Jump to content

Seildress -noen gode anbefalinger??


junkern

Recommended Posts

Obs - Gore-tex - jeg er blitt fortalt at når de er blitt nedsalta er de verken gor eller tex, men lekker som en sil. Noen som har erfaring med det?

Jeg bruker stor sett alltid den gamle fluefiske jakken min som er laget i goretex, er vasket 2 ganger de siste ti årene... :blush: Den er mørkegrønn egentlig.. men nå er den lys mosegrønn på ryggen, (sol falmet!) Den er tett og god og puster fint! Kjempe jakke da den har borrelås og neopren greier i livet samt på ermene slik at når du tetter igjenn så er det tett. Kan stikke hånda ned i vannet med jakken og det er tett!!

 

Får desverre ikke lengre fatt i overhal til denne men har en kjenning som hadde det i mange år. han brukte dette som arbeid tøy. jobber som landmåler og farter over hele Rogaland!

 

anbefales i sammen med en skikkelig oppblåsbar vest!

Link to post
Share on other sites

Har bruk seilkle fra Regatta, Helly-Hansen og Musto (2 sett). Regatta var type billig, ca 2000 kr. Helly-Hansen ein del dyrare. Eine Mustosettet betalte eg 3000 kr for, ikkje pustande men potte tett. Siste Mustosettet var for lett havsegling. Trur ordinærpris låg på ca 8-9000 kr. Dette i gore-tex.

Eg er ikkje i tvil i kva eg vil anbefale. Dersom du seiler lite og i farvatn som indre oslofjord - billeg. Kystseilas kan det vere greitt med kvalitetsklede, veiledande 3000-4000 kr. Om du går til land om natta er det ikkje heilt nødvendig med gore - tex. Alt anna: Best mogleg gore-tex. Eg er nøgd med mitt Mustosett, men neste settet blir argaste Musto, om eg tek meg råd.

Så mitt råd blir - vurder behovet ditt. Ikkje spar på pengane når det gjeld dette. Kutt heller ut plotter eller anna "luksus"....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...