Jump to content

Bygge soldekk og picnicbord

tcruud

Recommended Posts

Hei,

Jeg har fått tak i en Zodiac Medline II (6 meter RIB) og ser at det opprinnelig var et kombinert  soldekk og picnic´bord å få kjøpt. Jeg har ikke klart å finne noen som har dette til salgs så da lager jeg det selv.

Båten har hull til bordets støtteben som dere ser på bildet. Når støttebenet senkes fungerer bordet som soldekk og viler samtidig på en  3  cm kant som går rundt båten oppi båten.  Med puter over blir dette et skikkelig soldekk.

Jeg ser for meg å skjære til en kryssfinerplate i riktig størrelse, avrunne kantene og dekke platen med glassfiber og deretter 2 lag med gelcoat. 

Det skal sies at båten ligger i middelhavet og vil utsettes for mye sol.

Mitt spørsmål er hva ville dere gjort?  Jeg ønsker jo at dette blir så lett som mulig men samtidig funksjonelt.

Når bordet ikke brukes stues dette i bagasjerommet.

På forhånd takk for innspill!

bilde

Bruke divnicell som kjerne 20mm tykkelse og 2 lag 450 duk og 1 lag rowing duk på hver side så får du en plate som er lett og stiv og den er lett og forme i den fasongen du ønsker før støping. Lykke til.

Nå kommer sommeren?

Tusen takk for gode forslag!

Begge forslag undersøkes nøye med timesvis på youtube.

Starboard virker veldig enkelt  og kasnkje dyrt for en plate mens divinycell ser ut til å kreve litt mere arbeid. Totalprisen blir antagelig lik.

Arbeidet er jo halve moroa også lærer man noe nytt.

Bilder kommer etterhvert.

Gleder meg.