Vrod Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Her er jeg kommet godt i gang og ser frem til og få begynt med fin sparkling av porten så jeg får lagt på litt toppcoat. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 Da er det sparkling , sliping , toppcoat og litt til så er det båten igjenn. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Da er finsparklingen i gang og fått på litt farge på den ene benken Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Da var det så langt jeg kom i dag. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 16, 2016 Author Share Posted November 16, 2016 Da fikk jeg gjort litt nå også , håper forskalinga til denne benkdelen sitter bedre en den andre. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 Da fikk jeg gjort første passform test og det blir nok fortsatt en del tilpassing for den sitter som den skal. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
princess 2 Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Hei:) Flott arbeid du gjør!! Har du lagt inn stiver forsterkninger bak i der før du skar hull? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Per Hilde Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Dette ser veldig bra ut, fint at du legger ut bilder etterhvert Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 Nei det er det ikke behov for før du kapper, men jeg har limt inn divnycell som jeg støpte på innsiden og satt på plass i åpningen før den herdet og støpte deretter noen slips på innsiden før jeg helstøpte utsiden av åpningen. Så med de avstivningene som er der fra før kan jeg bruke davidene på akterspeilet uten fare. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Elise Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Det ser bra ut, har gjort denne jobben selv på en Fairline Corniche 31. Husk å ha klaring nok så du kan legge på nok gelcoat så du har å pusse på. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 Det blir nok noen runder før det blir helt ferdig med både slipekloss og malekost , jeg gjorde noe lignende for mange år siden så jeg blir helt sikkert ferdig forhåpentlig for ferien. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Elise Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Du har kommet godt igang så du er vel klar til Påske. Du har nok litt støving foran deg Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 19, 2016 Author Share Posted November 19, 2016 Da er benkene så godt som ferdig , men det blei en del ekstra sliping nå en eller annen eier før meg hadde fått den kjempe gode ide og lakkere fronten på benken grå så det var bare og finne frem 400 papir til rondellen og kose seg med det et par timer. Det gikk greit jeg slipte ikke gjennom gelcoaten så da er litt våtsliping og rubbing så er den nok oppe og går igjenn. Benkene må nok stå og vente litt til før de blir med ned i båten igjenn. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
frank_berger Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Skjer a?Stille her. Quote Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted February 4, 2017 Author Share Posted February 4, 2017 Det blir nok litt stille innimellom, holder på med litt innvendig og annet surr som vi alle greier og fylle dagene med veit du. Men fått litt orden på noe av 12 v og dyttet inn en DAB radio sånn for moro skyld skal vel se om jeg finner et bilde av det også. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted February 4, 2017 Author Share Posted February 4, 2017 Her er litt av det jeg har gjort inne. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted February 5, 2017 Author Share Posted February 5, 2017 Da fik jeg lagt opp USB,sigarettenner , norskstøpsel, volt og temp kjøleskap samt gått over og fått orden på vanntank måler med instrument . Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 Det ene tar det andre siden det blei port så fant jeg ut at det kunne være greit med litt mere dybde på badeplattform så da sjøter jeg på 20cm på den her er noen bilder fra det arbeidet. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 Sparkling og retting av knote hjørner. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 (edited) Dette er når plata støpes fast for og få mål og fasong før fenderlista tas av. Edited April 26, 2017 by Vrod (see edit history) Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 Da fikk jeg støpt to lag over toppen og et tynt lag i skjøten under så da er det en runde med litt sliping og få rundet av det skal være avrundet og få litt profil på noen av hjørnene Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Marida Posted April 26, 2017 Share Posted April 26, 2017 Dette blir kjempebra Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts