Jump to content

Ferien nærmer seg, hvor drar dere ?


Tine IV

Recommended Posts

Med marsjfart på 7 knuter er Middelhavet definitivt ikke noe å satse på med 3 uker ferie. Jeg har derfor i samråd med messepiken kommet til at vi skal utforske farvannene mellom Haugesund og Bergen. Kanskje noe lenger nord, vær og vind vil være bestemmende.

 

Dersom noen har forslag til steder som "bare må besøkes", hører jeg gjerne fra dere.

Link to post
Share on other sites

Astor blir å finne i hjemmelige farvann. Er selvst. nær.drivende og satser på en friuke i november på Canariøyene.

 

Blir mange turer rundt hjemmelige farvann. Vil prøve å besøke Nikita på Kosterøyene hvis vi får det til.

 

Indre Oslofjord er fredelig i fellesferien. For ike å snakke om ledige plasser i Sandspollen.

 

Ha en god ferie dere alle. Kos dere ombord i båten. Måtte dere få fint vær, noen med ønsker om vind andre om blankt vann. :flag::sailing::fishing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Blir svenske vestkysten, Danmark og har planlagt å dra ned til Travemunde dra litt oppp elven Trave og fortøye midt i gamle Hansebyen Lübeck. 320nm fra hjemmehavn og med rundt 5-6 knop vil det ta 2-3 døgn. Men da det er lite seilevind om natten vil jeg gå i havn. Beistet (bikkja) må jo få gjort sitt fornødne innimellom også. Har tatt rabies vaksine på bikkja, men vil ikke få svar på om vaksinen har virket før like før vi drar avgårde. Har vaksinen ikke virket blir det bare svenskekysten.

Tips om pittoreske havner i Danmark mottaes med takk. Har bestilt de 4 havnebøkene for Danmark på internett og håper å få disse før avreise.

Link to post
Share on other sites

:seeya: Det blir første uke i juli til huset på feda, med mange lange fisketurer

og ei "kald " på brygga i Flekkefjord. Første uke i August blir det Telemarkskanalen

og avluttes i Notodden på bluesfestival !!

deretter blir det ei ny uke på Feda. Ha en fin sommer :wink:

Redigert av Ancas (see edit history)

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Ingen konkrete planer annet at vi skal en rask helgetur til Danmark med de små og resten av ferien på sjøen rundt omkring på Sørlandskysten

regner med 3 uker i båten hvis ikke annet kommer i veien .. :yesnod:

så blir vi gjenkjent på kysten her nede så skrik ut vi hilser gjerne på alle kjente og ukjente medlemmer

Håper vi treffer mange Vimpler :sailing:

men det ser jo ikke sånn ut da de fleste besøker søta bror(svenskene) :cryin:

 

Kan alle sammen ha en fortreffelig båtferie

 

Hilsen Berit Og Robert i LALUNA :cheers:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Vi kommer for det meste til å farte rundt i Nøtterøy- og Tjøme-skjærgården. Første sesong med ferie i båten (i fjor ble det mest turkjøring), så vi holder oss derfor i nærområdet.

 

Både skipsfruen og undertegnede gleder oss veldig til ferien, og datteren vår på snaue to år stortrives i båten, så alt ligger til rette for at dette skal bli bra :flag:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Ferie! Åh, som jeg skal utforske Vestfolds skjærgård! Med ferie-base i Tønsberg skal jeg fortøye ved hver en knaus og holme jeg ser, kose meg maksimalt og bare håpe at ferien klaffer med "god-været" som forhåpentligvis kommer! Trenger ikke å dra langt eller kjøre fort, det er nok av opplevelser som ligger i umidelbar nærhet, selv om drømmen hade vært en kanaltur i telemark eller i Vanern.

 

Slår været helt feil, så skal jeg pinadø legge meg til i gjestehavna med ferske reker fra "Roar i bua" og god drikke. Bare på trass!!

Sikkert bra med "opplevelser" der også med tanke på de mange ferske båtførerene med alt for stor båt, og alt for lite manskap.. :wink:

 

Mvh Ketil Morstøl.

Link to post
Share on other sites

Om vår værherre vil blir det ei drøy uke med småturer i Hvaler og Koster (og kanskje over til Tønsberg). Overnatting ? Ja, antakelig en og annen.

 

Deretter tre uker egenkomponert tur med mange gode venner på kryss og tvers med tog, båt og fly i Kina og ei knapp uke under palmene på Koh Samui (Thailand - jepp- Siambukta sia). Er på tampen av regnperiode, så vi trenger litt godvilje fra vår værherre også under den delen av ferien.

