen skinner og det er nesten vindstille. Kulingen kommer først når vi setter kursen oppover?? Kos dere på den svenske gläsbygden???? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 (redigert) Feiring av Jan Cux var en glede. Først var det gatefest i Schillerstrasse, og etter det tok vi en runde med klesvask på et myntvaskeri. På ettermiddagen var det streetfood og øl på strandpromenaden med et gigantisk fyrverkeri til slutt. Mens fyrverkeriet holdt på, kom Aidaprima sigende forbi. Den hadde et vanvittig lysshow på hele båten,så det var litt av et skue. knipset noen bilder i dag også. Redigert 5.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Denne blonde herren Cux må være en populær kar i byen Ellers ser det ut som würstene er mer enn innafor i cxhaven også om man skal dømme på antall pølsebilder i siste post Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 He he... jeg tror ikke jeg tipper så gærent når jeg sier at pølser må være en form for favoritt! Når dere først må ligge der og vente er jo menigheten her inne glad for reiseskildringene og alle de flotte bildene....... Og så håper vi at dere finner flere kulturelle begivenheter å traktrere oss med frem til mandag!!! Hmm, fikk lyst på pølse!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 (redigert) Prøver å linke til noe som ble lagt ut på facebook i går. Redigert 6.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Tydeligvis glad i pølser ja... Denne Cux som feires er vel antakelig byens grunnlegger da? Bare pøs på med bilder! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Havlengt Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Er det "ventepølser"..? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Tom Rør skrev On 4.8.2017 at 22.25: Vi har nå offisielt byttet adresse til Am Schleusenpriel, og det er pga. at våre såkalte venner i UK ikke klarte å sende en skarve kabelstokk til Tyskland som avtalt. Er det Brexit som slår til og så får du svi. Vi lider med dere. Og litt motvekt til alle pølsene. Vi var på Jomfruhummerfestival i gå og mistet tellingen på alle varietetene som ble servert. Jomfruburger Hummer og gravlaks Hummer og kanari Min favoritt var ikke Jomfruhummer i pølse brød men den andre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 Jeg tror det var god gammeldags vrangvilje og udugelighet mer enn Brexit som gjorde at tullingen ikke sendte kabelen. Den bør være her i morgen, da den ble sendt express med fly på fredag. Vi har i dag vært turister igjen, og tok en båttur ut på Elben, med besøk på Seehundsbänke. Vi fikk kjøpt både mat og drikke på turen, så vi led ingen nød. vi så noe sel, men når sant skal sies har jeg sett dem på nærmere hold i hjemlige farvann. Fin tur var det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 (redigert) Her er noe "nødutstyr" du må passe på å ha med på neste tur nedover regner med at den blir mer østlig. Fyrer du disse på akterdekket blir det bryggTanZ und Mach Schau Mach Schau. Denne "sounden" er det kun tyskerene som får til unt denn schwinger (på sitt eget vis) :) Kjøpte disse for kr 10,- pr stk på Fretex ser at den ene står i en hundrings i DDR. Anyways... https://www.musik-sammler.de/media/603507/ http://www.ebay.de/itm/Vinyl-LP-Der-Peter-Kreuder-Cocktail-Fuer-die-Hausbar-Ariola-70114-IT-/230851615507 http://www.secondhandlps.de/showlp/28048/Willy-Berking-Top-Hits-zum-Tanzen.html https://www.discogs.com/Various-Fascination-28-Unvergessene-Filmmelodien-Von-Gestern-Und-Heute/release/6222901 Lykke til med starten på hjemfarten i morgen Tschuß Redigert 6.August.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 Vi håper englenderen har klart å få kabelstokken til rett mottaker, og at de svinger seg max for å få denne på plass. Det er faktisk like før jeg må besøke det tidligere nevnte pingvinmuseet, og det hadde jeg helst sett at jeg slapp. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 OG jeg fant et pølsebilde i dg også! Herlig!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 Erikda skrev 4 minutes ago: OG jeg fant et pølsebilde i dg også! Herlig!! Jeg må nok sjekke ut pølseutvalget hos Strøm Larsen på Torshov etter ferien. Jeg har tre pakker med currywürst i kjøleskapet ombord. Det var det jeg spiste på båten :-) Nydelige pølser?? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Vi krysser fingrene for at "der stock" ankommer i morgen @Tom Rør ellers blir det guttetur i september, vettu ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 sap_2000 skrev 10 minutes ago: Vi krysser fingrene for at "der stock" ankommer i morgen @Tom Rør ellers blir det guttetur i september, vettu ? ??? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 EM i venting dette her! Krysser fingre og tær litt til Hehe, godt man ikke er alene om å like pølser... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Jeg sitter med telefonen foran meg, og har strupet ned blunkingen til et minimum for ikke å gå glipp av noe.Det burde skje noe i dag, da delen skulle gå med fly/express på fredag. Båten som ligger foran oss har blitt solgt til et par fra Ålborg som bobåt, og skal etter planen dra i dag.Så uavhengig av hva som skjer hos oss, vil ihvertfall utsikten forandres:-) Redigert 7.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Kjekt med ny utsikt, men det beste er jo å stå for forandringen selv. Det er jo derfor vi har motorer i jollene våre.... Håper det kommer deler litt kjapt nå. Expressfly, fredag... er det langt til England? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth 81 Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 6 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Kjekt med ny utsikt, men det beste er jo å stå for forandringen selv. Det er jo derfor vi har motorer i jollene våre.... Håper det kommer deler litt kjapt nå. Expressfly, fredag... er det langt til England? Skal man dømme etter denne tråden, ca 4,8 lysår.. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Bay_liner Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Mht PØlser.... det er kommet en veldig bra variant av en fenomenal sak fra Østerrike inn i hyllene til Coop Prix som har veldig bra utvalg av "eksotiske" pølser forøvrig men denne "Käse Kraineren" er nok det aller beste jeg har smakt i den kategorien. På Coop heter den betegnende nok Oste Krainer. https://www.artisan-meats.com/shopping_detail_view.aspx?productPacksKey=15 Kanskje smaker den ekstra ekstra når man sitter der oppe på Hotel Ziztel Alm på Gaisberg og lengter hjem til båten (båtliv er vel ikke det mest utbredte i Ø skal si en savner sjøen etterhvert) tilbake til rest... og samtidig kjenner lukten av omstendlig krydret, lagret og velhåndtert kjøttvare sammen med en tasse ... Naber kafe Bitte... tasting is believing.....(Kaffen og...) Vel, du må begynne å hyle Raus Raus til Frtizerene om det ikke skjer noe nå... Redigert 7.August.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.