Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Olepo skrev 14 minutter siden:

Hva med den P35 som hadde fått montert inn nye D4 motorer og drev for noen år siden, skulle ikke den være tilgjengelig for visning nå?

 

Har du valgt å droppe den?

Den er jo så liten, at hele familien dæver ute på 10ern.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

@Olepo Når det kom ut en P45 som har VP71B motorer og en perm med dokumentasjon på hvordan den ble fiksa samt ser den veldig pen ut på bilder innvendig til 990 000 så virket det lite attraktivt med liten båt selv om motorne kommer ikke til å dævve.

Princess 45 er jo så mye større spesielt når man skal så langt ut på havet. I den Princess 35 vet jeg ikke engang hvor man får plass til en enorm vinsj og det blir jo dyrt å ombygge en båt som man vil selge trolig til neste år for å få noe større.

Denne Princess 35 var en impuls fordi jeg ble forbanna at jeg har betalt mye penger for en bomtur til Bergen og faktisk bydd skikkelig bra sum mer enn anbefalt men det ble ikke noe av kjøpet av Princess 56. Jeg hadde etter å ha vært på prøvetur lyst på båt her og nå akkurat som etter turen med Storebro 500 til D5L.

Men siden det ble 2 uker å gruble over det og en fin Princess 45 kom ut for salg så blir jeg mer fristet av denne som midlertidig båt. Til under 1 mill får man vel også solgt den til neste vår om man skulle ha noe annet.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 7 timer siden:

@index Så vidt jeg har forstått så pleier ting etter overhaling å bli bra med mindre noen har vedlikeholdt det dårlig etterpå men det hørtes ikke sånn ut på annonsen med en hel perm av regninger for alt mulig rart som er blitt gjort.

 

Da synes jeg du bør la båten gå til noen som setter pris på den servicehistorikken og det vedlikeholdet som eier dokumenterer her. Du har jo ingen kjøpsplikt.

 

Jeg vet ikke hva dine professionelle antydet at Princess 56 var verdt, men du var tydeligvis et godt stykke unna priantydning selv etter å ha lagt til 100.000,-. Hva som er rett pris aner jeg ikke, men at selger ikke vil sitte igjen med lån etter at båten er solgt er lett å forstå.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 7 timer siden:

I den Princess 35 vet jeg ikke engang hvor man får plass til en enorm vinsj og det blir jo dyrt å ombygge en båt som man vil selge trolig til neste år for å få noe større

Man får avtagbare løsninger:

https://kraftblokk.no/nettbutikk/27-profisher-e-12v-elektrisk-tidligere-hobbyfisher-e150/47-hobbyfisher-e150-12-v-kraftblokk-mtaunokke-capstan-transportabel-vinsj/

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Ellers kan man bruke båten motorkraft til å trekke opp ankeret. Man fester en stor kulefender med en metallring på ankertauret, kastet det på sjøen, og kjører fremover. Da blir ankeret dratt opp inn i metallringen, og så kan man bare lett dra inn tauet uten belastning, når alt er oppe. 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 3 minutter siden:

Ellers kan man bruke båten motorkraft til å trekke opp ankeret. Man fester en stor kulefender med en metallring på ankertauret, kastet det på sjøen, og kjører fremover. Da blir ankeret dratt opp inn i metallringen, og så kan man bare lett dra inn tauet uten belastning, når alt er oppe. 

 

Det har blitt forklart 100 ganger men det er så komplisert

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 12 timer siden:

Olepo Når det kom ut en P45 som har VP71B motorer og en perm med dokumentasjon på hvordan den ble fiksa samt ser den veldig pen ut på bilder innvendig til 990 000 så virket det lite attraktivt med liten båt selv om motorne kommer ikke til å dævve.

Og sånn kommer det alltid til å være helt til side 1000 i denne tråden.

 

Det dukker opp enkelte gode kjøp hvor du ikke rekker å reagere i tide så de kjøpes av andre. Og deretter bruker du disse som referanse slik at alt annet som er til salgs blir dårlige kjøp, og du får aldri kjøpt noe.

 

Det kan forøvrig hende enkelte av kuppene ikke er kupp, men har en lav pris pga mangler du vil oppdage om du går på visning, også uten mekaniker og andre eksperter. Det er enkelt å ta bilder av hele båten bortsett fra akkurat problemområder når annonse skal lages.

 

Noen selgere er ærlige, andre er ikke det.

Link to post
Share on other sites

@index

Quote

Da synes jeg du bør la båten gå til noen som setter pris på den servicehistorikken og det vedlikeholdet som eier dokumenterer her. Du har jo ingen kjøpsplikt.


Jeg setter jo nettopp pris på dette. Den permen osv. betyr at noen har etter 2016 tatt vare på motorne etter en "mini overhaling" siden de trengte tydeligvis ikke en full en etter at de ble tatt ut og satt inn igjen.

Det er jo derfor jeg ønsker å kjøpe båten til 990 000 fremfor å se på overprisede båter til 1 290 000 som ikke virker bedre på noen som helst måte enn båt som er 300 000 rimeligere. Såvidt jeg vet er det samme båt Princess 45 og Fairline 45 altså skrog og hele pakka mente folk. Og om noe så er Princess mer kjent navn i Norge ifølge det folk skrev.

 

Quote

Jeg vet ikke hva dine professionelle antydet at Princess 56 var verdt, men du var tydeligvis et godt stykke unna priantydning selv etter å ha lagt til 100.000,-. Hva som er rett pris aner jeg ikke, men at selger ikke vil sitte igjen med lån etter at båten er solgt er lett å forstå.


Vel så vidt jeg vet var det jo ingen pant eller lån på båten. Eier var jo heller ikke i noe nød derfor valgte han vel å heller beholde båten fordi noen om våren sa han betaler mer bare han slutta å ta telefonen og aldri kom for å se båten.

Ble bedt av eier om å ikke offentliggjøre bud og hva han ville selge den for så lar være.

Uansett det var lignende båt 3 år yngre Fairline 52 i Bergen solgt av megler og prisen endte under 2 millioner for at den skulle bli solgt. Jeg kan bare si at jeg tilbød mer enn hva Fairline 52 endte med men likevel var det ikke bra nok. Kanskje det blir bra nok for eier til neste år men da har jeg sikkert funnet en annen båt.

@enslagsgjest Den kraftblokka hørtes bra ut, den andre metoden krever at man kan ting og når problemer allerede oppstår når man skal få ankra der man ønsker på mye mindre dyp så vil jeg heller betale for lettvindte metoder av å ta opp ankeret.

Trenger ikke blåser og masse annet som liker å krølle seg sammen og skape kaos, så enkelt og simpelt som mulig er ideen. Det kommer til å bli en katastrofe uansett (med mindre jeg får med noen med erfaring med denne ankringa på betalt fisketur) men jeg vil jo ikke gi meg uten å ha prøvd å få sluken ned til den store fisken på 10gradern i hvert fall. Men har man en vinsj som får opp ankeret blir det i hvert fall lettere å omplassere båten på 10 gradern om man begynner å komme seg langt unna fra der fisken muligens er (dersom jeg får bra nok ekkolodd kan det kanskje se hvor fisken er selv på 200 meters dyp).

@19 fot Jeg rakk å reagere på dag 1 av annonsen. Men muligens folk var mer interessert enn i båten i Horten om våren selv om den i Horten var teknisk mer dokumentert og imponerende tilstand. Men denne har jo finere interiør så det er sikkert mange som ser på dette fremfor kun det tekniske og derfor flere interesserte til 100 000 mer enn hva båt i Horten kosta.

