Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev 46 minutes ago:

Kjekt med ny utsikt, men det beste er jo å stå for forandringen selv. Det er jo derfor vi har motorer i jollene våre.... 

Håper det kommer deler litt kjapt nå. Expressfly, fredag... er det langt til England?

Det kommer an på hvilket England vi snakker om????

Snakket med Bremerhaven for ca 1/2 time siden, og han snakket noe om en time eller noe.

Han skulle sikkert prøve å spore opp delen. Den må jo på et eller annet tidspunkt ha kommet til en flyplass i nærheten på fredag/lørdag, ellers er det ikke mye til express?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da forsvant våre danske venner,og vi fikk ny utsikt. I det de seg forbi, ønsket de oss velkommen til Ålborg. De skulle stå klar med en pils når vi kom:-)

De skulle ligge ved Vestre Bådehavn, hvor vi lå da vi var der i 2012. 

At de har fått seg et stort "hus" er det ingen tvil om.

 

IMG_7321.JPG

IMG_7323.JPG

IMG_7324.JPG

IMG_7325.JPG

IMG_7327.JPG

IMG_7328.JPG

IMG_7329.JPG

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg den ønskede telefonen fra Gerhald Berger i Bremerhaven ?

Delen var deres varetekt, og han hadde kontrollert at den er riktig. 

Mekaniker kommer til båten ved 12 tiden, og Gerhald selv kommer hit klokka 08.00 i morgen tidlig for å legge inn software og sjekke at alt er på stell. De som måtte ha kontakter i det aller øverste kan med fordel legge inn et godt ord for oss der, da jeg helst ikke vil ha flere setbacks nå :-)

Hvis høyere makter er enige, vil vi i følge Gerhald være klare ved lunsjtider i morgen, og hvis så er tilfelle, vurderer jeg å gå inn i slusa ved Brunsbüttel. Tidspunktet vi er der bestemmer om vi kan gå hele kanalen, eller om vi må stoppe et sted inne i kanalen. Det er forbudt for fritidsbåter å gå der i mørket.

 

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Tom Rør said:

Hvis høyere makter er enige, vil vi i følge Gerhald være klare ved lunsjtider i morgen, og hvis så er tilfelle, vurderer jeg å gå inn i slusa ved Brunsbüttel. Tidspunktet vi er der bestemmer om vi kan gå hele kanalen, eller om vi må stoppe et sted inne i kanalen. Det er forbudt for fritidsbåter å gå der i mørket.

 

 

Vi krysser alt som krysses kan ?

 

Vi stoppet i innløpet til Gieselau-Kanal rett etter 40 km-merket da vi gikk tom for tid i Kielkanalen. Ikke verdens navle, men helt ok for noen timer. 

 

IMG_4467.JPG.9d7524d092eee515e4b48840805200ab.JPG

 

IMG_4065.PNG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 2 timer siden:

Da fikk jeg den ønskede telefonen fra Gerhald Berger i Bremerhaven ?

Delen var deres varetekt, og han hadde kontrollert at den er riktig. 

Mekaniker kommer til båten ved 12 tiden, og Gerhald selv kommer hit klokka 08.00 i morgen tidlig for å legge inn software og sjekke at alt er på stell.

 

 

Det gledes, og fingre krysses!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Stella Polaris skrev 25 minutes ago:

God kveld Tom 

Ønsker dere en fredelig natt og en tirsdag som kan huskes som en dag da alt ordnet seg :-)

Takker. Krysser alt vi har, og håper vi endelig får beveget oss framover istedet for tre meter opp og ned med tidevannet flere ganger i døgnet?

Link to post
Share on other sites

Stokken er montert?

Når vi forhåpentligvis går mot slutten på oppholdet i Cuxhaven, må jeg igjen si at det ikke har vært en forbannelse å være her.

Vi har faktisk vært i skikkelig feriemodus disse dagene. Vi har vært turister på gamlemåten som vi var før vi fikk ordentlig sjark.

Dagen i dag gikk med til å sykle bort til Duhnen hvor hotellene og ferieleilighetene er. På veien klemte vi i oss kinamat fra en steeetfoodvogn.Duhnen er som tidligere nevnt nesten som å være i syden. Deretter syklet vi bort til der selsafaribåtene går fra og kjøpte en del klær til meg. Etter dette ble det å dra ombord selvom mekanikeren ikke var helt ferdig. Ble en drøy time på apeloftet i sola. Etter det ble det tur i butikken for å fylle kjøleskapet. Fikk slengt på dørken ombord så det gikk an å bruke båten, og satt kursen ut for å spise. Den flittig besøkte kinabuffeten var stengt på mandager, så vi syklet bort til Seglermesse restaurant ved seilforeningen/gjestehavna.Der røyk vi på biff i dag.Det gikk litt fort i svingene, da jeg tok med søpleposen på en liten rundtur. Måtte sykle tilbake til havna å kaste den før vi kunne gå på restaurant :-)

Tok noen bilder i dag, og noe har nok vært vist før, men sånn kan det gå :-)

Det ble en del bilder av stein på dagens tur:-)

 

IMG_7330.JPG

IMG_7332.JPG

IMG_7333.JPG

IMG_7334.JPG

IMG_7335.JPG

IMG_7336.JPG

IMG_7337.JPG

IMG_7338.JPG

IMG_7339.JPG

IMG_7340.JPG

IMG_7341.JPG

2C3973BF-C27A-4023-83D8-0BCD91DC8A25.JPG

IMG_7343.JPG

IMG_7344.JPG

IMG_7345.JPG

IMG_7346.JPG

IMG_7347.JPG

IMG_7348.JPG

IMG_7349.JPG

IMG_7350.JPG

2E7974E4-5E31-4D31-8E2F-66097CA15ECE.JPG

1A75856E-EABA-4BBA-AD8C-463AD085A29A.JPG

IMG_7356.JPG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...