Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"

Tom Rør

Recommended Posts

Bitteliten skrev for 2 timer siden:

de er på vei ut nå. fikk en feilkode. fikset.

(beklager tom om jeg ødela gleden for deg ved å posten dette - men det var stor allmenne interesser her :wink: )

toms ais.jpg

Helt innafor?

Fikk plutselig annet å tenke på. 1 motor i 5 knop motstrøm, snudde isteden, og tekniker kastet seg i bilen. Kontakt til EVC var løs.

Kielkanalen nå ?

Liker å gjøre ting litt spennende?

image.jpg

Vi holder øye med dere :-) Allergisk mot løse kontakter men bedre det enn annen feil. MarineTraffic og BP er bra kombo for å følge dere. God tur videre, vi trenger ikke mer spenning nå...

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Jeg snakket med slusemannen i Kiel, og den samtalen hadde nok flere av dere hatt det moro av å høre.Jeg kan ikke tysk, og han kunne overhodet ikke engelsk?

Jeg måtte prøve å formidle på tysk om reglene for å gå etter solnedgang. 

Jeg klarte det på et vis,men en tysklærer hadde nok revet seg i håret?

Vi er pga forsinkelsen i dag tidlig nødt til å gå inn til Rendsburg, da vi ikke rekker til Kiel før solnedgang.

I dag har vi sett mange flere båter enn på turen ned, og noen av dem bar rimelig store.

Tok noen bilder av de vi møtte.

IMG_7389.JPG

IMG_7388.JPG

IMG_7387.JPG

IMG_7390.JPG

IMG_7391.JPG

IMG_7392.JPG

IMG_7393.JPG

IMG_7394.JPG

IMG_7395.JPG

IMG_7396.JPG

IMG_7397.JPG

IMG_7398.JPG

IMG_7399.JPG

IMG_7400.JPG

IMG_7401.JPG

IMG_7402.JPG

IMG_7403.JPG

IMG_7404.JPG

IMG_7405.JPG

IMG_7406.JPG

Endelig har jeg fått pløyd meg gjennom hele tråden deres. Utrolig spennende tur dere har lagt ut på. Noe de fleste av oss bare kan drømme om. Flotte bilder. Ser imidlertid ikke ut som været er helt på topp på sørtur, men været betyr kanskje ikke så mye når turen er så full av opplevelser. Jeg beundrer den tålmodigheten dere utviste mens dere lå kabelfast i Cuxhaven. Godt problemene løste seg til slutt.Takk for at dere deler turen med oss. Håper dere får en problemfri seilas hjemover igjen?

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

mor Amica skrev for 7 timer siden:

Endelig har jeg fått pløyd meg gjennom hele tråden deres. Utrolig spennende tur dere har lagt ut på. Noe de fleste av oss bare kan drømme om. Flotte bilder. Ser imidlertid ikke ut som været er helt på topp på sørtur, men været betyr kanskje ikke så mye når turen er så full av opplevelser. Jeg beundrer den tålmodigheten dere utviste mens dere lå kabelfast i Cuxhaven. Godt problemene løste seg til slutt.Takk for at dere deler turen med oss. Håper dere får en problemfri seilas hjemover igjen?

Takk for hyggelige ord :-)

Været får man jo ikke gjort noe med, så det at det lugget litt værmessig kunne vi ikke la ødelegge gleden av å se nye plasser.

Det å gå på gigantiske vannveier som f.eks. Elben, eller bitte små, som de minste vi gikk på i Nederland, er kjempespennende. Et båtliv vi ikke er vant med hjemmefra.

Det at det i praksis ikke er vann under båten er noe man utrolig nok også venner seg til. 

Sånne turer kan vi ta fordi jeg har mulighet til å ta lang ferie. Kona har det i utgangspunktet, så jeg rokkerer litt for å få det til. Det er også en av grunnene til at vi kunne ta en ferie i ferien i Cuxhaven.

Jeg anbefaler alle som har muligheten å ta en sånn tur. Man treffer mange hyggelige folk som syns det er gøy at vi har reist så langt for å se "deres" plass.

Når alt dette er sagt, er det nok ingen båttur i verden som slår fjorårets, og det er av den enkle grunn at det mest sannsynlig ikke er noe som slår norskekysten ?

(Bildet fra Inndyr i Gildeskål bekrefter vel det)

IMG_0752.JPG

Tom Rør skrev for 1 time siden:

Når alt dette er sagt, er det nok ingen båttur i verden som slår fjorårets, og det er av den enkle grunn at det mest sannsynlig ikke er noe som slår norskekysten ?

(Bildet fra Inndyr i Gildeskål bekrefter vel det)

He, he bare vent til du kommer inn Oslofjorden, legg da merke til Hurumlandet...., ja sånn blir det når en har vært i Flatlandia (Europa inkl DANMARK!) lenge nok... jeg sier ikke mer....

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Det er godt at du har mer tålmodighet enn meg Tom! Hadde det vært meg som satt fast i 14-dager med maskintrøbbel så tror jeg grønndyret hadde gått over bord i småbiter.... :giggle:

Men utrolig kjekt at alt ordner seg. Fagfolk som vet hva de driver med tar vel brodden av de værste frustrasjonene. :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...