Ellers pleier ikke ting å skje så fort Princess 415 hadde jeg god tid på men hadde ikke nok kunnskaper den gangen da og Princess 55 med overhalte VP122 lå jo ute i 2 måneder (var ikke klar for 1,3 mill sist vinter så dette kunne jeg ikke uansett kjøpe der og da).

Om det skjer så fort med denne Princess 45 så bekrefter det bare at båt til riktig pris er bra kjøp og at man får solgt det raskt til slik pris og det er hva markedet burde være. Siden jeg er mer interessert i fremtiden å kunne selge båt på 1 uke og få bra pris på større/nyere båt. Enn at folk skal vente i år og dag med salgene.

Det er en uting med overprisede båter siden det gjør at folk tror det er prisen og dermed sitter 10 selgere i år og dag med båter som ikke blir kjøpt. Hadde alle lagt seg på faktiske priser så hadde det vært bedre for begge parter. Selgere ville fått solgt båtene raskt og kjøperne ville kunne kjøpe raskt uten å måtte prute eller sjekke 10 båter for å se om noen aksepterer bud.

Siden folk som selger vil enten ha en større/nyere båt og da er det fint for dem om deres egen blir solgt raskt selv til lavere pris dersom den de skal kjøpe blir også solgt til riktig pris så de får enkelt kjøpt. Ellers så vil de kanskje slutte med båt men da er det også fint å ikke vente med salget i 1 år siden fra 1 mill nok får man jo 150 000 i ren kapitalgevinst om man har disse penga 1 år tidligere. De fleste mister denne kapitalgevinsten og må om ett år selge likevel langt under utgangspris. Så ett marked hvor det ikke er mye handel er dårlig for både selgere og for kjøpere. Det beste er raske handler fra begge sider og ett levende marked.






 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 1 time siden:

Om det skjer så fort med denne Princess 45 så bekrefter det bare at båt til riktig pris er bra kjøp og at man får solgt det raskt til slik pris og det er hva markedet burde være.

Om en båt selges raskt så betyr det ikke nødvendigvis at den selges til riktig pris, det kan vel så gjerne være at det er fordi den selges til altfor lav pris fordi selger har bommet kraftig på hva som er korrekt pris.

 

Jeg har selv solgt noe på finn som ble solgt veldig fort. Det var ikke til korrekt pris, men til altfor lav pris skjønte jeg etterhvert (vanskelig å sette korrekt pris når man ikke finner tilsvarende til salgs).

 

Og om en selger bommer på prisen g selger for billig til en kjøper så betyr det ikke dermed at det er korrekt pris og at alle de andre ligger langt over korrekt pris.

 

Jeg tror du må fokusere på de båtene som til enhver tid er til salgs, ikke bare på de båtene som har vært til salg hvor selger har gjort en bommert ved prising og satt for lav pris.

 

Tenk også strategisk noen dager fremover nå.

 

Ettersom jeg har forstått så er det nå to nesten like båter tilsalgs for 990.000 kr og 1.290.000 kr, hvor du naturligvis drømmer om å kjøpe den billigste av dem. Men hva om den billigste ikke hadde kommet på markedet i det hele tatt og du aldri hadde hørt om den, vil da den andre båten være aktuell? Ettersom jeg har forstått så er den det og du skulle vel på visning på den.

 

Husk på at det kan være flere kjøpere som er ivrige, men som i likhet med deg har den billigste som favoritt inntil den er solgt og alle løper mot andrevalget. Da kan det være lurt å ha kommet best mulig igang med prosessen på andrevalget slik at du kan vinne kappløpet mot andreplassen istedenfor å tryne på oppløpet til førsteplassen.

 

La oss si dere er 10 personer samlet og det blir arrangert et kappløp hvor den som kommer først frem til pengene beholder pengene. Fra startstedet og 100 meter mot nord er det en 1000-lapp, mens det 100 meter mot vest er en 500-lapp. Startskuddet går og alle løper mot 1000-lappen og du skjønner at det er andre som er raskere enn deg som kommer til å ta 1000-lappen før deg. Da er det bedre å endre kurs og komme først til 500-lappen enn å komme som nummer 5 til 1000-lappen.

