jøran123 Startet 13.Desember.2016 Del på Facebook Startet 13.Desember.2016 Hei godtfolk.Jeg har en Hunter 33 fra 2006. Ligger i boblehavn med landstrøm. På panelet så lyser det en grønn lampe (main) når landstrøm er tilkoplet. Under denne lyser det en rød lampe som det står Rev. Polarity. Hva betyr det? Er ikke kar om å huske at denne lampen lyste tidligere når jeg koplet til landstrømmen:)Alt ser ut til å virke fint. Alt el.system/batterilader osv er koplet av fagmann.MvhJøran Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.Desember.2016 Del på Facebook Svart 13.Desember.2016 Les denne Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 13.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2016 Takk. Her var det en del å lese. Virker som om det ikke gjør noe om den lyser? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.Desember.2016 Del på Facebook Svart 13.Desember.2016 Om båten er utstyrt med riktig koblet skilletrafo, er du helt trygg uansett om lampen lyser eller ikke. Det ville jeg gjort om jeg hadde en båt som lå på landstrøm mer eller mindre hele året. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 13.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2016 OK. Da slår jeg meg til ro med det. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 14.Desember.2016 Del på Facebook Svart 14.Desember.2016 Har hatt samme på alle mine Bavaria. Tar jeg en tur til Danmark eller Sverige så lyser det ikke. Gammeldags strømnett i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Profondo Svart 15.Desember.2016 Del på Facebook Svart 15.Desember.2016 Min båt har 230 Volt 3-fas. Når det lyser i Rev.polarity lampa virker alt som normalt på 1-fas forbrukere. Men 3-fas motorer vil gå med feil dreieretning. Derfor har jeg en bryter som det står ¨Fasevender¨ på. Vrir jeg på fasevenderen skifter to av fasene polaritet, jeg får grønt lys og alle el-motorer går riktig vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.