nik0lai Startet 18.Januar.2017 Del på Facebook Startet 18.Januar.2017 Jeg har byttet motor i båten, og motoren jeg har montert bruker 12v, mens resten av båten, og den gamle motoren var 24v. Så nå heller jeg mot å montere på den gamle 24v dynamoen, og da denne forsyne 24v batteribanken, og deretter la en 24/12v lader lade opp startbatteriet. Dette er den definitivt billigste løsning, men jeg mener selv at det er en temmelig bra grei løsning, kontra alt strevet med å få plass til en til dynamo osv.. Motoren er forresten en Yanmar 6LY2M-STE. Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Januar.2017 Del på Facebook Svart 19.Januar.2017 Du er nok inne på den enklaste løysinga. Ein batterybatterycharger virker bra. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Anabelle Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Du får si fra hvilken lader du ender opp med. Har samme behovet selv, men har foreløpig bare funnet kunstig dyre ladere :-) A Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
bergetun Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 jeg bruker denne til å lade 12v batteri fra 24v http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=1422&category_id=160&option=com_virtuemart&Itemid=39&vmcchk=1&Itemid=39 Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 26.Januar.2017 Del på Facebook Svart 26.Januar.2017 Har du lagt opp isolert eget 12v anlegg til den nye motoren? Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 26.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2017 Det fulgte jo med ett komplett 12v ledningsnett med motoren. ;) Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Nordsjøfarer Svart 26.Januar.2017 Del på Facebook Svart 26.Januar.2017 Hvordan går det ihop med instrumenter og lignende? Hvis det går bra så hadde det vert det enkleste med isolert 24v vekselstrøm generator til det originale systemet og eget 12v opplegg til selve motoren med en slik ladeløsning som er foreslått lengre opp i tråden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.