Jump to content

Ferien nærmer seg, hvor drar dere ?


Tine IV

Recommended Posts

De siste par åra har vi farta Danmark og svenskekysten.

I år tror jeg det blir 3 uker luffing kun langs Vestfold og Telemarkskysten. Kanskje en tur "helt" sør til Risør.

 

Etter at gearet sa takk for seg i Strømstad i Juni. Så frister det ikke å seile på noen langtur med det første. Og hvorfor skal man farte så langt avgårde vært år?

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Håper å kunne dra ut fra Frredrikstad området rundt 30/7.

Går vel et stykke nedover til Grebbestad området og Gluppö.

Forsøker også å besøke Koster i løpet av ferien.

Vær og vind får avgjøre. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Heisan , ettersom jeg starta denne tråden må jeg si at IDAG drar vi nedover mot Telemarkskanalen .Vi er to båter fra baatplassen som reiser sammen ,Helmax og Tine II . Vi har null plan kun en dag av gangen , forsetter detta været så må det bli en drømmetur .

 

:sailing: God ferie til alle sammen hilsen alle oss på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Foruten en 5 dagers tur, via Tjøme-skjærgården og maaange andre skjærgårdsidyller, til Smögen tidligere i sommer,- og flere helgeturer i Oslofjorden,- går turen m/bil til Lofoten :smiley:

 

Etter ca. 14 dgr. Lofoten-tur er planen en ca. 14 dgr. båttur nedover svenskekysten :yesnod:

 

Vi får håpe at vi er heldige med været :smiley:

 

God sommerferie ønskes absolutt alle :seeya::sailing:

Link to post
Share on other sites

Et under har skjedd!!

 

Astor (som vanligvis ikke har ferie. Ikke de siste 9 årene) har fått innvilget to dager i tilstøtene til en helg.

 

Onsdag 29. juli setter Astor kursen mot Søta bror. Bør vel være i Strømstad gjestehavn torsdag formiddag. Deretter trolig en tur ut mot Koster, eller en liten snartripp til Grebbestad. (12 år siden sist)

Som mannskap min Mørepapegøye og svoger Harald fra Rosenes by.

 

Retur til Sætre innen søndag 31. juli.

 

Måtte vi få pent vær! :flag::sailing::seeya:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Kan man spørre om hva du driver med siden du ikke får ferie, som andre folk...?

<{POST_SNAPBACK}>

Joda, det er lov å lure. jeg driver et spesialfirma for frakt av datamaskiner og mobiltelefoner ol. fra de større elektroforretningene i Stor-Oslo. For ikke å gå i detaljer så det en relativ komplisert oppgave hvem som til stadighet skal betale for hva. Derfor må jeg være tilstede hver dag.

Det er ikke så ille som man skulle tro. Når man starter ved 05-tiden og er ferdig mellom 12- og 14 så er det mye igjen av dagen. Da er det godt å ha Astor i nærområdet og ikke minst båtvenner i havna.

Men jeg innrømmer gjerne at når juli kommer og venner stikker ut fjorden, da kommer tankene på ferie. Er jeg fortsatt sprek når jeg runder 70 og tar fatt på pensjonstilværelsen vet jeg at det kommer til å bli mange og lange turer langs kysten.

 

Men som Bjarne Brønbo i DDE sa så godt: - Lev nå mens du kan, det er veldig lenge å være dau. :lol:

Kloke ord. Men det er ikke alltid fornuften taler sitt språk når man jobber i sommerens hete i hverdagen.

 

God ferie til dere alle! :seeya:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Drar ut fra båthavna ,Sand Marina Onsdag med kurs for Marstrand. Litt usikker om det blir Læsø i år, men vi får se. Har nesten fire uker å boltre oss på , så allt er mulig. Har forresten logget 370 nm alt i sesongen så båten blir iallefall brukt. Ha en fin sommer alle sammen,Kanskje vi sees? Vimpelen henger på plass.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Har nå tre uker bak meg med loffing langs kysten, dvs Kragerø, Risør, Tvedestrand, Arendal, Lillesand.

 

Grunnet selskap samt diverse er vi nå innom hjemsted Grimstad, men skulle familien hjem ? Neidda neidda, her er det kun båten som gjelder........ Så vi legger oss til i gjestehavna istedet.....

 

Med det samme selskapet er over, er det ut på skjæra igjen. Det er jo bare lekkert vær for tida :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen. :flag:

 

Nå er det endelig ferie :cool: Heira legger ut fra pæddekommen i morgen og turen går til Kristiansand hvis været tilater det :sailing: . 3 uker med båtliv blir bare helt nydelig å se frem til nå :cheers::cheers::cheers: Ønsker alle andre en god sommer og det kan hende noen ser vimpelen min under veis

 

Mvh Heira :cool::drink::drink::cool:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...