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Vi planlegger vår lengste tur til nå, fra Kristiansand og over til Svenskekysten :smiley:

 

Avhengig av vær og vind, drar vi tidlig i juli og blir borte kanskje en ukes tid. lenge nok i en 22 fots daycruiser  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

:seeya: Når vi klarer en uke i vår båt med hund , vel å merke med telt , madrasser

og dyner med oss,

så klarer dere nok ei uke i din båt, ha en fin ferie :wink:

Redigert av Ancas (see edit history)

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Vinda m/ mannskap holder tre ukers båtferie fra første helg i juli. Nedover svenskekysten -

kanskje en tur over til Danmark om været tillater - ellers ingen andre planer enn at vi skal

kose oss noe aldeles forskrekkelig mye.......

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Vi skal få innstalert motor i båten 4.juli. Så då kan endelig båtsesongen starte for oss også. Men blir nok ingen ferietur i år. Har ikke fått innstalert septiktank, puter og kallesjer kommer i august, og dører/listverk innvendig kommer ikke på plass før i slutten av august. Men skal nok bruke båten en del. Kanskje prøve en overnattingstur på luftmadrass? Elles skal eg en tur med Danskebåten....

Link to post
Share on other sites

Det blir først en uke på Mallorca, deretter 8 - 10 dager ombord, innover Storfjorden mot Valldal / Tafjord / Geiranger. Dette blir i siste uken i juli og første uken i august. Håper på en fin sommer og høst da været til nå har vært bare helt utrolig dårleg. Det er overhode ikke fristende å bruke båt i regn og blåst hele tiden!!! :cryin::headbang:

 

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Det blir nok en tur til Bømlo og Fitjarøyene, hvis det bare blir vær til det. Nå som vi har fått oss større båt så tenkte vi å ta en ukes tur, tidligere har det bare blitt helgeturer. Så jeg gleder meg til å prøve en litt lengre tid i båten ja. Håper bare alt fungerer bra, har ikke fått prøvd båten noe videre etter sjøsetting ennå. Men jeg har gjort såpass mye med den de to månedene den har stått i hagen at tilstanden burde være bedre enn på lenge, så vi får bare krysse fingrene og la det stå til....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

boatspotting mmm i nice... :smiley:

 

barx

<{POST_SNAPBACK}>

Anbefaler deg å ta turen til Monaco også. 1 time med tog. Utsagn fra kona i fjor " den er jo akkurat passe" Helt enig sa jeg - 106 fot :cool: Alt blir så stort der liksom

 

Vi reiser et par uker på svenske og norske kysten - eller kanskje det blir norske - og svenske kysten. Jeg kunne godt tenke meg 3 uker - men andre har noe å si også. Prøver å komme oss ned til Olavssundet på venstre siden og til Lysekil på høyresiden av fjorden.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja da er det ferietid i båten for oss ca 1800 i dag legger vi ut fra Torvefjorden i Søgne og setter baugen mot øst skikkelig smeigevær her nå så det skal bli godt å få hive fortøyningene og komme seg ut i skjærgården :smash:

går bort til Oksø-Flekkerøya i dag og den videre ferd er ikke bestemt enda annet enn at det blir lenger østover ...dvs Blindleia området ...kanskje lenger :cool:

 

så da ønsker vi alle en God Ferie

 

så får vi se om vi kommer innom her via mobilen eller wan/lan i en havn det får vi se etterhvert som abtinensen dukker opp :wink:

 

 

:sailing: GOD SOMMER :seeya:

 

 

 

PS ! Har 4 VIMPLER ombord så de som ikke har fått og dukker opp i vår færd på "Sørlandet" kan selfølgelig kjøpt til medlemspris KR 160,-

kan jo være vi får vervet noen nye medlemmer og :flag:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

:sailing: Samme hvordan jeg planlegger, Havner jeg på Shetland, blir nok sånn i år også. Midten av juli, 6 knop, (ca, - motorseiler) Noen som slår følge?

<{POST_SNAPBACK}>

Når du er så langt over, bør du ta en liten tripptur ned til Orkenøyene ... helt annen geografi og ikke så bart ... Hvis du er der i slutten av Juli / beg August, så treffes vi kanskje....

 

Caledonian Canal, Vestkysten av Skottland, kanskje Hebridene og opp til Orkenøyene ... kun 2 uker i år... så ingen "svupptur" til Norge....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Det blir å dra til hytta på Gumøy, nær Rispebråten og tøffe rundt i skjærgården. Legge båten til ved Tollboden i Kragerø (Reservert for trebåter) og spise god mat.

 

Se bilde fra morgenstemning forrige søndag tatt fra hytta:

 

Bilde

 

Ha en god sommer!

 

Hilsen Fred Ivar

Redigert av fredivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...