Jump to content

Helgrønn fremdrift med jolla

Astor

Recommended Posts

Båtens Verden vil få en slik på lån og denne skal vi selvsagt teste. Enklere blir det ikke. Om den har livets rett får vi se når testen er gjort.

Prislapp ca 1750.- kroner.

Importør er Free Wheeling Norway

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Så den nettopp på FB.

Artig sak det der, årer må man ha med uansett.

Prisen er jo slik den er og man får jo anta at materialkvaliteten står i stil til pris og formål. Burde tåle uhorvelig mange timer med bruk. :)

Skal bli artig å prøve den på jolla. Skal ha en god stol ombord slik at sittestillingen blir god.

Noe for MDG på neste års ferietur?

Enig med DIeselfan, venter på utgaven med overflatepropell evt duoprop. For å unngå rekkeviddeangst bør man vurdere å ha muligheten for å koble til pedaler, elmotor og batteri eller en enkel bensinmotor. Eller kanskej et seil?

Ja, eller årer om man skal være helt gal og tenke effektivitet og miljø.

...nå som likestillinga har kommet så langt kunne jeg tenke meg et dobbelt pedalsett.... :discuss:     :crazy:     :sweat:

...men siden jeg ikke vil sitte på tvers... hvilket vinkeldrev har minst tap i klassen opp til 2xBm   ( 2 stk Baluba mannskap)  

Om noen finner et egnet vinkeldrev så skal jeg søren hoppe ta og bygge resten, for å ikke være smålig... så blir det for å møte utfordringen fra alfaalfa, duoprop overflatedrev...  noen som vil vedde om toppfart ?

.. da er vel løsningen skovlhjul ?   :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Skulle vært mulig å koble på en batteridrill :)

For en del år tilbake siden jobbet jeg på en holme og måtte ro til jobb hver dag. Hvorfor ikke gjøre ting litt enklere? Prøvde da en slik løsning; en 14-fots klinkerbygget båt, strak aksling, en gammel påhengspropell og en Elu batteridrill på 12V. Det gikk sannelig ikke fort, men da båten kom seg skikkelig i siget gikk det ikke så verst heller :thumbsup: Bakdelen var at batteriet ble tømt så fort og at det tok sin tid å bakke opp, hvis ikke kunne det vært en finslig løsning på latskapen tidlig om morgenen :giggle:

Utfordrer deg til å ta en etappe på 5 nm i ett strekk :)

Tar ikke utfordringen, Hakkanen. Til det er jeg nok alt for lat.

Jeg ser for meg at jeg ligger på svai et sted og skal en tur i land. Årer har jeg med i jolla men velger å bruke håndvipsen. Et kort stykke. En kallengde eller noe sånt.

Video kommer.

Edited by Astor (see edit history)

Artig  :thumbsup:  men siden jeg har en solid pasjon for overflatepropeller tror jeg min modell vil ha akterspeil gjennomføring (rak aksling) og en mer komfortabel sittestilling  :yesnod:

Skulle vært mulig å koble på en batteridrill :)

På tide å slakte den gamle bensindrevne kantklipperen, sette på en overflatepropell og en drilll, så er dere igang...  :yesnod:

Dummeste jeg har sett, og overhode ikke noe grønt ved dette.

Alle kommer til og kjøpe, man skal jo ikke være noe dårligere en nabobåten, også er dette kult i 2 uker før man hiver driten på dynga og monterer påhengeren igjen

Har sett de her på youtube og andre steder

Og må si meg meget skuffet med vispen? om du ligger i ferskvann så funker den? men i saltvann så ruster lager fast etter kort tid...

• 1 year later...
M/S Bastard skrev On 3.12.2016 at 11.17:

Dummeste jeg har sett, og overhode ikke noe grønt ved dette.

Alle kommer til og kjøpe, man skal jo ikke være noe dårligere en nabobåten, også er dette kult i 2 uker før man hiver driten på dynga og monterer påhengeren igjen

Tror denne traff best med spådommen..