Philonica III Startet 26.November.2016 Del på Facebook Startet 26.November.2016 Hei Har to stk. av disse motorene i min nimbus. Babor motor er nesten umulig og starte når det er kaldt. Målte med tangampermeter og babor motor trekker i underkant av 20A ved gløding. Styrbord trekker ca. 55A og starter etter ca. 20 sekunders gløding. Hva kan dere som har greie på dette fortelle meg ut av disse tallene? Reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 Glødeplugger varer ikke evig og du har nok noen som er dårlige på babord motor. Isoler en og en og bruk tangamperemeteret på en om gangen. Høyeste verdi vil fortelle deg omtrent hva de skal trekke som nye. Bytt de med lavere verdier. Ikke strømsett glødepluggene mer enn 10sek med mindre du finner dokumentasjon om at det er ok. Glødeplugger kan "spytte" tuppen om de blir for varme og den havner i klem mellom topp og stempel... og det er ikke bra Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 Fritt etter hukommelsen: Rundt 150 A med det samme synkende til nærmere 50 A. Tror jeg glødet i opptil et halvt minutt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.November.2016 Del på Facebook Svart 26.November.2016 Så vidt jeg minnes rundt 15-16A i starten og faller ned til 7-8A pr. glødeplugg når de blir varme. Ser ut til at du bare har 1 eller 2 som virker... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Philonica III Svart 27.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2016 Så vidt jeg minnes rundt 15-16A i starten og faller ned til 7-8A pr. glødeplugg når de blir varme. Ser ut til at du bare har 1 eller 2 som virker... Da snakker vi vel om babor motor? Kan jeg gå ut i fra at styrbord motor med sine ca. 55A er nogenlunde riktig? Reidar Isaksen Takker for svar!! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.November.2016 Del på Facebook Svart 27.November.2016 Det høres ut som om du må måle på nytt. Strømmen skal endre seg mens du gløder. Ta tangamperemeteret ditt og mål på hver glødeplugg, da finner du ut om alle virker. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jakob T Svart 27.November.2016 Del på Facebook Svart 27.November.2016 Ville ha skifta alle glødepluggene. Greit å vite at alle funker som dei skal.For håpentligvis slipper du å skifte på ei stund. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 27.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2016 Ville ha skifta alle glødepluggene. Greit å vite at alle funker som dei skal.For håpentligvis slipper du å skifte på ei stund. hei kommer nokk til og skifte alle på babord motor, ser ingen grunn og skifte på den andre da den starter med engang etter gløding,ca.20sek. SveinHa har gitt meg det svaret jeg var ute etter, men takk alle sammen for svar-- R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.