Bunnefjorden123 Startet 10.Januar.2017 Del på Facebook Startet 10.Januar.2017 Hei, Vi har en husbåt liggende i Bunnefjorden og søker noen som kunne tenke seg å bistå oss i å trekke nevnte husbåt av stranden og bort til egen bøye (også i Bunnefjorden). Båten er ca. 40 fot, veier omlag 10 tonn - den ligger p.t. ca. 1m opp på stranden, men erfaringsmessig er den grei å trekke av når det er høyvann. Turen fra stranden til bøye tar omlag 30 minutter - alternativt kan vi ankre opp litt utenfor stranden også. Vi ser for oss at dette blir gjort innen ukeslutt da vi har en frist å forholde oss til, fortrinnsvis førstkommende torsdag, da det er da vannet er på sitt høyeste. Pris kan avtales nærmere hvis du har anledning, men vi ser for oss et sted mellom 1000 - 2000,-. På forhånd, takk Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 10.Januar.2017 Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 Det er ikke sikkert at det er så mange som vil stille sin båt til disposisjon med den risikoen og slitasjen som kan oppstå for summen du skisserer. Vil derimot tro at Redningsselskapet kan bistå mot betaling? Sitér dette innlegget Link to post
Bunnefjorden123 Svart 10.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 (redigert) Redningsselskapet var svært dyre i drift så fremt man ikke var medlem. La ut denne posten i håp om at det var noen her inne som disponerte en "arbeidsbåt" som i større grad er passende for et slik oppdrag - regnet ikke med at noen skulle stille med nypolert dekk på cabincruiseren sin, hehe Redigert 10.Januar.2017 av Bunnefjorden123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Januar.2017 Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 Har du sjekka kor mykje slepekraft som må til for å gjera slik arbeid ? Eg veit ikkje kva båt du har, men du bør ha gode kryssholt trur eg. Og eg trur kanskje du må ha større slepebåt en prisen anntyder Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bunnefjorden123 Svart 10.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 Har du sjekka kor mykje slepekraft som må til for å gjera slik arbeid ? Eg veit ikkje kva båt du har, men du bør ha gode kryssholt trur eg. Og eg trur kanskje du må ha større slepebåt en prisen anntyder Har tauet den før med en Chris Craft 25 Corsair - noe som med trygghet kan betegnes som en daycruiser - helt problemfritt. Siden trådstart har vi fått båten ut på vannet, så nå er det begrenset med tid, arbeid og "slittasje" som må påberegnes, vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 10.Januar.2017 Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 når den først ligger på vannet, så skulle jeg tro at man om så kan trekke den med en robåt bare værforholdene er rette og man har god nok tid ;-) Nå er det meldt mye vind i morgen, så da håper jeg båten er godt forankret. Jeg har ingen arbeidsbåt og ikke mye slepekraft, men stiller gjerne opp dersom værforholdene er riktige og dersom jeg greier å finne tid til det. Men det kommer til ikke til å gå fort :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 10.Januar.2017 Del på Facebook Svart 10.Januar.2017 Det er lenge siden sist jeg var ute med båten, erfaring med tauing kan være gull verd og båtturer med formål er langt mer aktverdig enn formålsløse båtturer ... så dette ivrer jeg etter :-) Jeg tror værmeldingen både for torsdag, fredag og lørdag er sånn høvelig OK. Lørdag er kanskje mest kos, da kan jo turen tas i dagslys. Prisen min er ... to timer med assistanse ifbm vedlikehold på egen båt. Er det for dyrt? :-) Ta kontakt på epost tobixen at solveig.oslo.no eller gjennom personlig meldingssystem her for å diskutere tidspunkt og sted. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.