Tom Rør Svart 13.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2017 Takk for dyrlegetips? Sitter på en pizzasjappe nå, og så ikke restauranttipset før nå? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 Hvis Skagen hadde vært så rolig som det er her nå om dagen, hadde jeg vært der oftere. Skagen har det jeg liker med en levende havn. Både "turistfeller" og levende maritim industri. Imponerende å se alle de store og små fartøyene som ligger inne for et eller annet vedlikeholdsarbeide. Så to kjenninger på verftet også. Balder fra Buksér og Berging, samt en ikke ukjent redningsskøyte som har vært på langtur.Jeg syklet bort til det lokale Volvo Pentaverkstedet for å skaffe noe olje for sikkerhets skyld. Han solgte ikke i kanner, så jeg svingte bortom båten og hentet en tomkanne. 250; Dk for 5 liter? Planen er fortsatt å gå over i dag. Bikkja har time hos veterinær klokka 15, og i mellomtiden blir det tid til å stikke opp i butikken etc. Jeg har foreløpig tatt noen bilder av det jeg fant det for godt å forevige. Det var noen "feite grisunger" av noen måker som fråtset i restene på trålerne på havna? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Byene og tettstedene er mye "koseligere" i Danmark enn her i landet. Hvit trehusbebyggelse er jo koselig det også, men danskene bruker mye mere farger, varme farger. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 Da forlater vi Skagen og Danmark for denne gang. Danmark er jo alltid en innertier for oss båtfolk, og vil selvsagt bli besøkt igjen om ikke lenge. Foreløpig ser sjøen bra ut, men vi er fortsatt i le bak Skagens rev. Jeg har satt kursen mot Kungshamn/Smøgen, så får vi se hvordan føre og forhold er der ute. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 Da er Sverige i sikte ?? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 (redigert) Det ser ud som om kursen er sat mod Smögen/Kungshamn? Redigert 14.August.2017 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Flotte bilder igjen altså! Har aldri vært disse stedene selv, veldig fint å "være med" Fortsatt god tur hjemover Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 MajorAndy skrev 2 minutes ago: Det ser ud som om kursen er sat mod Smögen/Kungshamn? Det er riktig. Gidder ikke å gå til Gluppø i kveld. Vi ser an vær og føre i morgen tidlig :-) Det hadde vært deilig med en natt i uthavn etter alle gjestehavnene nedover. Kanskje bade og grille litt. Jeg har ikke tatt grillen opp av kjelleren en gang i ferien? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 (redigert) oberst1 skrev 4 minutes ago: Flotte bilder igjen altså! Har aldri vært disse stedene selv, veldig fint å "være med" Fortsatt god tur hjemover Takk :-) Det er bare å fyre opp svenskene i kjelleren. De går dit du sier at dem skal ?? Redigert 14.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.August.2017 Del på Facebook Svart 14.August.2017 Hadde jeg sett litt tidligere hvor dere skulle, så ville jeg ha blitt i området litt lenger og sagt hei! Dere har jammen opplevd litt av hvert på denne turen, så nyt de siste dagene til fulle! Kanskje dere kjører forbi meg om en dag eller to... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2017 Pequod skrev 1 time siden: Hadde jeg sett litt tidligere hvor dere skulle, så ville jeg ha blitt i området litt lenger og sagt hei! Dere har jammen opplevd litt av hvert på denne turen, så nyt de siste dagene til fulle! Kanskje dere kjører forbi meg om en dag eller to... Følger med på hvor du er, og det er ikke umulig at våre veier krysses?? Gikk til Hunnebostrand, og kom fram rett før det ble mørkt. Måtte innom Skeppet i Kungshamn for å tømme kjøleskapet for honningglaserte kamben før vi gikk videre.? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2017 (redigert) Vi gikk fra Hunnebostrand ca 07.30 i dag, og fikk en fin tur til Gluppø. Vi har kjørt ca 1500 nm til nå vil jeg anta, og vi traff i dag den dårligste representanten for Sverige vi noensinne har møtt. Han kunne likesågodt hatt et skilt som sa "fuck off" Da vi skulle bakke inn på plassen vi skulle legge oss til prøvde kona å hilse, men han så bare foraktelig på henne. Ansiktet hans sa alt om hva han mente om oss. Så vidt jeg vet, har jeg aldri gjort ham noe ? Jeg tok noen bilder i går og i dag også. Ikke av suringen da? Redigert 15.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Nesten hjemme nå ....? Må bare takke for turen og alle fine bilder + story fra reisen på godt og vondt TAKK FOR TUREN Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Det er bare å lese denne tråden så har man en komplett guide for mange års begivenhetsrik ferieplanlegging! Helt fantastisk å få følge og en skikkelig inspirasjonskilde til egne turer! Tusen takk for at dere deler så raust med herlige bilder og flotte beskrivelser! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 15.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2017 (redigert) Takk for at dere gadd å følge oss ??? Tar en stopp på Hankø, med dieselfylling. Kanskje jeg kan få grillet litt også? Redigert 15.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Tror det er mange som har fulgt dere uten å komentere så mye:) Gøy å følge dere har det vært og lærer masse av dere og andre tråder:)) Så mange fantastiske steder dere opplever!! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Ja, dette har vært artig å følge med på, spennende til tider også. Dere reiste lenge før jeg reiste på sommerferie og kommer tilbake lenge etter jeg er ferdig, så nå synes jeg dere skal se å komme dere på jobb litt svint Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 15.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2017 (redigert) Skal nok jobbe når jeg kommer hjem?? Fylte 1000 liter, og det er billig her. 8,95? Vi ble på Hankø og gikk på Hankøsund Restaurant. Tok en fiskegryte, og den var meget god. Takker Lars O for lån av skuteside :-) Redigert 15.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Takk for turen! Gleder meg til nest år allerede?? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 TICORA skrev 9 minutes ago: Takk for turen! Gleder meg til nest år allerede?? Jepp, det gleder jeg meg til også. Tipper at det ikke går mange uker før neste års planer blir offentliggjort. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bonita I Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Takk for turen i år også Tom & frue. Har vært spennende og kjekt å følge som alltid - og igjen med "et hav" av flotte bilder. Ser frem til neste års "utflukt" Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Gunga Din Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 (redigert) vielen Dank und auf Wiedersehen - tschüss Redigert 15.August.2017 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/B Nordheim Svart 15.August.2017 Del på Facebook Svart 15.August.2017 Tusen takk for turen og mange fine bildebrev samt krydra med dramatikk og spenning, alt på ein gong men løyst med gode avgjerdsler tolmodighet og folk som tek ansvar til slutt Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
VannTro Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Og der var de på Borgen igjen Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2017 (redigert) Jeg må nok en gang takke for at folk gidder å følge oss på tur. Nå er vel turen over når det gjelder nye opplevelser, og selvom selve turen fikk en litt spesiell vending når kabelen valgte å hive inn håndkleet, har det vært en særdeles morsom opplevelse å kunne bevege seg i helt nye omgivelser. Det å kunne gå på vannveiene i Europa på egen kjøl kan absolutt anbefales. Når kabelproblemet var på sitt mest intense, fikk vi uvurderlig hjelp av Fru Jacobsen her på dette unikumet av et forum, og uten hans hjelp ville vi mest sannsynlig måtte feiret jul i Quxhaven ? Alle dere andre som ringte og tenkte på hvordan problemet kunne løses skal også ha en stor takk.??? Hvis noen lurer på noe om Quxhaven, er det bare å spørre. ??Hvor neste tur går vet jeg ikke, men det blir nok en ny tur neste år. Jeg har en liten drøm om Shetland/Skottland/England, men jeg er ikke fremmed for å ta båten på skip til Tromsø, og ta den hjem derfra heller. Norskekysten ligger nok mitt hjerte nærmest, og man får aldri sett nok av den. Jeg håper folk har hatt glede av denne tråden, og ønsker dere alle en fortsatt godt båtsesong. Redigert 16.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.