 

Sånn er det med båter også, du kan følge flokken og hele tiden komme frem etter vinneren, eller du kan sette litt innsats i der du har mulighet til å komme først. Husk på at her kan du orientere deg i to kjøpsprosesser samtidig slik at når billigste kjøpet (med 99% sannsynlighet) ryker så kan du kjapt si til selger av båt 2 at "Jeg tar den med en gang hvis du vil selge nå". Men jeg tipper det heller blir sånn at når båt er solgt så må du samle sammen mekaniker og andre eksperter og så innen du er kommet deg på visning så er det andre som har kommet før deg i løypa og så går du glipp av den båten også.

Link to post
Share on other sites

@19 fot De selger til markedspris om de selger raskt. Imens båter som står i år og dag betyr at ingen vil betale slik pris. At det skjer slikt er sikkert ettervirkninger av COVID priser hvor folk har kjøpt for enorme overpriser for å ha båt når alle skulle ha det og skjønner ikke at markedet har endret seg og folk ikke vil ha båt lenger som den gangen da.

I dag ser man jo ledige båtplasser i Langesund altså det er mye færre aktive båter enn FØR COVID. Dette tilsier priser minst på nivå før COVID når det er færre brukere av båt enn det var FØR COVID. Men klart folk som har kjøpt til overpris beholder kanskje båtene istedet for å selge dem med store tap. Dermed ser man en veldig rar markedssituasjon.

Det ligger båter i "år og dag" urørt på finn og når noe kommer til riktig pris så hiver kjøperne seg på det og de som får ikke kjøpt venter pent på nytt tilbud. Er jo ingen untatt multimilionærer i euro som betaler 300 000 NOK ekstra for å ha båt i dag fremfor om noen måneder. Så kjøperne venter og kaster seg "på beinet" når noe kommer ut. Nå har det gått en stund siden Princess 45 ble solgt i Horten og sikkert mange som venta på noe som denne Princess 45 til å dukke opp.

Hadde det vært vinter så hadde kanskje det hasta mindre for øvrige kjøpere og jeg ville fått kjøpt den enkelt slik man kunne den Princess 415 til 850 000 da den lå hele 2 uker.

Kjøper man samme båt som den Princess 45 til 1 290 000 istedet for 990 000 så har man rett og slett brent 300 000 i peisen før noe i båten har rukket å dævve, det er realiteten.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 10 minutter siden:

Kjøper man samme båt som den Princess 45 til 1 290 000 istedet for 990 000 så har man rett og slett brent 300 000 i peisen før noe i båten har rukket å dævve, det er realiteten.

Den sammenligninga passer bare hvis du får et tilbud om å kjøpe båten for 990.000 kr og heller velger å gå for identisk båt til 300.000 kr mer. Men husk på at du har ikke fått tilbud om å kjøpe den til millionen, du har tvert imot fått beskjed om at det nok ikke blir deg, så da er ikke det en relevant sammenligning og du bør heller se på de båtene som er til salgs for deg enn å bare hele tiden sammenlinge med dem hvor selger ville selge til noen andre.

 

Husk også at endel salg er bare for å sjekke markedet før ting selges internt, feks innen familien.

La oss feks si at foreldrene eier en båt og dør og de to ungene skal fordele arven som består av en stk 45 fots båt, hytte foreldrene nettopp kjøpte til en million, og 200.000 kr i bankinnskudd. Ingen av ungene har penger på konto og råd til å kjøpe ut andre.

 

Dattera foreslår at hun får hytta som hun liker så godt og den båtinteresserte sønnen får båten og de deler pengene fra bankinnskuddet likt, slik at begge får like verdier.

Sønnen påstår båten er verdt bare 800.000 kr og at han derfor bør få både båten og bankinnskuddet hvis hun skal få hytta, sånn at de får like mye.

