Whiskey Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Har et sånt, sitter dønn, og veldig lite å få tak i, noen som har noen triks? Prøvd med tang, men håndtaket bare bøyer seg.. Quote Baltic-pappa Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Hvis håndtaket bøyer seg ville jeg avskrevet lokket. Da kan du sikkert få ut håndtaket med litt vold og få nedi et kraftig flattjern i sporet? Så lager du deg så lang latmannsarm du trenger. Alternativt så kan du vel løsne hele 'kragen' som er festet i dekk og skifte hele greia uten å åpne lokket? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Prøvd å varme, for eksempel med kokende vann? Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Har vært ute for det samme. Jeg tok først å sprajet med rustløser, i håp om at noe ville trenge ned i gjengene. Klagfen røk etter jeg prøvde med tang og momentstang, så løsningen ble å sette tangen i hullet til klaffen og bruke momentstang, da løsnet den smått om sent. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Penetrerende olje må være bedre enn vanlige rustløsere på spray, ettersom man ikke må bruke penetrerende olje på steder med pakninger, f.eks på motoren etc, da det kan bli utett. Da kan det hende de siger forbi oringen på lokket ditt også.. lokket ditt er vel ødelagt uansett mtp bøyd håndtak. Har du prøvd å sjokke den ved å gå den noen kakk med hammeren? -det er jo et triks når skruer/ bolter sitter fast. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Flow Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Denne skal fungere godt som rustløser (og til mye annet): http://www.bilkontroll.no/kategorier/fluid-film/fluid-film-spray/fluid-film-spray.html Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Rustfritt mot rustfritt har en tendens til å skjære seg. Jeg tror jeg ville demontert hele påfyllingen slik at du ikke knuser glassfiberen der lokket er skrudd. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 (edited) Hos meg er selve lokket av plastikk, men sitter dønn likevell. Prøvd å sette en 'meisel' i sporet , ytterst, og banke det løs, men plastikken deformerte seg, så jeg lot det være. Løsningen for meg ble å slutte å seile til Sverige Edited December 9, 2016 by Erik (see edit history) Quote Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post Share on other sites More sharing options...
Grimme Elling Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Har du prøvd å bruke en grov skiftnøkkel på håndtaket, hvor du legger skiftnøkkelen helt ned til selve lokket? Da vil du gi mindre rom for at håndtaket bøyer seg, ihvertfall. Men det kan jo hende noe knekker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eksperten Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Her bruker du en avtrekker/ avdrager og drar opp hele sulamitten! Glem rustløser og annet skvip! Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts