Sabrina Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Hei, Jeg har en antikk dobbel bauglanterne der det grønne glasset er knekt i småbiter. Glasset er helt slett men buet og gjennomfarget. Hvem kjenner til hvor jeg kan få laget et nytt glass? Mvh Sabrina Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Furu Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Er vel neppe antikk. Bilde? Quote Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Den er ca 150 år gammel. Bilde kommer i morgen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted December 14, 2016 Author Share Posted December 14, 2016 Her er bildet: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
EiSvIn Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Er vel neppe hyllevare noe sted. Jeg ville hørt med en glassmester eller glassblåser om å få laget et glass. De klarer det utroligste. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Dessuten, er du sikker på at dette er en dobbel bauglanterne? Med det kraftige opphenget ville jeg trodd at dette er en gammel 'Not Under Command'. Altså at den er rød rundtlysende, om du ikke har mer spesifikk informasjon. Dumt å sette inn et grønt glass, om det egentlig skal være rødt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Glasshytta i Gamlebyen (Fredrikstad). Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Ok, ser du nevner det grønne glasset. Visste ikke at man hadde kombinerte lanterner i attenhundre-og-pil-og-bue. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Hvor bor du hen? Wærners båtbu i Sandefjord har utrolig mye rart. Han fant et avleggs glass som passet hos meg. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Tipset om glassmester er egentlig ganske genialt. Her er firma jeg opplevde som svært seriøse og flinke sist jeg hadde et litt sært behov: http://www.glassmakern.no/ Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts