jøran123 Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Hei godtfolk.Jeg har en Hunter 33 fra 2006. Ligger i boblehavn med landstrøm. På panelet så lyser det en grønn lampe (main) når landstrøm er tilkoplet. Under denne lyser det en rød lampe som det står Rev. Polarity. Hva betyr det? Er ikke kar om å huske at denne lampen lyste tidligere når jeg koplet til landstrømmen:)Alt ser ut til å virke fint. Alt el.system/batterilader osv er koplet av fagmann.MvhJøran Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Les denne Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jøran123 Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Takk. Her var det en del å lese. Virker som om det ikke gjør noe om den lyser? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Om båten er utstyrt med riktig koblet skilletrafo, er du helt trygg uansett om lampen lyser eller ikke. Det ville jeg gjort om jeg hadde en båt som lå på landstrøm mer eller mindre hele året. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jøran123 Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 OK. Da slår jeg meg til ro med det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
blueline Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Har hatt samme på alle mine Bavaria. Tar jeg en tur til Danmark eller Sverige så lyser det ikke. Gammeldags strømnett i Norge. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Profondo Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Min båt har 230 Volt 3-fas. Når det lyser i Rev.polarity lampa virker alt som normalt på 1-fas forbrukere. Men 3-fas motorer vil gå med feil dreieretning. Derfor har jeg en bryter som det står ¨Fasevender¨ på. Vrir jeg på fasevenderen skifter to av fasene polaritet, jeg får grønt lys og alle el-motorer går riktig vei. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts