Mariell Svart 8.Juli.2005 Del på Facebook Svart 8.Juli.2005 De siste par åra har vi farta Danmark og svenskekysten. I år tror jeg det blir 3 uker luffing kun langs Vestfold og Telemarkskysten. Kanskje en tur "helt" sør til Risør. Etter at gearet sa takk for seg i Strømstad i Juni. Så frister det ikke å seile på noen langtur med det første. Og hvorfor skal man farte så langt avgårde vært år? Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Skipper Worse Svart 8.Juli.2005 Del på Facebook Svart 8.Juli.2005 Legger ut på tur i morgen, lørdag ... første stopp Røyksundkanalen, deretter Sandnes og så Ryfylkefjordene. Holder været (dvs. bølgehøyden) kan det hende at det blir en svipptur til Sørlandet også. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GOE Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Håper å kunne dra ut fra Frredrikstad området rundt 30/7. Går vel et stykke nedover til Grebbestad området og Gluppö. Forsøker også å besøke Koster i løpet av ferien. Vær og vind får avgjøre. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Tine IV Svart 9.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Heisan , ettersom jeg starta denne tråden må jeg si at IDAG drar vi nedover mot Telemarkskanalen .Vi er to båter fra baatplassen som reiser sammen ,Helmax og Tine II . Vi har null plan kun en dag av gangen , forsetter detta været så må det bli en drømmetur . God ferie til alle sammen hilsen alle oss på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Allan E Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Det ser ut som at det blir sørlandet og så skagen og svenskekysten hjem igjen. GOD FERIE og fortsatt GOD SOMMER til alle. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 En liten rapport fra Køben, sitter med trådløst nettverk på CPH og venter på flyet videre til Hong Kong. Ute er det vindstille og skyfritt, 25 grader. Skulle hatt ferie nå.................... Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Blir for min del to uker i sør Spania Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Baltic Svart 9.Juli.2005 Del på Facebook Svart 9.Juli.2005 Foruten en 5 dagers tur, via Tjøme-skjærgården og maaange andre skjærgårdsidyller, til Smögen tidligere i sommer,- og flere helgeturer i Oslofjorden,- går turen m/bil til Lofoten Etter ca. 14 dgr. Lofoten-tur er planen en ca. 14 dgr. båttur nedover svenskekysten Vi får håpe at vi er heldige med været God sommerferie ønskes absolutt alle Sitér dette innlegget Link to post
DMF Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Det blir en tur til Mallorca, så en uke på Lesja i forbindelse med Landsskytterstevne. Utenom dette blir det båtturer i Drammen- Oslo - Horten område, vi får se an vær og vind. Sitér dette innlegget Draco 2700 tricab. Link to post
LALUNA II Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Ligger for øyeblikket i Arendal i gjestehavnen sammen med Bølgen og en kamerat varmt og godt her 21 grader i sjøen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Skipper Worse Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Worse, Quindebest og Chrapyler storkoser seg i Røyksundkanalen. Sydenvarme i går, regn og gråvær i dag, regner med sydenvær i morgen. Neste stopp blir Sandnes, antakelig tirsdag. God båtsomemr til alle!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 (redigert) Et under har skjedd!! Astor (som vanligvis ikke har ferie. Ikke de siste 9 årene) har fått innvilget to dager i tilstøtene til en helg. Onsdag 29. juli setter Astor kursen mot Søta bror. Bør vel være i Strømstad gjestehavn torsdag formiddag. Deretter trolig en tur ut mot Koster, eller en liten snartripp til Grebbestad. (12 år siden sist) Som mannskap min Mørepapegøye og svoger Harald fra Rosenes by. Retur til Sætre innen søndag 31. juli. Måtte vi få pent vær! Redigert 10.Juli.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Baltic Svart 10.Juli.2005 Del på Facebook Svart 10.Juli.2005 Et under har skjedd!! Astor (som vanligvis ikke har ferie. Ikke de siste 9 årene) har fått innvilget to dager i tilstøtene til en helg. Kan man spørre om hva du driver med siden du ikke får ferie, som andre folk...? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Juli.2005 Del på Facebook Svart 11.Juli.2005 (redigert) Kan man spørre om hva du driver med siden du ikke får ferie, som andre folk...? <{POST_SNAPBACK}> Joda, det er lov å lure. jeg driver et spesialfirma for frakt av datamaskiner og mobiltelefoner ol. fra de større elektroforretningene i Stor-Oslo. For ikke å gå i detaljer så det en relativ komplisert oppgave hvem som til stadighet skal betale for hva. Derfor må jeg være tilstede hver dag. Det er ikke så ille som man skulle tro. Når man starter ved 05-tiden og er ferdig mellom 12- og 14 så er det mye igjen av dagen. Da er det godt å ha Astor i nærområdet og ikke minst båtvenner i havna. Men jeg innrømmer gjerne at når juli kommer og venner stikker ut fjorden, da kommer tankene på ferie. Er jeg fortsatt sprek når jeg runder 70 og tar fatt på pensjonstilværelsen vet jeg at det kommer til å bli mange og lange turer langs kysten. Men som Bjarne Brønbo i DDE sa så godt: - Lev nå mens du kan, det er veldig lenge å være dau. Kloke ord. Men det er ikke alltid fornuften taler sitt språk når man jobber i sommerens hete i hverdagen. God ferie til dere alle! Redigert 11.Juli.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sira Svart 11.Juli.2005 Del på Facebook Svart 11.Juli.2005 Drar ut fra båthavna ,Sand Marina Onsdag med kurs for Marstrand. Litt usikker om det blir Læsø i år, men vi får se. Har nesten fire uker å boltre oss på , så allt er mulig. Har forresten logget 370 nm alt i sesongen så båten blir iallefall brukt. Ha en fin sommer alle sammen,Kanskje vi sees? Vimpelen henger på plass. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Verrie Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har nå tre uker bak meg med loffing langs kysten, dvs Kragerø, Risør, Tvedestrand, Arendal, Lillesand. Grunnet selskap samt diverse er vi nå innom hjemsted Grimstad, men skulle familien hjem ? Neidda neidda, her er det kun båten som gjelder........ Så vi legger oss til i gjestehavna istedet..... Med det samme selskapet er over, er det ut på skjæra igjen. Det er jo bare lekkert vær for tida Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Vi legger ut fra havna i dag. Blir ute 4 uker etter planen. Første stopp er Grimstad gjestehavn der barna skal plukkes opp etter en natt hos besteforeldre. Videre er målet østover og nedover Sverige. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Victora III Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Kom hjemom etter en uke i båten nå. Grimstad, Lillesand, Arendal, Lyngør og Blindleia - litt frem og tilbake. Denne formen for båtferie er den beste med mulighet for turer hjemom når været ikke er topp. Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Hei alle sammen. Nå er det endelig ferie Heira legger ut fra pæddekommen i morgen og turen går til Kristiansand hvis været tilater det . 3 uker med båtliv blir bare helt nydelig å se frem til nå Ønsker alle andre en god sommer og det kan hende noen ser vimpelen min under veis Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.