 

Så blir de enige om å annonsere båten til (like under) 1 million for å se hvem som har rett.

Hvis folk vil kjøpe til en million så deler de bankinnskuddet fra foreldrene likt, og hvis ingen svarer på annonsa så har antakelig sønnen rett i at båten ikke er verdt så mye og at han bør få mer av bankinnskuddet enn dattera som får hytta.

 

Ofte kan det være et ønske at eiendeler beholdes innad i familien (ikke bare elges bort til høystbydende), men på en måte som er mest mulig rettferdig for alle.

 

Jeg kjenner selv folk som har brukt mye tid på å sjekke tilstand på hytte de hadde lyst til å kjøpe, og som viste seg etterhvert at salgsprosessen var kun for å sjekke markedet da andre i selgerfamilien skulle overta, men de måtte finne korrekt pris innad i familien.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 24 minutter siden:



I dag ser man jo ledige båtplasser i Langesund altså det er mye færre aktive båter enn FØR COVID. Dette tilsier priser minst på nivå før COVID når det er færre brukere av båt enn det var FØR COVID. Men klart folk som har kjøpt til overpris beholder kanskje båtene istedet for å selge dem med store tap. Dermed ser man en veldig rar markedssituasjon.

 

Dette er jo bare svada, tull og tøys. Båtplasser i Langesund tilsier ikke noe som helst om båtpriser i Norge og har heller ingen sammenheng med priser før covid. Du er jo som alle andre som er livredde for at det skal dukke opp noe billigere etter de har kjøpt. Resultatet er at du må ha ting så billig at at ingen vil selge deg det. Du sitter jo bare og dikter opp argumenter om at prisene burde være lavere, for å forsvare at du ikke vil betale nok fordi du er livredd for å ikke få det billig nok.. Hadde du hatt rett med din «markedspris» hadde du hatt båt forlengst. 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 33 minutter siden:

@19 fot De selger til markedspris om de selger raskt. Imens båter som står i år og dag betyr at ingen vil betale slik pris. At det skjer slikt er sikkert ettervirkninger av COVID priser hvor folk har kjøpt for enorme overpriser for å ha båt når alle skulle ha det og skjønner ikke at markedet har endret seg og folk ikke vil ha båt lenger som den gangen da.

I dag ser man jo ledige båtplasser i Langesund altså det er mye færre aktive båter enn FØR COVID. Dette tilsier priser minst på nivå før COVID når det er færre brukere av båt enn det var FØR COVID. Men klart folk som har kjøpt til overpris beholder kanskje båtene istedet for å selge dem med store tap. Dermed ser man en veldig rar markedssituasjon.

Det  litt spesielle med markedsprisen er at det er bare du (som hverken kjøper eller selger) som kjenner den, mens 99% av dem som kjøper eller selger tar feil. Mulig du bør se på muligheten for at det er omvendt.

 

Prisene på alt har steget de siste årene, inkludert båter. Covid gjorde at det ble et hopp opp i pris på båter en tid og når det hoppet egentlig skulle ha stabilisert seg ned på samme nivå som før covid så var det blitt så mye prisstigning på alt at prisene nå er høyere enn før covid.

 

Ser forøvrig på min båttype at prisene på dem som er til salgs ligger omtrent i samme prisområde som jeg betalte (45.000 kr), men at det er for båter som ofte har dårligere motor enn min. Men det ville selvfølgelig vært umulig for deg å kjøpe noe slikt om du hadde sett på linken under, for der finner du også noen til lavere pris hvor det står SOLGT og du ville bare hengt deg opp i disse prisene og forventet at båter i god stand skal koste det samme. husk du jeg tidligere postet et bilde av bølgene med skumhvite topper og hvor man ikke fikk se alt landskapet fordi jeg var nedi en bølgedal, det er tatt fra en slik båt, men ganske udramatisk da jeg aldri engang dyppet fenderlista nedi vannet. Men for deg er det vell viktigere at båten er mange fot enn at den takler sjøen på en god måte og er trygg og stødig. Her kan du se en overikt over noen sånne på finn:

 

https://www.finn.no/favoritelist?favListId=23821508

Link to post
Share on other sites

@19 fot Båten til 1 290 000 hadde aldri blitt vurdert om den til 990 000 ikke dukket opp fordi det kan hende at de med båter som ligger usolgt til 1,29 finner ut av at de vil selge "i dag også" før høsten og at kanskje 990 000 er prisen som det kan selges for.

 

Er det 1,29 altså prisen for Princess 55 med overhalte VP122 så kan de vente til en ny COVID før den oppnås.

 

Ellers har alle relevante båter blitt solgt og skifta eier. Ingen av kuppene var markedssjekk. Ble nye eiere på alle sammen.

 

@Gullfisk Jeg hadde ikke 1,3 sist vinter dermed kunne ikke kjøpe Princess 55 med overhalte VP122. Jeg var dum med Princess 415 men det var god tid over 2 uker. Ellers ble jeg for treg til Princess 45 i Horten. Men trodde jeg var rask nok til den 45ern som selges nå.

 

Ellers ser man jo generelt i Norge og i kommentarer på forumet at det er færre båter i år. Altså flere folk som ikke er interessert i å bruke båten og muligens holder den på land osv. Ergo også flere som kanskje etterhvert vil selge dem da båt koster penger selv om den ikke blir brukt. Enten vedlikehold eller forfall og verditap.

 

 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 1 time siden:

I dag ser man jo ledige båtplasser i Langesund altså det er mye færre aktive båter enn FØR COVID.

Sikkert mange i Langesund som har lyst på båt, kanskje også noen som ønsker seg stor båt.

 

Men hver gang de ringer til en selger og sier:

"Jeg er interessert i å kjøpe båten din og lurte på når det passer å kikke på den, det er jo overkommelig avstand fra Langesund hvor jeg bor." Så blir selgere avvisende.

 

Sikkert mange båtselgere som leser denne tråden (eller rettere sagt deler av den) og som nærmest får panikk og leter etter en høflig måte å avbrytesamtalen på straks det kommer frem at kjøperen er fra Langesund.

 

Da melder frykten seg for at kjøperen fra Langesund er trådstarter og man ser for seg marerittet:

 

Ting som dævver, og forventligere om garanti på 20 år gamle motorer (uten å nødvendigvis ha fått med seg at du etterhvert skrev du bare mente fra forhandler).

 

Forvrengning av hva som blir sagt, sånn at frykten melder seg for at hvis de sier motoren er od så vil det  tolkes som at den garantert ikke får noe som helst problemer de neste 5 årene.

 

Og generell mangel på kunnskap om båt, som gjør at feil lett kan oppstå og eskalere.

 

Båten som ikke er egnet for fiske blir brukt til fiske så kjøper lett blir misfornøyd, og båten er tilgriset av fiskeslog når det kreves heving av kjøp.

 

Så da er det ikek så rart om folk i Langesund sliter med å få kjøpt båt og det dermd blir mange ledige båtplasser akkurat i Langesund, mens jeg ikke har inntrykk av at det er så mye ledige båtplasser andre steder langs kysten.

Link to post
Share on other sites

@19 fot Du produserer jo egne teorier

 

Quote

Ting som dævver, og forventligere om garanti på 20 år gamle motorer (uten å nødvendigvis ha fått med seg at du etterhvert skrev du bare mente fra forhandler).



Som folk vil lese uten å ha lest noe før og ikke får med seg at det gjelder når forhandler selger noe til 5 mill at man forventer at forhandler har gjort seg kjent med tingen han selger akkurat slik som bilforhandlere må. Det nytter ikke at en forhandler skal si "nei jeg aner ikke hva det er kjøpte det billig av noen og skal selge det dyrt til deg". Siden forhandleren må jobbe faktisk for den inntekta noe staten pålegger vedkommende ved å gå gjennom båten og bli ansvarlig for hvordan han presenterer tilstand for kjøperne.

