Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 (redigert) Jeg gidder ikke la dette ødelegge båtgleden min, og jeg er nå glad for at feilen er rettet. Ligger og venter på å komme inn i slusa i Kiel nå? Redigert 10.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Tom Rør skrev 7 minutes ago: Jeg gidder ikke la dette ødelegge båtgleden min, Det er rette holdninga :-) det kommer somregel mer på hvordan man tar det, enn hvordan man har det.. god tur hjemover.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Går jo unna dette ser du venter på "havet" igjen i dette øyeblikkket Fortsatt god tur oppover til Moder Norge Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Security Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Tom Rør skrev for 1 time siden: Jeg gidder ikke la dette ødelegge båtgleden min, og jeg er nå glad for at feilen er rettet. Ligger og venter på å komme inn i slusa i Kiel nå? Det er helt riktig holdning! Og det merkes på reiseskildringene deres!!! Og vi følger selvfølgelig spent med videre for bilder og ord! Og ikke minst hvilke pølser som skal prøves!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 (redigert) Nå har vi kommet til Spodsbjerg på Langeland. Flott liten havn på en koselig plass. Tok et lite røsk fra Kiel :-) Måtte teste pølsene på brygga En person har også denne gangen lagt ut bilder på Marinetraffic. Det samme skjedde på nedoverturen :-) Redigert 10.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Blir snart nytt kallenavn....... PølseTom??? Etter det strekket der å dømme ser det ut til at alt fungerer som det skal. Ingen lugging etter reparasjonen? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 Alt virker som det skal. Så i kartet at det var dieselpumpe i havna her vi er nå, men at man i 2017 har seddelautomat er for meg noget snodig. I brosjyren vi fikk på havnekontoret, sto det at man bør ha med en bøtte i tilfelle man hadde betalt for mer enn tanken rommer??? Må rusle bort for å se det med egne øyne før jeg tror det? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Vi har fulgt dere hele turen uten å kommentere så mye, men har du fått en forklaring på hva som egentlig var feil og forårsaket problemene med motoren? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 (redigert) Mulig en kombinasjon av flere ting. Får sannsynligvis en bedre forklaring enn det på fakturaen fra Tyskland. Redigert 10.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Takk for fin reiseskildring og mange fine bilder Tom. Humøret holdes oppe tross utfordringer. Håper turen videre går knirkefritt. :-) Så får vi håpe at kabelproblemer ikke kommer tilbake :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 Ruslet en liten tur med dyret( bikkja), og dette er en skikkelig koselig plass. Det var som brosjyren sa seddelautomat på dieselpumpa. Det vil si ar man må ha en halv kubikk med sedler for å fylle opp tankene. Et så gammeldags system gidder jeg ikke å benytte meg av. Når de er så bakstreversk med betalingssystemer, hva med resten av tank/pumpe etc. Sitter og vurderer Ballen på Samsø, eller kanskje gå til Nyborg for å fylle diesel, og gå videre etter fylling. Fintenker til i morgen? Det var en flott kveld, så jeg knipset noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Vakre solnedganger liker vi :) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Hulda Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Grenå er en grei plass, men så langt når du vel ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Veldig greit å fylle diesel i Grenå. Vi gjorde det både på vei ned og opp i år. 90nm dit fra der dere er nå. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2017 (redigert) Tar ikke sjansen på 90 nm. Det står 43% , men tankmåler har ikke blitt kalibrert mens jeg har hatt båten, så det blir muligens Ballen i morgen. Ser an vær og føre. Er det stille kan jeg ta det piano i noen timer, men er det litt rufsete må jeg gi på, og da blir det Nyborg for sikkerhets skyld.Bedre å gå videre derfra med fulle tanker i morgen. Har lagt opp div. ruter fra Ballen, men været er ikke helt kompis. Lurte på Anholt, for å gå,derfra inn til sverige, men liker ikke tanken på å ligge på været ute i havet der? Ser også Skagen som et mulig utgangspunkt for å få til f.eks Kungshamn. Redigert 10.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 (redigert) Hvis du velger å gå mot Skagen tror jeg det (fortsatt) er veldig kurant å fylle drivstoff i Strandby litt sør for Skagen om det passer med ruta. Jeg har ikke vært der siden 2006 men da tøffet en liten tankbåt rundt i basenget og fylte Diesel på båtene i havna, Mulig det er blitt pumper der nå men det er en romslig havn som bør være enkel å forflytte seg i. Likte meg godt der, Bistro rett på havneområdet, litt eksklusivt spisested rett ved, Brugsen eller noe med tobakk, vin og sprit og øl (fritt etter Børretzen) nesten rett på havna og "milevis" med sandstrender på hver side. http://havneguide.dk/da/havn/strandby-lystbaadehavn Dobbeltsjekk det med drivstoff for sikkerhetsskyld men siden det og er fiskerihavn bør det absolutt være Diesel å få tak i og det er angitt i oversikten og. Kontakt: Havnekontor Rødspættevej 5 9970 Strandby Telefon: 98 48 20 42 Telefax: 98 48 17 71 KONTAKTOPLYSNINGER Telefon98482259, 40447812 Redigert 10.August.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 Jeg kan ikke vente så lenge. Ser at vi er nede på 32%, og selvom det kanskje ikke er riktig, tar jeg ikke sjansen på å gå lenger enn til Nyborg. Det blir kun fylling selvom Nyborg sto på lista over steder jeg skulle besøke.Det blir ikke tid til å se seg om denne gangen. Tar sikte på Ballen, om alt går som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Dere er i godt driv nå! (Hvis datta på Marinetraffic er oppdatert) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 (redigert) Vesselfinder er mye bedre oppdatert. Mt er langt bak.Merket det på turen nedover også. Redigert 11.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Da skal jeg finne ut av Vesselfinder! Takk for tipset! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 I Strandby er det en suspekt tank på kaia. Har skrevet om denne et eller annet sted tidligere. Vi valgte ikke å fylle der. Blant annet kunne ikke havnesjefen fortelle hvorvidt de solgte biodiesel eller ikke. Mener vi var innom der i 2014 eller 2015. Og det var vel siste gangen vi kommer til å besøke Strandby. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Vesselfinder viser ikke M-AIS/ I-AIS så vidt jeg kan se bare så dere er klar over det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bay_liner Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Hulda skrev for 1 time siden: I Strandby er det en suspekt tank på kaia. Har skrevet om denne et eller annet sted tidligere. Vi valgte ikke å fylle der. Blant annet kunne ikke havnesjefen fortelle hvorvidt de solgte biodiesel eller ikke. Mener vi var innom der i 2014 eller 2015. Og det var vel siste gangen vi kommer til å besøke Strandby. Ikke det at det er så viktig i denne sammenhengen men det er jo et VP verksted rett på kaia der som vel burde vite hva slags drivstoff som selges der vil jeg formode? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Hulda Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Ja. Hvis selger som bestiller stoffet ikke vet, så er det jo en fordel om en utenforstående har greie på det. Søk opp 'Strandby' under status på danskekysten. Vi var der i 2015. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.