Jump to content

utenbordsmotor ikke montert i senter

Viljesterk

Recommended Posts

Får ikke til å redigere på denne pcen, men motoren falt halvmeter/meter ned og kløyva stortåa mi.

3 dager på sykehus, operasjon og gips et par uker.

Kom og se - det er jo giljotinskade ropte de på røntgenavdelingen.

Stortåa helt løs fra resten av foten, men huden satt på. Flaks jeg hadde gode skinnsko, ellers hadde den vært i to deler.

Skulle kanskje kappet akselen heller :)

Fikk ihvertfall begynt.

Takker ;)

Så var det å bevise om det var med forsett da.

Lærte ihvertfall at jeg ikke skal ha lyd på ørene når jeg jobber med tunge ting, fordi jeg ante ikke at noe skjedde før motoren hang etter ledningene. Brukte jo halvtime/time på å rydde på plass alt det dyre verktøyet og henge motoren opp igjen og måtte støtte meg 3-4 ganger for ikke å svime av, før jeg fant ut at det gikk feil vei fort :)

Krysser fingrene for at jeg laget nok slakk i kablene før den falt.

Og ja,, vernesko neste gang?

Tryna nesten på terrassen i går, og slo av litt av gipsen - så har funnet ut at det blir på rygg i sofaen fremover.

Har hørt at det meste av balansen sitter i stortåa, og jeg kjenner nå hvor redusert man blir når man ikke kan bruke den.

Så dette må man få orden på.

Flaks jeg var ufør fra før, så går det litt i en annen :)

Og ja,, vernesko neste gang?

Ja, det var det første jeg tenkte også :yesnod:  Jeg er vant til å bruke vernesko på jobb, men jeg vet hvor fort gjort det er å slurve på fritiden.

Flaks jeg var ufør fra før, så går det litt i en annen :)

:lol:  Godt du klarer å se det litt fra sidelinja med gangenhumor  :thumbsup:    Det hørets ikke noe godt ut det der.

Kan forøvrig anbefale en slik: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/loftetaljer/jekketalje-334113/

Veldig kjekk å jobbe med. Men det sikreste er nok allikevel ei klokketalje: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/loftetaljer/kjettingtalje-334110/

Ikke noe dyrere, løfter fire ganger så mye, og sikrere. Men ikke så hendig å jobbe med da :smiley:

9 av 10 dager i året går jeg med sandaler, så dette var maks flaks.

Brukte slik klokketalje da jeg fikset på mcen tidligere - var veldig hendig å bruke.

Det blir nok en slik nå. Får ikke båten inn i garasjen, men får lage meg et stativ av 2x4 elns.

Det var egentlig planen å rigge til noe slikt, men så skulle jeg bare..:)

Takker for svaret. Da flytter jeg motor og skylder på noen andre om det går galt.

...siden du allerede har bevist at du besitter en betydelig mengde galgenhumor.... må jeg bare spørre... med henvisning til din tidligere uttalelse (ref tekst over; innlegg #3) ... visste du hvordan dette kom til å gå....

(også vil jeg ønske deg god bedring og at du blir fornøyd med båt og ny styring !!! klar til neste sesong  :thumbsup:   :yesnod:   :thumbsup: )

Redigert av dieselfan (see edit history)

.. du må nok bare legge deg skinnflat i den grad det er praktisk mulig, og ta denne regla : "vi skal snarest ta en gjennomgang av våre rutiner.." osv osv  :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

...og tar situasjonen på største alvor. En nominasjonsgruppe skal velge en arbeidskomite som skal gjennomføre tre-trinns utgreiing av plan og gjennomføring av aktuelle oppgaver rundt justering av utenbordsmotorer på småbåter. Plan-og gjennomføringsstrategien skal kvalitetssikres av en etikkgruppe med påfølgende refeleksjonsdokument for videre evaluering av nasjonal innsatsgruppen, NIG, mot feilmontert utenbordsmotorer. Innsatsgruppen underlegges rapporteringsplikt til kongen i statsråd....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...