Astor Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Båtens Verden vil få en slik på lån og denne skal vi selvsagt teste. Enklere blir det ikke. Om den har livets rett får vi se når testen er gjort. Prislapp ca 1750.- kroner. Importør er Free Wheeling Norway Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Så den nettopp på FB. Artig sak det der, årer må man ha med uansett. Prisen er jo slik den er og man får jo anta at materialkvaliteten står i stil til pris og formål. Burde tåle uhorvelig mange timer med bruk. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Artig men siden jeg har en solid pasjon for overflatepropeller tror jeg min modell vil ha akterspeil gjennomføring (rak aksling) og en mer komfortabel sittestilling Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Skal bli artig å prøve den på jolla. Skal ha en god stol ombord slik at sittestillingen blir god. Noe for MDG på neste års ferietur? Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Utfordrer deg til å ta en etappe på 5 nm i ett strekk :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alfaalfa Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Enig med DIeselfan, venter på utgaven med overflatepropell evt duoprop. For å unngå rekkeviddeangst bør man vurdere å ha muligheten for å koble til pedaler, elmotor og batteri eller en enkel bensinmotor. Eller kanskej et seil? Ja, eller årer om man skal være helt gal og tenke effektivitet og miljø. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Skulle vært mulig å koble på en batteridrill :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 ...nå som likestillinga har kommet så langt kunne jeg tenke meg et dobbelt pedalsett.... ...men siden jeg ikke vil sitte på tvers... hvilket vinkeldrev har minst tap i klassen opp til 2xBm ( 2 stk Baluba mannskap) Om noen finner et egnet vinkeldrev så skal jeg søren hoppe ta og bygge resten, for å ikke være smålig... så blir det for å møte utfordringen fra alfaalfa, duoprop overflatedrev... noen som vil vedde om toppfart ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 .. da er vel løsningen skovlhjul ? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Skulle vært mulig å koble på en batteridrill :) For en del år tilbake siden jobbet jeg på en holme og måtte ro til jobb hver dag. Hvorfor ikke gjøre ting litt enklere? Prøvde da en slik løsning; en 14-fots klinkerbygget båt, strak aksling, en gammel påhengspropell og en Elu batteridrill på 12V. Det gikk sannelig ikke fort, men da båten kom seg skikkelig i siget gikk det ikke så verst heller Bakdelen var at batteriet ble tømt så fort og at det tok sin tid å bakke opp, hvis ikke kunne det vært en finslig løsning på latskapen tidlig om morgenen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 (edited) Utfordrer deg til å ta en etappe på 5 nm i ett strekk :)Tar ikke utfordringen, Hakkanen. Til det er jeg nok alt for lat. Jeg ser for meg at jeg ligger på svai et sted og skal en tur i land. Årer har jeg med i jolla men velger å bruke håndvipsen. Et kort stykke. En kallengde eller noe sånt. Video kommer. Edited December 1, 2016 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Det burde vært en forlenger sånn at man kan sitte midt i båten. Min walker bay siger utrolig mye bedre når vekten er midt i båten. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Artig men siden jeg har en solid pasjon for overflatepropeller tror jeg min modell vil ha akterspeil gjennomføring (rak aksling) og en mer komfortabel sittestilling Skulle vært mulig å koble på en batteridrill :) På tide å slakte den gamle bensindrevne kantklipperen, sette på en overflatepropell og en drilll, så er dere igang... Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Gi gjerne en tilbakemelding ved bruk i motvind. Vi vet jo alle hvor artig det er å ro gummibåten i motvind. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Cheyenne Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Det som slo meg når jeg så denne var den absolutt burde vært noe for de som skulle til Narvik denne helgen på landsstyremøte. Bare sånn for å slippe å fly og sånn Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Dummeste jeg har sett, og overhode ikke noe grønt ved dette. Alle kommer til og kjøpe, man skal jo ikke være noe dårligere en nabobåten, også er dette kult i 2 uker før man hiver driten på dynga og monterer påhengeren igjen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Men dette er ikke noe nytt. Så at på Hamnen.se har de lagt ut noen bilder av tilsvarende og den eldste påstås å være fra 1902. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 .. og denne er fra 1775 https://en.wikipedia.org/wiki/Turtle_(submersible) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Trønderbygger Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Har sett de her på youtube og andre steder Og må si meg meget skuffet med vispen? om du ligger i ferskvann så funker den? men i saltvann så ruster lager fast etter kort tid... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth82 Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Hvordan gikk dette @Astor? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 M/S Bastard skrev On 3.12.2016 at 11.17: Dummeste jeg har sett, og overhode ikke noe grønt ved dette. Alle kommer til og kjøpe, man skal jo ikke være noe dårligere en nabobåten, også er dette kult i 2 uker før man hiver driten på dynga og monterer påhengeren igjen Tror denne traff best med spådommen.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bigmac Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 @Astor lovet en video og testresultat. Kommet langt på 2 år? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts