paxo Startet 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2017 Etter å ha skrudd på gamle båter siden år 2000, har jeg blitt sittende med mye brukt utstyr og deler. Siden jeg ikke bor i mest sentrale strøk, er det ikke så lett å selge noe av det. På finn.no "drukner" annonsene. Det er heller ikke mulig å sende billige saker da portoen ofte blir mer enn tingen er verdt. Er det noen som kjenner til et bruktmarked på østlandet der man kan stå og selge. Evn.om noen kunne tenke seg å arrangere noe slikt? Jeg trenger sårt til å rydde i garasjen... Når jeg søker på båtplassen, får jeg kun eldre tråder og defekte linker om emnet. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 Hva med letgo? Og loppisappen spock? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 Det finnes på facebook, Opptil flere: Feks båter og båtdeler selges/byttes/gis bort Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 Hvis du ikke får napp på en annonse på Finn.no er det vel et hint om at den delen er moden for resirkulering. Jeg har også garasjen halvfull av dritt jeg hittill ikke har hatt hjerte til å kaste, men etterhvert må jeg vel gå en runde med meg selv. Skal jeg få realisert planene om å isolere garasjen er vel det en av de tingene som presser seg fram Men jeg tror egentlig jeg skjønner hva du mener. Som innbarka skrotnisse er det forferdelig å kaste ting man egentlig vet at er verdifulle. Hadde et eksempel på det her i fjor. For å få plass til dracoprosjektet i gården måtte jeg kvitte meg med et digert hydraulikkaggregat av meget god kvalitet. Jeg satte inn en annonse på Finn til en lav pris, men ingen respons. Etter en tid satte jeg inn en annonse på ny, denne gangen til litt lavere pris. Etter en stund fikk jeg det ene budet etter det andre, og enden på visa var at jeg kunne solgt aggregatet til tredobbel pris flere ganger. Dette var tross alt industrielt utstyr som praktisk talt er uløselig for folk flest, så når man først finner de som trenger slikt er det ikke noe problem å bli kvitt det. Utfordringen er at det er spesielle ting som det skal litt til å finne en kjøper til Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
morgull Svart 13.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2017 Hvis du har veldig mye å selge så kan kanskje Ekebergmarkedet i mai være en ide: http://www.veteranvogn.no/index.php/kalender/nvk-arrangementer-lop/62-varmarked-ekeberg?date=2017-05-06-00-00 Der er det alltid masse folk. Har sett en del som selger båtutstyr der også. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
paxo Svart 14.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Ekebergmarkedet har jeg tenkt på, men sist jeg var der, for noen år siden, var det mye "markedsvarer" og ikke så mye bildeler. Jeg tror ikke de trenger enda fler som ikke selger bildeler selv om noen av oss liker båtdeler bedre. Når det gjelder å kaste ting fordi portoen blir for høy, var det nettopp det jeg ville unngå. Her hos oss har vi en velforening som har et årlig marked der folk kan betale 200,- for å selge sine egne varer. Jeg håpet noen i sentrale strøk på østlandet kunne ha noe lignende, helst rettet mot båtutstyr. Båtutstyr i øvre Telemark selger ikke så godt. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 14.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Holmen slipp i Asker har et bruktmarked for båtutstyr og diverse hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 14.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Ikke veldig mye oppdatering på hjemmesiden deres om vinteren, tydeligvis, men det står ihvertfall om fjorårets arrangement der. http://www.holmenslipp.com Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Også et marked i Gamlebyen i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
okeido Svart 14.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2017 Tror de fleste søker på finn.no men et problem for meg som leter er forskjellige navn og skrivefeil. Jeg er på utkikk etter reserve eksosbend til mine motorer f.eks og søker på eksos bend,albue,krøk og riser har jeg sett. Det blir vanskelig å finne iblant. Men jeg gjør dette for å slippe å vente vis det skjer noe og kanskje spare litt penger. Så noen som selger uoriginal til dobbel pris av en original. Så pris er viktig for meg iallefall som prøver å være føre var. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Når er markedet i Fredrikstad? Kan man komme og selge for en rimelig penge? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Finn.no er jo bra. Bare å sette "hbo" en lav pris. Da blir det som regel borte. Jeg krever stort sett en 200-lapp i forskudd på vipps. Slik at jeg vet kjøper er seriøs. Hvis ikke kjøper jeg øl for penga og reaktiverer annonsen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Det er slike markeder hvor private kan selge hva de vil for noen hundrelapper i Oslo også. På Vestkanttorget på lørdager og i Birkelunden på søndager. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Paxo: Jeg har dessverre ikke noe mer info om frimarkedet i Gamlebyen. Tror det er en typisk vår-ting. Har aldri vært der selv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.