Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Tom Rør skrev for 1 time siden:

Jeg gidder ikke la dette ødelegge båtgleden min, og jeg er nå glad for at feilen er rettet.

Ligger og venter på å komme inn i slusa i Kiel nå?

 

 

Det er helt riktig holdning! Og det merkes på reiseskildringene deres!!! Og vi følger selvfølgelig spent med videre for bilder og ord! Og ikke minst hvilke pølser som skal prøves!!! :yesnod::yesnod:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Nå har vi kommet til Spodsbjerg på Langeland. Flott liten havn på en koselig plass.

Tok et lite røsk fra Kiel :-)

Måtte teste pølsene på brygga 

En person har også denne gangen lagt ut bilder på Marinetraffic. Det samme skjedde på nedoverturen :-)

 

IMG_7438.JPG

IMG_7439.JPG

IMG_7440.JPG

IMG_7441.JPG

IMG_7442.JPG

IMG_7443.JPG

image.jpg

image.jpg

image.jpg

26B55B4A-C6EA-4F47-9CA9-9F9BBBE7EE35.JPG

ACFD5A6A-19B2-45CE-B979-FEBAC6EB8B28.JPG

IMG_7186.PNG

IMG_7187.PNG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alt virker som det skal. Så i kartet at det var dieselpumpe i havna her vi er nå, men at man i 2017 har seddelautomat er for meg noget snodig. I brosjyren vi fikk på havnekontoret, sto det at man bør ha med en bøtte i tilfelle man hadde betalt for mer enn tanken rommer???

Må rusle bort for å se det med egne øyne før jeg tror det?

Link to post
Share on other sites

Vi har fulgt dere hele turen uten å kommentere så mye, men har du fått en forklaring på hva som egentlig var feil og forårsaket problemene med motoren?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ruslet en liten tur med dyret( bikkja), og dette er en skikkelig koselig plass.

Det var som brosjyren sa seddelautomat på dieselpumpa. Det vil si ar man må ha en halv kubikk med sedler for å fylle opp tankene.

Et så gammeldags system gidder jeg ikke å benytte meg av. Når de er så bakstreversk med betalingssystemer, hva med resten av tank/pumpe etc. Sitter og vurderer Ballen på Samsø, eller kanskje gå til Nyborg for å fylle diesel, og gå videre etter fylling.

Fintenker til i morgen?

Det var en flott kveld, så jeg knipset noen bilder.

 

IMG_7465.JPG

IMG_7466.JPG

IMG_7467.JPG

IMG_7468.JPG

IMG_7469.JPG

IMG_7471.JPG

IMG_7472.JPG

IMG_7473.JPG

IMG_7474.JPG

IMG_7475.JPG

IMG_7477.JPG

IMG_7478.JPG

IMG_7479.JPG

IMG_7480.JPG

IMG_7481.JPG

Link to post
Share on other sites

Tar ikke sjansen på 90 nm. Det står 43% , men tankmåler har ikke blitt kalibrert mens jeg har hatt båten, så det blir muligens Ballen i morgen. Ser an vær og føre. Er det stille kan jeg ta det piano i noen timer, men er det litt rufsete må jeg gi på, og da blir det Nyborg for sikkerhets skyld.Bedre å gå videre derfra med fulle tanker i morgen. Har lagt opp div. ruter fra Ballen, men været er ikke helt kompis. Lurte på Anholt, for å gå,derfra inn til sverige, men liker ikke tanken på å ligge på været ute i havet der?

Ser også Skagen som et mulig utgangspunkt for å få til f.eks Kungshamn.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du velger å gå mot Skagen tror jeg det (fortsatt) er veldig kurant å fylle drivstoff i Strandby litt sør for Skagen om det passer med ruta. Jeg har ikke vært der siden 2006 men da tøffet en liten tankbåt rundt i basenget og fylte Diesel på båtene i havna, Mulig det er blitt pumper der nå men det er en romslig havn som bør være enkel å forflytte seg i. Likte meg godt der, Bistro rett på havneområdet, litt eksklusivt spisested rett ved, Brugsen eller noe med tobakk, vin og sprit og øl (fritt etter Børretzen) nesten rett på havna og "milevis" med sandstrender på hver side.

http://havneguide.dk/da/havn/strandby-lystbaadehavn

Dobbeltsjekk det med drivstoff for sikkerhetsskyld men siden det og er fiskerihavn bør det absolutt være Diesel å få tak i og det er angitt i oversikten og.

Kontakt: 

Havnekontor

Rødspættevej 5
9970 Strandby
Telefon: 98 48 20 42
Telefax: 98 48 17 71

 

KONTAKTOPLYSNINGER

Telefon98482259, 40447812

 

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke vente så lenge. Ser at vi er nede på 32%, og selvom det kanskje ikke er riktig, tar jeg ikke sjansen på å gå lenger enn til Nyborg. Det blir kun fylling selvom Nyborg sto på lista over steder jeg skulle besøke.Det blir ikke tid til å se seg om denne gangen.

Tar sikte på Ballen, om alt går som det skal.

image.jpg

image.jpg

Link to post
Share on other sites

I Strandby er det en suspekt tank på kaia. Har skrevet om denne et eller annet sted tidligere. Vi valgte ikke å fylle der. Blant annet kunne ikke havnesjefen fortelle hvorvidt de solgte biodiesel eller ikke. Mener vi var innom der i 2014 eller 2015. Og det var vel siste gangen vi kommer til å besøke Strandby.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 1 time siden:

I Strandby er det en suspekt tank på kaia. Har skrevet om denne et eller annet sted tidligere. Vi valgte ikke å fylle der. Blant annet kunne ikke havnesjefen fortelle hvorvidt de solgte biodiesel eller ikke. Mener vi var innom der i 2014 eller 2015. Og det var vel siste gangen vi kommer til å besøke Strandby.

 

Ikke det at det er så viktig i denne sammenhengen men det er jo et VP verksted rett på kaia der som vel burde vite hva slags drivstoff som selges der vil jeg formode? 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...