magnuje Startet 25.Desember.2016 Del på Facebook Startet 25.Desember.2016 Vanligvis har jeg min 32 fots seilbåt i boblehavn i lune indre oslofjord, men pga skade ligger den nå på land i slevik utenfor Fredrikstad - heldigvis med masten nede. Er ikke vant til å ha båten på land i vinterstormene, men ser for meg at det blir mye punktbelastning på skroget om man har for mye vindfang. Heldigvis ligger jeg med nesen mot vinden og i le av noen andre båter. Vurderer uansett om jeg skal stikke ned og ta av presenningen for å minske vindfang. Skal visst blåse rundt 20 ms der inne også i følge dmi. Dere som har erfaring med landligge under vinterstormene - lar dere bare presenning ligge på eller ville dere tatt den av for sikkerhets skyld? Stativet har jeg festet med lastestropper så det tror jeg sitter greit. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Desember.2016 Del på Facebook Svart 26.Desember.2016 Sist det var så dårlig vær her når båten lå her ved huset lot jeg presenningen ligge på, resultatat var at den virket som et seil og flyttet båten som er 2,5 tonn fremover i krybben. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 26.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2016 Da jeg kom til opplagsplassen var den allerede oversvømt av Glomma så jeg kom meg ikke bort til båten. Men fikk tatt en visuell inspeksjon fra en haug et stykke unna og alt så bra ut. Vinden hadde en mer nordlig komponent enn meldt og det blåste allerede mer NV enn VSV. Mulig dette er et lokalt fenomen der båten ligger (Slevik) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Desember.2016 Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Renner Glomma forbi Slevik? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 27.Desember.2016 Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Stusset på det samme Er det nede i Slevikkilen du har båten? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
magnuje Svart 27.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Den ligger på skevikkilen ja, og mulig ikke det er Glomma som er utenfor der (er ikke lokalkjent)! Men kjørte ihvertfall opp en slags elv med veldig brunt vann for å komme dit. Alt fint med båtene der til tross for oversvømmelsene. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 27.Desember.2016 Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Slevikkilen har vel ikke plass på land for opplag? Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Komodo Svart 27.Desember.2016 Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 I så tilfelle tipper jeg du har den hos Knut Halvorsen på Slevikkilen Båtbyggeri. Der er det opplag, og det ligger oppe i elva (Glomma), men ganske langt fra Slevikkilen da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
magnuje Svart 27.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Stemmer det Komodo, og lærte nå at slevikkilen båtbyggeri tydeligvis ikke ligger i slevikkilen :/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Desember.2016 Del på Facebook Svart 27.Desember.2016 Tjukkeste grønne BT presenning knytta rett i rekka klarte stiv kuling uten å mukke. Godt med en slik "test", da gidder jeg ikke å dra ned hver gang det blåser litt. Eneste var at filla som jeg tørker av skoa med når jeg går ombord var blåst vekk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.