Jump to content

Hjelp til båtvalg, dagsturer med unger

Aslak84

Recommended Posts

Fine båter. Men er det ikke litt snaut med 90 hester på en såpass stor båt? Den er jo 250 brei og er oppgitt til å veie 1375kg. Og med den oppgitte vekta kan man vel regne med en del høyere totalvekt med litt fiskestenger og sluker.

• 2 uker senere...

Oppdatering, først takk for alle svar :-)

Etter å ha gått noen runder og vurdert behovet. Har jeg kommet frem til at det beste er å starte i det små da samboer ikke er helt overbevist med tanke på båtlivets gleder. Kjøpte meg derfor en 2007 Askeladden 475, som da kun blir å benytte på kremdager med familien. Så får jeg solgt inn båt med teskje slik at jeg om 1-2 sesonger får aksept for et økt budsjett :-) fikk med en kallesje til denne båten slik at jeg får brukt den til teiner mm på alle de andre dagene. Igjen takk for gode innspill.

Skjønner at noen folk vil ha nyere og mindre fremfor eldre og større. Men kan ikke fatte at folk orker å dra opp båten på henger så kjøre den hjem og plassere ett eller annet sted så få den på henger igjen, kjøre til sjøen få den av osv. osv. Som for meg så høres det ut som plagsomt arbeid som hadde ført til veldig få båtturer i året.

Jeg tror båtplass er bra investering uansett hva slags båt man skal bruke. Da er det jo bare å kjøre til båten og sette seg oppi og kjøre kan til og med ta ettermiddags fisketur etter jobben ikke bare på fredag. Men kanskje det er ikke så tungtvindt som det ser ut å sjøsette båten for hver gang man skal på tur.

Redigert av XardasKSP (see edit history)

Den står på hengeren når den lagres så slipper å få den opp på hengeren igjen.

Er egentlig enig med deg, men det tar 5 min å sette ut båten med litt trening, og 6 og ta den opp, så er ikke mye jobb. Men man mister ofte den impulsive turen i kveldssola osv. Jeg hadde hengerbåt i flere år før jeg ordnet båtplass. Helt ok, men savner det ikke;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Neida bare tenkte at f.eks båtplass 4 meter bredt er jo 4000 i året med mindre noen bor i Oslo. Da må jo verdifallet på nyere båt være større selv en såpass rimelig (til å være ny) og liten så da skjønner jeg på en måte ikke at noen gidder, men hvis det går så kjapt å ta ut og putte oppi da.... men likevel man må jo kjøre bilen med henger og koble til og fra osv. osv.

Høres litt ut som noen som bor i campingvogn for å spare penger (altså ikke fordi det er gøy da blir det noe annet) også er det rimeligere å bo i hus, men folk er jo forskjellige.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...