Men dette gjelder KUN FORHANDLERE ikke vanlige private selgere, ellers så hadde jo ingen giddet å betale for å sjekke en båt for hva ville være poenget?

Ellers har det jo vært en tråd her på forumet at det generelt er få båter ute i forhold til tidligere år.

 

Quote

og båten er tilgriset av fiskeslog når det kreves heving av kjøp.

 

 

Igjen Alicraft var ikke tilgriset selv om det var båt som ikke var oppdelt. Imens en Princess/Fairline har gjerne en dør mellom "inne og uteområde".

Link to post
Share on other sites

@XardasKSP Du har jo lagt ut strategien din for kjøp av båt for halve Norge (og for den del også utlandet) her på BP.

Ikke særlig smart trekk:giggle: :rolleyes:

 

Trodde at deg som erfaren og ambisiøs forretningsmann hadde klare tanker om egne strategier og markedet :confused:  NOT

 

De som har båter ute for salg nå, har ganske sikkert lagt seg opp en mening om dine sære ønsker om kjøp av båt.

Det er mange i Norge og nabolandene som følger denne BP-tråden, både selgere, kjøpere, og båtfolk ellers:yesnod:

 

Dine sære ønsker om å kjøpe stor båt til lav pris, er noe selvsagt ALLE båtkjøpere har. Men de har sunn fornuft, skjønner markedet, og får kjøpt båtene de ønsker seg. 

 

Men lev i drømmene, og fortsett å knotte på PC'en din. Mange her på BP har jo også sluttet å kommentere som du sikkert har sett. Kanskje fordi ting blir gjentatt av deg for n'te gang, og kverulering ikke er et fremmedord i din tråd?  :sailing:

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@Dykker Altså det er ikke noe strategi for kjøp enten er prisen riktig eller ikke. Av og til legger folk ut til en pris som man ikke trenger all verdens pruting på og da er det jo enkelt å kjøpe med mindre akkurat flere vil kjøpe.

I dette tilfelle var det det men f.eks med Princess 415 hadde jeg enkelt fått kjøpt om jeg tenkte litt mer i Januar. Men har lært noe siden da om riktige priser og tilstand.

Link to post
Share on other sites

@Dykker Norsk er ikke mitt morsmål så jeg skriver som jeg skriver og legger ikke en tanke inni gramatikk og rettskriving samme gjør jeg på polsk. Til min store forundring så greier folk på polsk å skrive verre etter å ha endt polsk videregående enn hva jeg gjør når jeg gikk kun 2 klasser i Polsk skole før foreldra flytta til Norge.

Ellers vet ikke hva som ikke er logisk i svarene? Jeg liker vel å skrive om båt imens jeg venter på å få kjøpt båt. Jeg gidder ikke å betale overpris når jeg har ventet såpass lenge så har det blitt nesten som en sport at jeg skal få kjøpt båt til en bra pris.

 

Link to post
Share on other sites

Dykker skrev 27 minutter siden:

@XardasKSP  Ohhps, der gjentar du deg selv igjen.

 

BTW. Ofte lurt på om du bruker AI/KI som besvarelse. Grammatikken er ofte forskjellig, og svar kommer ofte spontant, og med ulogiske svar. Misforstå meg rett.

 

Hei Dykker!

I likhet med deg så er jeg også en dykker. Fin hobby 👍

 

Men kan du fortelle meg hvorfor du fremdeles deltar aktivt i denne tråden? Synes du er meget kritisk til trådstarter, samtidig som du ikke har noe konstruktivt å bidra med. 

 

Dette er jo ikke i seg selv unikt, men du gikk jo ganske hardt ut tidligere om at moderat burde avslutte tråden. Eller var det at moderator burde slette tråden?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...