Jernklumpen Startet 7.Desember.2016 Del på Facebook Startet 7.Desember.2016 Trenger 1000 + kg bly til ballast. Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette rimelig? Hos metall.no fikk jeg pris i dag på 28kr pr kg uten moms. Da kan man faktisk kjøpe nye batterier og bruke de som ballast. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
tuffff Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Jeg har noen hundre kg bly liggende. Prisen blir vi enige om. Send meg en IM dersom du er interessert. Blyet ligger i Larvik. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Det finnes noen tusen skyttere i dette landet som er villige til å betale 20-30kr/kg avhengig av legering... Bly er "mangelvare" og da er det ikke lett å få tak på til en hyggelig pris. Vurder rustfritt og syrefast stangmateriale ? 10-15kr/kg og en egenvekt på 7.86 Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Takk for info. Kanskje jeg skal gå for rustfritt Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
dieselfan Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Du har en skraphandel i ditt distrikt hvor jeg har kjøpt rustfritt for ned mot 10kr/kg men helt oppriktig så bruk gjerne fem kompiser, still det samme spørsmålet og la han som får den beste prisen kjøpe.... dagsformen/dagsprisen varierer myyye Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Hør med en dekkforhandler om du kan kjøpe bøtta med bruke balanseringlodd :) fyll de oppi kanner og skru igjen lokket.., Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 ..om du skulle finne på å smelte/støpe bly så husk at gassene du da produserer er meget giftige... Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Skal det ligge innvendig? Hva med å støpe noen blokker i betong (evt. blanding betong/stein/skrapmetall o.a.)? Tar litt mer plass pr. kg., men blir mye rimeligere enn bly og stål. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Usikker på om jeg får plass nok hvis jeg ikke bruker bly. Har fullt opp med sandsekker nå. Men mangler 10 cm på gammel vannlinje. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Mizar Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Hvis du vil legge arbeid i det: Det finnes kanskje en gammel seilbåt med blykjøl du kan få kjøpt til under blyprisen. Så kan du selge rekkestøtter og annet syrefast videre? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Jernklumpen Svart 7.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Det var et godt tips. Men hvor hugges gamle båter tru? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Eureka Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 (redigert) Kanskje slanger fra store dekk er bedre å fylle som pølseri stede for sandsekker.. de er litt tettere... Redigert 7.Desember.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Vet mange har brukt lokkepus innstøpt i polyester. Stål har egenvekt på 7,8. Sand vet jeg ikke, men kanskje bare en tredjedel? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jernklumpen Svart 7.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Hva er lokkepuss Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Komodo Svart 7.Desember.2016 Del på Facebook Svart 7.Desember.2016 Hvis du stanser et hull i en stålplate ramler det ut en "mynt", det kalles lokkepus. Altså restprodukt på et plateverksted. Faller på plass der du ønsker, hulrommene mellom fylles med polyester, da slipper du rust og øker vekten. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kallethekid Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Jeg er ikke noen ekspert på galvanisk tæring, men vil det ikke kunne bli problemer hvis det rustfrie stålet ligger åpent og man får inn litt sjøvann i bunn av båten? Da blir vel kanskje skroget offeranode? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Jo, det er riktig. I tillegg er stålbiter harde og skarpe i kantene, så de vil kunne ødelegge overflatebehandlingen. Et annet alternativ kunne være å bruke vanlig svartstål og sende til galvanisering. Usikker på hva kiloprisen ligger på der. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Rustfritt stål inne i en slik båt er en korrsjonsbombe. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Tørr sand har ikke egenvekt på mer enn 1.6 Våt sand 1.5 Bly 11.34 Rustfritt 7.85 Så det blir voldsomme volumforskjeller.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Jeg har nettopp dumpet noen hundre kilo rujernsblokker. Det skal ikke rare volumet til før en slik blokk veier 60 kg. Ta en tur til en skraphandler og se hva han har. Balanseringsvekter for bil blir ikke lenger laget av bly, men av sink. Og det er gode greier. Hos den lokale skraphandleren her kjøpte jeg til Hulda 3 tonn bly som i hovedsak kom fra elektriske kabler (fullt av bek og skitt), samt en 30 mm tykk jernplate. Blant annet. Nå er mannen for lengst død og skroten er lagt ned. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Hva med å kontakte dekkfirmaer som legger om dekk. de må jo ha et sted de legger alt gammelt bly... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Avbalanseringslodd er nevtn, men de blir som sagt nå laget av sink, ikke bly. Sink har en egenvekt under stål. Fremdeles fullt brukbart, bare ikke så kompakt. Fordelen kontra stål er at det er lett å smelte om til barrer i ønsket form, og de blir ikke så harde i kantene som stål. Altså litt mindre brutalt mot skroget Ellers vil jeg slå et slag for iridium. Kanskje litt leit å oppdrive, men har bra egenvekt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trønderbygger Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Tips ifra en ivrig skyter ? Om sommeren kan man sikte sanden/grusen på skytebaner for bly ganske raskt med ei firkanta ramme med netting for å samle blyet og sanden faller tilbake Er du heldig så finner du 5kg bly eller mer per ramme om ramma er 40x60 Spesielt i sand dungen bak blinkene ! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Et alternativ er jo også å slakte gamle bilbatterier, de får man gratis på mottakstasjoner. Litt griseri, men det er jo bare å helle ut syra i en dunk og slå dem i filler. Plasten går tilbake til gjennvinning. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fishermidas Svart 8.Desember.2016 Del på Facebook Svart 8.Desember.2016 Kjøp en gammel seilbåt....fåes for noen 1000 lapper.....Blykjølen kan skjæres med motorsag...og støpes om. Vipps så har du 1 tonn med bly (og en gammel båt du kan skrote) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.