Exanimo Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Kom over en klassiker av en båt her om dagen. Tok bildet for å sende en kamerat.Tenkte først det kunne være en eldre Coronet, men har sjekket litt rundt og finner ikke noen Coronet lik denne,Kan det være en Fjord? I så fall hva slags?Dro tilbake noen dager senere for å se nærmere på båten, men da var den borte. Noen som kan hjelpe meg? Her er båten: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TerjeFjern Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Trelist bak og luftinntak minner om Coronet men pulpit og vindu er ikke Coronet stil. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Skroget ser i hvert fall ut som en Coronet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) syns linjene i skroget ser ut som at de kunne kommet fra Linges hånd..? Coronet vil jeg si ser litt annerledes ut frami baugen samt har gjerne negativt spring, men ellers er det jo detaljer som ligner der også Edited November 28, 2016 by ivar (see edit history) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Riddar4 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Som tidligere Coronet-eier, synes jeg det stort sett bare er listene bak som minner om det merket. Linjene og fronten er ikke kjente Coronet-tegn. I så fall må det være en forløper. Båten ser forøvrig ut til å være ca 30 fot eller litt lenger, og Coronet har vel heller ikke noen i den størrelsen meg bekjent... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TerjeFjern Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 (edited) Er selv gammel Coronet eier og er enig at de ofte har noe negativ spring. Coronet har hatt opp til 44 fot Så lengden et ikke for stor. Edited November 28, 2016 by TerjeFjern (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 En noenlunde komplett oversikt over alle Coronets modeller finnes her, fant ingen med slående likhet... Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Lignet litt på skroget til Ancas Queen 24 ved første øyekast. Tror derimot at Ancasen er buttere i baugen. Quote Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
Exanimo Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 Ivar; har du et tips til meg om hvordan jeg kan få bildet inn i bloggen, ikke bare en lenke? Har testet mye uten å få det til... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 (edited) Synes den likner på Halwa 22. er vel noe Waarumblod i den? Edited November 29, 2016 by tuffff (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Ivar; har du et tips til meg om hvordan jeg kan få bildet inn i bloggen, ikke bare en lenke? se de 3 nederste skjermbildene her: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Exanimo Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 Takk Ivar, da skal jeg gjøre det neste gang. Ser ikke ut til at det går å endre en bloggartikkel Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Sprut listen i baugen har tilsynelatende flatere vinkel enn både ancas og coronet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 (edited) Ser ikke ut til at det går å endre en bloggartikkel det er mulig å redigere innlegg inntil en viss tid (30 minutter muligens?) forøvrig enig ang. vinkel på sprutlisten/slaget Edited November 29, 2016 by ivar (see edit history) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjord28cs Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Synes den har likhetstrekk med en tidlig Nimbus? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
WGM Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Jeg syntes det er litt Amerikansk drag over linjene. Kan det være en Chris Craft ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Exanimo Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 Folkens, jeg har gode nyheter! Saken er løst :) Etter nøye studering av bildet klarte jeg å se hva nummeret på båten var, i hvert fall nesten. Traff på 2. forsøk. Kontaktet mannen og fikk hele historien. Fjord 21 Sport, 66 mod, 50 år. Alt innvendig nytt , org ratt og gear, motor Volvo Penta, bens 150 hk. 1987 Den ble bygget om for noen år siden, så en del av detaljene som forvirret oss er lagt til da. Takk for bidragene! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 sånn ser den vel ut originalt. Og er en Linge konstruksjon om jeg ikke tar feil Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Sondreland Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=72596930 Denne? For en nydelig båt, hadde vært morro med en tråd på den ombyggingen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Exanimo Posted December 22, 2016 Author Share Posted December 22, 2016 Stemmer, det er den. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts