Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 (redigert) Nesten 1100 liter diesel for kr: 12750; Nok Har forflyttet oss fra Delfzijl til Nyborg. Det er nok ikke så ille. Fyren på havnekontoret sa at det ikke var biodiesel, så vi håper det stemmer. Nyborg blir kanskje besøkt neste gang vi er i distriktet. Tok noen bilder.Det lå en vakker Flemming der som jeg ikke hadde takket nei til? "Beluga" var navnet. Den er jo litt "hvalaktig" i fasongen, så det er jo ikke helt feil:-) Redigert 11.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Driver fortsatt og sikler på disse traktorene skjønner jeg :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 Fru Jacobsen skrev 2 minutes ago: Driver fortsatt og sikler på disse traktorene skjønner jeg :-) ?? Litt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 LALUNA II skrev for 4 timer siden: Vesselfinder viser ikke M-AIS/ I-AIS så vidt jeg kan se bare så dere er klar over det Men de viste korrekt hvor jeg var ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2017 Vi ankom Ballen på Samsø ved 13.30 tiden, og fikk en fin plass mellom stolper. Det har rent på med båter her, så ferien er ikke slutt for folk her nede ihvertfall. Vi gikk en tur i nærområdet, og her er det riktig så koselig. En plass vi godt kan besøke igjen.Vi tok rekesmørbrød til lunsj, og til middag fikk jeg en av mine klare favoritter. Stegt flæsk med persillesovs. Fruen bestilte biff, og på de åtte ukene vi til nå har vært på tur, er dette det beste måltidet vi har fått. kred til Dokken restaurant ? Tok noen bilder i dag også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Frister med tur til Danmark! Flotte bilder! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 12.August.2017 Del på Facebook Svart 12.August.2017 (redigert) Og så har vi dere med live video avdere i Hou! Kan dere ikke flytte 5 meter frem slik at vi har 100% kontroll? Redigert 12.August.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2017 He he. Storebror ser deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 12.August.2017 Del på Facebook Svart 12.August.2017 Hvis du ikke klarer å fikse en hytte/hus til oss nede i kanalland, så er jeg villig til å se på alternativer! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2017 Zitt skrev for 1 time siden: Hvis du ikke klarer å fikse en hytte/hus til oss nede i kanalland, så er jeg villig til å se på alternativer! Den henger bakpå. Kan besiktiges på Aker Brygge den 22/8 PS: Hvem selger stoooore sløyfer? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2017 Vi har i dag gått ca 80 nm fra Ballen/Samsø til Hou. Kjempeføre med lett vind bakfra. Da vi kom begynte det å regne, og det gjør det fremdeles. Da jeg fikk tilgang til vannslange på brygga så jeg en mulighet til å vaske båten, og det var nok en og annen danske som ristet på hodet over den tullingen som i t skjorte og shorts sto og vasket båten i pissregnet. Jeg har kun syklet opp i minibanken for å ta ut kontanter, så det har ikke blitt noe særlig med bilder enda. Får se om det gir seg utover kvelden. Tenkte å gå på en eller annen restaurant, men det frister ikke å gå ut i regnet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2017 Del på Facebook Svart 12.August.2017 Er det lenge tiden du har hatt en hårklipp Tom? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2017 Lars H. skrev for 2 timer siden: Er det lenge tiden du har hatt en hårklipp Tom? Litt?? Hadde vi hatt bedre tid i Cuxhaven, så kunne jeg kanskje ha klippet meg der ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August.2017 Del på Facebook Svart 12.August.2017 Du får legge opp til litt mer tid der neste år. Hva er planene videre imorgen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2017 Lars H. skrev for 2 timer siden: Du får legge opp til litt mer tid der neste år. Hva er planene videre imorgen? Planen er å gå til Skagen. Da er det kortest å gå over til Sverige. Hvis det ikke blir mer vind enn det er meldt, går vi mot Kungshamn på mandag. Her har det stort sett regnet i hele dag, så det har blitt dårlig med bilder. Det ble taco i båten istedenfor besøk på restauranten oppe i gata. Jeg håper værmeldingen for i morgen stemmer. Ganske mye vind, men den er vestlig, så det går vel greit mot Skagen. Håper sola viser seg også. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 Da forlater vi Hou, og setter kursen mot Skagen. Været i dag er som varselet sa, noe vind og sol. I godt vær kunne nok Hou vært mer enn et stopp på veien, men når det striregner kan man ikke forvente at et sted viser seg fra sin beste side. Med vestlig vind blir nok ikke dagens tur så ille bølgemessig. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 Skagen er bra, lenge siden vi var der. Håper på mange fine bilder. Ellers har dere hatt en fin ferie, bortsett fra motor trøbbelet, som kunne vært værre. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 Det er fint her når det ikle er fullt kaos i havna. Skal rusle en liten tur for å finne en veterinær, så slipper vi å styre med det i Sverige. Skal knipse litt senere i dag? Store "trålærær" her ihvertfall :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 Tom Rør skrev 2 minutes ago: Skal rusle en liten tur for å finne en veterinær, så slipper vi å styre med det i Sverige Ikke dumt, da har du 5 dager på deg for å komme til hjemlandet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 (redigert) Lars H. skrev 3 minutes ago: Ikke dumt, da har du 5 dager på deg for å komme til hjemlandet. ?? og vi er ikke avhengig av noen bestemte havner på veien Redigert 13.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 Veterinær på en søndag, går det da? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 (redigert) Zitt skrev 44 minutes ago: Veterinær på en søndag, går det da? Det vet jeg ikke :-) Det ville i så,fall. vært særdeles imponerende. Vi drar i morgen etter et evt. veterinærbesøk, og sikkert også etter bunkring av vått, tørt og lunsj. Det er plass å få i f.eks. Kungshamn i morgen utpå dagen vil jeg anta, så,det er ikke nødvendig å stresse avgårde klokka 07.30 Redigert 13.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 (redigert) Etterat hunden har fått tabletten må det gå 24 timer før dere kommer inn i Norge, og ikke mer enn 120 timer! Men det vet dere sikkert! Redigert 13.August.2017 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Store "trålærær" her ihvertfall :-) Hva slags båt er det som ligger bak Storebroen, mon tro? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Shortcut Svart 13.August.2017 Del på Facebook Svart 13.August.2017 Dyrlæge i Skagen : http://www.bindslevdyrehospital.dk/ Ikke så langt fra hvor i lægger med båden. Kan i øvrigt anbefale denne restaurant : http://www.joergensspisehus.dk/ God mad til rimelige penge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.