Fantino Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Har du fått kontaktinfo til speditør/tracking no osv? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Bjørn Løvjomås skrev 46 minutes ago: Kjekt med ny utsikt, men det beste er jo å stå for forandringen selv. Det er jo derfor vi har motorer i jollene våre.... Håper det kommer deler litt kjapt nå. Expressfly, fredag... er det langt til England? Det kommer an på hvilket England vi snakker om???? Snakket med Bremerhaven for ca 1/2 time siden, og han snakket noe om en time eller noe. Han skulle sikkert prøve å spore opp delen. Den må jo på et eller annet tidspunkt ha kommet til en flyplass i nærheten på fredag/lørdag, ellers er det ikke mye til express? Redigert 7.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Fantino skrev 26 minutes ago: Har du fått kontaktinfo til speditør/tracking no osv? Dette sitter i så fall mottaker på. Venter spent her. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Da forsvant våre danske venner,og vi fikk ny utsikt. I det de seg forbi, ønsket de oss velkommen til Ålborg. De skulle stå klar med en pils når vi kom:-) De skulle ligge ved Vestre Bådehavn, hvor vi lå da vi var der i 2012. At de har fått seg et stort "hus" er det ingen tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Da fikk jeg den ønskede telefonen fra Gerhald Berger i Bremerhaven ? Delen var deres varetekt, og han hadde kontrollert at den er riktig. Mekaniker kommer til båten ved 12 tiden, og Gerhald selv kommer hit klokka 08.00 i morgen tidlig for å legge inn software og sjekke at alt er på stell. De som måtte ha kontakter i det aller øverste kan med fordel legge inn et godt ord for oss der, da jeg helst ikke vil ha flere setbacks nå :-) Hvis høyere makter er enige, vil vi i følge Gerhald være klare ved lunsjtider i morgen, og hvis så er tilfelle, vurderer jeg å gå inn i slusa ved Brunsbüttel. Tidspunktet vi er der bestemmer om vi kan gå hele kanalen, eller om vi må stoppe et sted inne i kanalen. Det er forbudt for fritidsbåter å gå der i mørket. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Oi.. nå skjer ting. Håper inderlig at det er kabel som har laget feil og ikke andre skjulte feil.. Lykke til og krysser alt jeg har for at dere er klare i morgen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 1 hour ago, Tom Rør said: Hvis høyere makter er enige, vil vi i følge Gerhald være klare ved lunsjtider i morgen, og hvis så er tilfelle, vurderer jeg å gå inn i slusa ved Brunsbüttel. Tidspunktet vi er der bestemmer om vi kan gå hele kanalen, eller om vi må stoppe et sted inne i kanalen. Det er forbudt for fritidsbåter å gå der i mørket. Vi krysser alt som krysses kan ? Vi stoppet i innløpet til Gieselau-Kanal rett etter 40 km-merket da vi gikk tom for tid i Kielkanalen. Ikke verdens navle, men helt ok for noen timer. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Det kan sammen med Rendsburg være en mulighet. Vil helst benytte muligheten til å forflytte oss så effektivt som mulig når vi først kommer i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Da fikk jeg den ønskede telefonen fra Gerhald Berger i Bremerhaven ? Delen var deres varetekt, og han hadde kontrollert at den er riktig. Mekaniker kommer til båten ved 12 tiden, og Gerhald selv kommer hit klokka 08.00 i morgen tidlig for å legge inn software og sjekke at alt er på stell. Det gledes, og fingre krysses! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Mekaniker ankom som avtalt, så nå er mor,far og en bikkje som ikke er vant med å sitte i kurv på vei til hotellområdet for å se i butikker. Da ryker det vel av kortet tipper jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Tom Rør skrev Just now: Mekaniker ankom som avtalt, så nå er mor,far og en bikkje som ikke er vant med å sitte i kurv på vei til hotellområdet for å se i butikker. Da ryker det vel av kortet tipper jeg? Så du er igjen i båten ? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Kort som ryker er et kjent fenomen :). Håper alt ordner seg, og at det kun er kabelstokken som skapte trøbbelet. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Pequod Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Sitter her, ytterst på kanten av stolen, og venter spent! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Bitteliten skrev for 3 timer siden: Så du er igjen i båten ? Nei, jeg ble med. I disse harde tider handlet jeg masse nye klær, og gikk ut fra butikken med hunden. Lot kona dra sitt kort ??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Husk tax refund da. Kanskje litt sent, men det kan jo være greit å spare de pengene Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Bitteliten skrev 15 minutes ago: Husk tax refund da. Kanskje litt sent, men det kan jo være greit å spare de pengene Too late? Sitér dette innlegget Link to post
Hippocampus Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Bare for å ha sagt det så røyk det av kortet fordi Tom handlet. Jeg måtte dra mitt kort uten at jeg handlet noe Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Her er det åpenbart behov for en dobbelvirkende røykvender som kan føre røyken tilbake i såvel kort som kabelstokk slik at det fungerer igjen :-) Lykke til.. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 God kveld Tom Ønsker dere en fredelig natt og en tirsdag som kan huskes som en dag da alt ordnet seg :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Stella Polaris skrev 25 minutes ago: God kveld Tom Ønsker dere en fredelig natt og en tirsdag som kan huskes som en dag da alt ordnet seg :-) Takker. Krysser alt vi har, og håper vi endelig får beveget oss framover istedet for tre meter opp og ned med tidevannet flere ganger i døgnet? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Livet er fullt av oppturer og nedturer.. du tar det litt bokstavelig nå. ? Ble kabelstokk montert? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Stokken er montert? Når vi forhåpentligvis går mot slutten på oppholdet i Cuxhaven, må jeg igjen si at det ikke har vært en forbannelse å være her. Vi har faktisk vært i skikkelig feriemodus disse dagene. Vi har vært turister på gamlemåten som vi var før vi fikk ordentlig sjark. Dagen i dag gikk med til å sykle bort til Duhnen hvor hotellene og ferieleilighetene er. På veien klemte vi i oss kinamat fra en steeetfoodvogn.Duhnen er som tidligere nevnt nesten som å være i syden. Deretter syklet vi bort til der selsafaribåtene går fra og kjøpte en del klær til meg. Etter dette ble det å dra ombord selvom mekanikeren ikke var helt ferdig. Ble en drøy time på apeloftet i sola. Etter det ble det tur i butikken for å fylle kjøleskapet. Fikk slengt på dørken ombord så det gikk an å bruke båten, og satt kursen ut for å spise. Den flittig besøkte kinabuffeten var stengt på mandager, så vi syklet bort til Seglermesse restaurant ved seilforeningen/gjestehavna.Der røyk vi på biff i dag.Det gikk litt fort i svingene, da jeg tok med søpleposen på en liten rundtur. Måtte sykle tilbake til havna å kaste den før vi kunne gå på restaurant :-) Tok noen bilder i dag, og noe har nok vært vist før, men sånn kan det gå :-) Det ble en del bilder av stein på dagens tur:-) Redigert 7.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2017 Pasienten har blitt startet opp, og det installeres ny software nå. Satser på at dette går veien. Utrolig dyktige folk vi har ombord?? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Godt å høre. Da er dere forhåpentligvis på vei om en liten stund :) Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
MajorAndy Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Tak for opdatering - vi har siddet som på nåle hele formiddagen for at høre nyt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.