Jump to content

Feil powertrim volvo penta 290A

Fosstheboss

Recommended Posts

Hei.

Har en Fjord 19 HC med  Volvo Penta 250A med et 290A SP drev ( produktnummer 853409 ) 

Jeg får ikke kjørt drevet/powertrimmen  begge veier under kjøring. Får bare kjørt opp, ikke ned

Da må jeg stoppe for og kjøre ned. Har lest meg fram til at innstillingene på sensor skal vise -4 og opp til 6.

Dette viste panelet før jeg tok av drevet og hadde service, og jeg har stilt det inn etter beskrivelse i verkstedhandboken.                                                                            Har vært sånn med panelet/drevet siden jeg kjøpte båten. Både før og etter service.                                                               

Har lest at for og gå over i beachmode skal man trykke på knappen for og få kjørt drevet opp ( panel 853866 ) dette gjør ikke mitt panel. På mitt går det over 6 og da hører man det klikker i et rele, kan fortsatt kjøre drevet helt opp men går ikke ned om man ikke holder inne knappen. Jeg må alltid holde knappen inne for og kjøre drevet ned, uansett. I Verkstadshandboken på side 158/159 står det at Triminstrumentet levereras alltid for drev Duoprop. Kan det være dette som ikke er innstilt riktig, og eventuelt hvordan ser denne boksen ut og hvor finner jeg denne, om jeg har den ?  Kan det være feilkobling eller et rele ?  Håper dere kan hjelpe meg og finne ut av dette. Eventuelt sette meg i kontakt med noen eller et verksted som har en ide. Håper og høre fra dere.

Du har tydeligvis en feilkobling. Opp og ned funksjon er byttet om. Litt vanskelig å si akkurat hva som er feil siden du hører klikking i et rele ved kjøring over 6. Og at du hører dette tyder på at du har et instrument eller boks (usikker på hva slags løsning som er original på stående fot). Men releet klikker etter ordre fra denne boksen/instrumentet.

Finn fram skjema og sjekk om koblinger er i henhold. Sjekk også at pluss og minus er på rett plass. Sjekk evt om det finnes hjemmesnekra koblinger, stor sjans for at ting er snudd på slike plasser

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...