Jangul Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Har fulgt dere men ikke komentert mye men har hatt stor glede av å følge dere!! Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Takk for turen, Tom! Som alltid leverer dere inspirerende og veldokumenterte reisebrev. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Zitt Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Jeg må også få takke for turen! Båtplassen, Marine Traffic, Google Earth og Windyty har vært i flittig bruk de siste ukene og månedene. For en som er godt over gjennomsnittet interessert andre kulturer, mat, mennesker og geografi, har denne turen vært gull vært. Det kommer nok aldri på tale at vi kommer til å legge ut på noe i nærheten av det samme, og da er det usedvanlig kjekt at noen gjør det for oss. En gang i tiden, da jeg var ung og helt fri, klarte en sjef jeg hadde å stoppe meg fra en drømmetur. En tur til karneval i Rio var så godt som i boks, da jeg fortalte sjefen om den. Han syntes det var en særdeles dårlig ide, så han betalte heller for en 14-dagers tur til Tenerife. Jeg tenker av og til på den turen til Rio, som det aldri ble noe av, og må innrømme at jeg har angret endel. På en annen side hadde jeg antagelig ikke sittet her i dag om jeg hadde reist den gangen. En tur fra Tromsø og ned neste år er helt klart et utmerket forslag til tur. Vennligst gi beskjed i god tid når vi skal begynne å glede oss! Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Takk for fin reisetråd og ikke minst alle fine bildene ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 (redigert) Takk for turen og mange fine bilder underveis. Selv om vi har hatt daglige telefonsamtaler har det vært fint å følge dere her på BP. Håper du har passet godt på rederinnen din. Nå gjenstår det bare et oppgjør med forsikringen og norske tollmyndigheter. Redigert 16.August.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Må bare slutte meg til de andre kommentarene, inspirerende, morsomt og spennende. Kanskje litt for mye av det siste med tanke på Cuxhaven... Velkommen hjem igjen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Dixie 2100 Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Takk for at du deler disse fantastiske reisene med oss Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Fantastisk moro å følge dere. Jeg tar både Tromsø og Shetland/Skottland/England neste gang. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Takk for turen. Gøta kanal til neste år ? Oberst1 har satt standarden for innlegg derfra i år. P42 der i gården også. Når jeg blir stor, skal jeg også ha P42 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Tusen takk for turen T & T Som vanlig har det vært en sann fryd å følge dere rundt omkring. Dere har en forbilledlig evne til å gjentatte ganger realisere drømmer og kose dere hele veien. Selv når båten farker seg og dere blir strandet i ukesvis holder dere humøret på topp mens mange inkludert meg selv antagelig hadde tatt en dyp tur ned i furtebua. Fortsett å drømme, fortsett med å realisere mens man kan. Man vet aldri hva fremtiden bringer... Uansett gleder vi oss nå til det neste eventyret dere legger ut på. Vi sees snart ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.August.2017 Del på Facebook Svart 16.August.2017 Kan absolutt anbefale en lang reise på Väneren og gøta kanal. Takk for turen i år. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 17.August.2017 Del på Facebook Svart 17.August.2017 Takk for turen i år også! Som jeg skrev i fjor, når turen var over: dere bidrar til at terskelen for å ferdes lange strekk langs kysten, for andre, er overkommelig. Med gode skildringer,bilder og vurderinger så gis kunnskap videre. Om ikke folk inspireres til å ta like lange turer som dere, blir man inspirert til å utforske sitt nærområde bedre. i sommer har det vært særlig mange turtråder. Kjempebra!! Ikke minst at forummedlemmer treffes for første gang! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.August.2017 Del på Facebook Svart 17.August.2017 Tusen takk for virtuellt følge på årets tur Tom! Det var veldig interessant å følge dere i Nederland, siden det er noe vi også har vurdert. Men, vi faller mer og mer tilbake på at det er her i Norge vi har de aller fineste farvannene, både kyst og fjord. Og Göta Kanal, kanskje tur/retur Vättern kan være vel så bra som å dra hele veien igjennom og runt kysten i tillegg? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 17.August.2017 Del på Facebook Svart 17.August.2017 Bra at turen kom på skinner igjen slik at du ikke kom hjem med båten omdøpt til "Mon Dieu"". Om du vurderer en ny tur i den retningen ville jeg foreslå at du vurderer Østersjøkysten fra Kiel og østover til Rügen og evt inn i Polen eller så, det er veldig mye å oppleve i den leia - på alle mulige vis samt krysse over mot Sverige på egnet sted, cruise skjærgården til Saltkråkan og etterhvert over Gøta kanal hemmat som foreslått tidligere. Etter min mening (har fartet disse områdene i Tyskland/(til Polen) i bil svært mange ganger) mener jeg at det er større variasjoner og kraftigere "kick" ved å gå denne ruten enn den dere har tilbakelagt, med unntak av om kanalene er hovedattraksjonen da. Kanaler finnes det mye av i Tyskland og men nok på andre premisser og formål. Vel blåst. (PS. Hadde vært interessant å fått greie på hva den Volvo rakkeren tok seg til i maskinrommet ditt) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
mor Amica Svart 17.August.2017 Del på Facebook Svart 17.August.2017 Takk for turen, kjempegod underholdning ?? Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2017 (redigert) Da var eventyret over, og "Mon Bijou" er trygt fortøyd i hjemmehavn. Det er greit å komme hjem til "hjembygda" Nå er det bare å glede seg til de neste helgene, og nye reisemål i framtiden. Redigert 20.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 (redigert) er du på Shetlands Larsens brygge i dag Tom? :-) Redigert 20.August.2017 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2017 (redigert) dude skrev 14 minutes ago: er du på Shetlands Larsens brygge i dag Tom? :-) He he. Hadde kopiert forsidebildet på telefonen i lomma? Redigert 20.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 20.August.2017 Del på Facebook Svart 20.August.2017 kunne sikkert være verre bilder som ble lommekopiert innpå her :-) takk for turen forresten, gleder oss allerede til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2017 Som Dere kanskje har fått med dere, hadde vi et lite opphold i Cuxhaven pga. brent kabelstokk. I den forbindelse vil jeg gi min aller største honnør til Gjensidige for et særdeles ryddig oppgjør. Det har ikke vært noe problemer av noe art i forbindelse med oppgjøret. Nå gjorde jeg opp med firmaet i Tyskland selv, for å kunne komme avgårde når båten var fikset, og det hadde sikkert tatt litt lengre tid hvis firmaene skulle gjøre opp seg i mellom. Det har kun i ettertid vært for meg å videresende kvitteringene for mine utlegg. Hvis jeg sammenligner med forsikringsoppgjøret/krangelen jeg hadde med et annet selskap etter at vi gikk på en stokk med gamlebåten, framstår dette oppgjøret som en sann glede. Nå skal selskaper selvsagt betale ut når det er en reell skadesak, men det er nok av eksempler på at det ikke alltid er like greit. Det at takstmannen ringte meg da vi lå i Skagen for å høre hvordan det gikk med oss, er også rimelig tillitsvekkende. Som jeg alltid har sagt, så vet man ikke hva slags selskap man er forsikret i før man har en skade. Da først kan man si om forsikringen er dyr eller billig. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Gøy å høre det ordner seg uten problemer er jo sånn det skal være Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 16.September.2017 Del på Facebook Svart 16.September.2017 Godt å høre Tom! Jeg har også Gjensidige, skjønt jeg håper jeg aldri får bruk for dem! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.