Jump to content

Montere Webasto i Buster Magnum, noen som har gjort dette? Tips?

Cnord

Recommended Posts

• 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Hei!

Jeg har en Magnum med en Air Top 2000 i. Den er montert sentrert under akterbenken, med dieseltank ved siden av batteriet. Eksos går bak gjennom stuerom/badeplatform babord. Foreløpig går varmekanalen bare på styrbord side, ett utløp mot "frontruta" og ett under akterbenken like over lenseåpningen i gulvet. 

Jeg har ingen bilder, men det kan jo ordnes.

• 8 måneder senere...

Hei,

Er helt ny her på forumet. Kjøpte meg en Buster XXL 2008 på «høstsalget».

Jeg ønsker gjerne å se bilder av din installasjon @Kraftsjark

Har fortsatt båten ute i en flott marina. Men merker at varme har gjort seg nå på vinteren. Er inne på tanken om å plassere varmeren under akterbenken. 

Redigert av kejogulu (see edit history)

Hei.

Jeg skal se hva jeg får til de nærmeste dagene. Har tatt selve varmeren ut av båten for å sjekke mulige årsaker til at den slukker etter 5-20 min. Det lar seg nok rense, eller i verste fall byttes det litt deler. Det var ikke spesielt enkelt å demontere/fjerne varmeren, da det er trangt som f.... 

Varmeren er montert på en liten "skillevegg" som står midt i akterbrønnen, på denne er det montert manuell lensepumpe. På grunn av at det går eksos og drivstoff inn i varmerens underside, er den montert på en ca 10 cm høy brakett. Og da er det temmelig trangt over og under. Men det gikk til slutt greit å få den ut, håper det går enda bedre i revers.

Skal få tatt noen bilder av båten uten varmeren, kanskje enklere å få inntrykk av hvor resten av leamikken bør monteres når selve varmeren ikke skjuler så mye.

Hei igjen. Fikk tatt noen bilder i går, men jeg ser nå at det muligens ikke er så lett å orientere seg ut fra bildene. Men det var det jeg fikk til i mørket under opplagspresenningen. Ikke bare trangt under akterbenken, også trangt under presenningstativet.

DSC_0495.JPG.01a2a954f4a12d49a7232d76ffdbb6dc.JPG

Skillevegg med lensepumpe, er montert en brakett som hylle her, for å løfte varmeren slik at eksos ut og fuel inn får plass under.

DSC_0496.JPG.2e4346c17432ca872d2e01007dcfd81e.JPG

Sett fra styrbord side.

DSC_0497.JPG.11ad87e2f921f5047e2728c421b98273.JPG

Fra babord side, dårlig bilde.

DSC_0499.JPG.163c8da6e3babe8482bd2b2d82876ddd.JPG

Tank samt noen av koblingene sett fra babord.

DSC_0500.JPG.89656469611497d74de333c45776aca8.JPG

Styrbord side igjen, her sees de svarte rørene som leder varme, hvor den ene går til gulvet ved akterbenken over dreneringshull.

DSC_0501.JPG.94472e59c4c42d214f5da4468e331c89.JPG

Utblås på vindu ved førerposisjon.

Eksos som nevnt tidligere går rett ut bak babord side, gjennom stuerom. Fikk ikke tatt bilde her pga stativ.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...