tcruud Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Hei, Jeg har fått tak i en Zodiac Medline II (6 meter RIB) og ser at det opprinnelig var et kombinert soldekk og picnic´bord å få kjøpt. Jeg har ikke klart å finne noen som har dette til salgs så da lager jeg det selv. Båten har hull til bordets støtteben som dere ser på bildet. Når støttebenet senkes fungerer bordet som soldekk og viler samtidig på en 3 cm kant som går rundt båten oppi båten. Med puter over blir dette et skikkelig soldekk. Jeg ser for meg å skjære til en kryssfinerplate i riktig størrelse, avrunne kantene og dekke platen med glassfiber og deretter 2 lag med gelcoat. Det skal sies at båten ligger i middelhavet og vil utsettes for mye sol. Mitt spørsmål er hva ville dere gjort? Jeg ønsker jo at dette blir så lett som mulig men samtidig funksjonelt. Når bordet ikke brukes stues dette i bagasjerommet. På forhånd takk for innspill! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Eller kanskje kjøpe en King Starboard plate på fks. Maritim? Kan tilpasses med vanlig snekkerverktøy og er helt vedlikeholdsfri. Fåes i forskjellige tykkelser og dimensjoner. Her er en variant: https://www.maritim.no/king-s-b-xl-122x122-12-7mm-hvit#.WCbaS3rGCfw Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Bruke divnicell som kjerne 20mm tykkelse og 2 lag 450 duk og 1 lag rowing duk på hver side så får du en plate som er lett og stiv og den er lett og forme i den fasongen du ønsker før støping. Lykke til. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
tcruud Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Tusen takk for gode forslag! Begge forslag undersøkes nøye med timesvis på youtube. Starboard virker veldig enkelt og kasnkje dyrt for en plate mens divinycell ser ut til å kreve litt mere arbeid. Totalprisen blir antagelig lik. Arbeidet er jo halve moroa også lærer man noe nytt. Bilder kommer etterhvert. Gleder meg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Blir nok ikke så mye gods å skru fast benbraketten i med divnicell......... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Enkelt og skjære ut en firkant og legge en finerplate i midten for skruefeste til foten. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts