Martin01 Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Hei hei, jeg holder på med min første fullrestaurasjon av båt denne vinteren, men så klare jeg ikke å finne ut hvilken lakk eller maling jeg skal bruke. Båten er en åpen speedbåt på 14 fot, jeg lurer på hvilken lakk er best til dette? Både over og under vannflaten. Takk for svar på forhånd? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fortego Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Hei, Under vannlinjen trenger du ikke lakke. Det holder at du sparkler opp og pusser skader og påfører noen lag med epoxyprimer. Over vannlinjen burde du bruke en tokomponent lakk. I tillegg ville jeg anbefalt å velge en farge i nærheten av båtens opprinnelige farge, da man fort går igjennom lakken ved sammenstøt som gir riper/skraper, og med samme farge blir dette mye mindre synlig. Selv har jeg tidligere brukt International Perfection. En meget slitesterk lakk som også er meget kjemikaliebestandig. Brukte denne som siste lag på plugger før jeg støpte former. Quote https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Kallethekid Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Jeg ville først vurdert om båten må lakkeres. Mye kan vannslipes, rubbes og poleres. Det er vanskelig å lakkere en båt pent, uten at det ser "hjemmelagd" ut Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Martin01 Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 hei, jeg har tenkt å pusse ned alt gammel lakk både over og under vannlinjen, siden det er mange lag med lakk der fra før. hva skal jeg gjør derfra? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts