Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Jeg må også få takke for turen!

Båtplassen, Marine Traffic, Google Earth og Windyty har vært i flittig bruk de siste ukene og månedene.

For en som er godt over gjennomsnittet interessert andre kulturer, mat, mennesker og geografi, har denne turen vært gull vært.

Det kommer nok aldri på tale at vi kommer til å legge ut på noe i nærheten av det samme, og da er det usedvanlig kjekt at noen gjør det for oss.

En gang i tiden, da jeg var ung og helt fri, klarte en sjef jeg hadde å stoppe meg fra en drømmetur. En tur til karneval i Rio var så godt som i boks, da jeg fortalte sjefen om den. Han syntes det var en særdeles dårlig ide, så han betalte heller for en 14-dagers tur til Tenerife. Jeg tenker av og til på den turen til Rio, som det aldri ble noe av, og må innrømme at jeg har angret endel. På en annen side hadde jeg antagelig ikke sittet her i dag om jeg hadde reist den gangen.

En tur fra Tromsø og ned neste år er helt klart et utmerket forslag til tur.

Vennligst gi beskjed i god tid når vi skal begynne å glede oss!

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for turen T & T :thumbsup:

 

Som vanlig har det vært en sann fryd å følge dere rundt omkring.  

 

Dere har en forbilledlig evne til å gjentatte ganger realisere drømmer og kose dere hele veien.  Selv når båten farker seg og dere blir strandet i ukesvis holder dere humøret på topp mens mange inkludert meg selv antagelig hadde tatt en dyp tur ned i furtebua.  

 

Fortsett å drømme, fortsett med å realisere mens man kan.  Man vet aldri hva fremtiden bringer...  

 

Uansett gleder vi oss nå til det neste eventyret dere legger ut på.  

 

Vi sees snart ?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk for turen i år også! 

 

Som jeg skrev i fjor, når turen var over: dere bidrar til at terskelen for å ferdes lange strekk langs kysten, for andre, er overkommelig. Med gode skildringer,bilder og vurderinger så gis kunnskap videre. 

Om ikke folk inspireres til å ta like lange turer som dere, blir man inspirert til å utforske sitt nærområde bedre.

 

i sommer har det vært særlig mange turtråder. Kjempebra!! 

Ikke minst at forummedlemmer treffes for første gang! 

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for virtuellt følge på årets tur Tom!

Det var veldig interessant å følge dere i Nederland, siden det er noe vi også har vurdert. Men, vi faller mer og mer tilbake på at det er her i Norge vi har de aller fineste farvannene, både kyst og fjord. 

Og Göta Kanal, kanskje tur/retur Vättern kan være vel så bra som å dra hele veien igjennom og runt kysten i tillegg?

Link to post
Share on other sites

Bra at turen kom på skinner igjen slik at du ikke kom hjem med båten omdøpt til "Mon Dieu"".

Om du vurderer en ny tur i den retningen ville jeg foreslå at du vurderer Østersjøkysten fra Kiel og østover til Rügen og evt inn i Polen eller så, det er veldig mye å oppleve i den leia - på alle mulige vis samt krysse over mot Sverige på egnet sted, cruise skjærgården til Saltkråkan og etterhvert over Gøta kanal hemmat som foreslått tidligere.

 

Etter min mening (har fartet disse områdene i Tyskland/(til Polen) i bil svært mange ganger) mener jeg at det er større variasjoner og kraftigere "kick" ved å gå denne ruten enn den dere har tilbakelagt, med unntak av om kanalene er hovedattraksjonen da. Kanaler finnes det mye av i Tyskland og men nok på andre premisser og formål.

 

Vel blåst. 

 

(PS. Hadde vært interessant å fått greie på hva den Volvo rakkeren tok seg til i maskinrommet ditt)

 

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Som Dere kanskje har fått med dere, hadde vi et lite opphold i Cuxhaven pga. brent kabelstokk.

I den forbindelse vil jeg gi min aller største honnør til Gjensidige for et særdeles ryddig oppgjør.

Det har ikke vært noe problemer av noe art i forbindelse med oppgjøret.

Nå gjorde jeg opp med firmaet i Tyskland selv, for å kunne komme avgårde når båten var fikset, og det hadde sikkert tatt  litt lengre tid hvis firmaene skulle gjøre opp seg i mellom. Det har kun i ettertid vært for meg å videresende kvitteringene for mine utlegg.

Hvis jeg sammenligner med forsikringsoppgjøret/krangelen jeg hadde med et annet selskap etter at vi gikk på en stokk med gamlebåten, framstår dette oppgjøret som en sann glede. Nå skal selskaper selvsagt betale ut når det er en reell skadesak, men det er nok av eksempler på at det ikke alltid er like greit.

Det at takstmannen ringte meg da vi lå i Skagen for å høre hvordan det gikk med oss, er også rimelig tillitsvekkende.

Som jeg alltid har sagt, så vet man ikke hva slags selskap man er forsikret i før man har en skade. Da først kan man si om forsikringen er dyr eller billig.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...