anglo Startet 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2017 Hei Da har jeg kjøpt en velbrukt Windy 22 DC fra en kar i Arendal. Båten er fra 1976 etter det jeg forstår og er omtalt her inne på forumet tidligere. Jeg kommer også til å poste og spørre om råd og tips da jeg ser at det finnes mye kompetanse blant brukere her inne. Båten trenger mye arbeid om den skal bli noe i den retning jeg ønsker meg. Er ikke sikkert det blir slik heller, men vi setter igang om en liten stund. Første etappe var å få båten levert hjem på døra, og den kom med Lastebil fra Nilsen Båt&Kran i Arendal i går. Har ikke bygd noe telt foreløpig, så satser på at vinteren fortsetter slik den har vært....snøfattig... Skal ha tak i 2 stk gassdempere til motorluke først, så om noen vet om noe som passer denne båten er jeg glafd for tips. Skal ikke ha elektriske gassdempere. Kun død fisk følger strømmen Link to post
boble65 Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Her må vi jo få bilder? Link to post
anglo Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Hei Ja det har du rett i. Her er de 2 første etter at båten ble levert i går. Kun død fisk følger strømmen Link to post
boble65 Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Ser grei ut den? Link to post
Vrod Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Det er en klassiker med pene linjer. Lykke til. Nå kommer sommeren? Link to post
anglo Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Hei. Den er finere på avstand og i litt dunkelt lys for å si det sånn Men linjene er det ikke noe å utsette på Kun død fisk følger strømmen Link to post
anglo Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Flott logo i metall som er litt preget av tidens tann.. Her klar for en liten oppgradering.. Men patinaen skal få være .. Pusses, men ikke til hysterisk blankt Kun død fisk følger strømmen Link to post
TimJ Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Se der ja:-) gamle båten har fått seg nytt hjem??? Sleng ut masse bilder av det du gjør nå da???? Link to post
anglo Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Hei TimJ Ja det er planen, planen om å bruke forumet aktivt til dette da det er masse kompetanse og bra ideer her inne. Båten står ute som du ser, så det blir nok ikke noe særlig fart før det blir mer vår i lufta Men noe er allerede startet på. Kun død fisk følger strømmen Link to post
anglo Svart 3.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Hei Da er det bedre vær og jeg er igang med båten. Det første jeg gjorde var å demontere alle gulvplater og ut av båten med det. Er ikke prippen men...fy f og det så ut nede i de mørke rom.... Mange vaskevann senere ble det etterhvert greit. Dørk platene bar preg av å ha fått lag på lag i løpet av tiden... 50 kornet pussepapir og maskin gjorde susen... Det må gå blitt brukt tykkere belegg på den tiden... Men resultatet ble greit. Også er det gøy å redde der som er fra den tiden båten var ny. Legger ved noen bilder Kun død fisk følger strømmen Link to post
TimJ Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Se her ja, dette ble jo fint:-) mye gammel morro under dørken der tenker jeg ja:-) skal forøvrig få sendt den lista over det jeg har gjort med båten:-) Link to post
anglo Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Hei TimJ Ja det er sikkert Ser frem til at du sender meg det Viktig med dokumentasjon Kun død fisk følger strømmen Link to post
anglo Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Noen som vet om et skilt som dette? Kun død fisk følger strømmen Link to post
anglo Svart 10.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Badeplattform og badestige på gang. Badetrapp reparert ved å sette inn ny gjenge hylse i selve røret der den er festet Synes den ble bra..disse båtene kler badeplattformer slik de var på den tiden Resten er pussing og olje .. Kun død fisk følger strømmen Link to post
stein4500 Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Hei Nydelig båt! Har nettopp kjøp selv, fra 1977, motor er GM V8 271HK 5,7:) Elsker den! Ikke meninga og kuppe tråden din:) men jeg er ny på forumet og holder på å pusse opp selv, spennende å se hva du gjør! Jeg måtte bytte mine dørkplater fordi de var så råtne flere steder, skal også bytte bjelke laget under siden de er råtne noen steder. Har fusset ned skrog (under gummilista) og skal sprøyte den på fredag med orginal hvit farge (2000 heter den). Skal videre - bytte ratt, instrumentpanel, kanskje instrumenter, skrogtrekk, pute/setetrekk + pusse og gnikke:). Deler gjerne og men har også masse spørsmål. Har masse bilder. Legger med et par i første omgang. Link to post
stein4500 Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Hei igjen Har du malnr til slik havnepressenning du har? Har forresten orginal DC22 brosjyrer i pdf format hvis du vil ha:) S Link to post
TimJ Svart 10.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2017 Havne presenningen får du fra Hansen Protection. De har bare en mal til 22DC. Link to post
anglo Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Hei Stein Ja dette var gøy, fine båter er det ingen tvil om at det er Er ikke så aktiv her inne om dagen da mye av tiden går med til å pusse båten ferdig. Er straks klar med mye, hatt en "sinnsyk" jobb med å fjerne alle lag med gammelt bunnstoff, møkkajobb! Men det blir straks sjøsetting Legger ved noen nye bilder Kun død fisk følger strømmen Link to post
stein4500 Svart 19.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Ser jo veldig bra ut da! Du har kommet en del lengre enn meg:) Veldig bra jobbet! Nydelig dashbord! Laget det selv? Holder på med det selv, men har vært usikker på om man kan "bare" bytte fra de gamle instrumentene. Som du ser på bildet er det en slik plateløsning her, har tenkt å bytte den til en stålplate! men ville gjerne byttet instrumentene også. Veldig fin dørk også! Jeg byttet mine som hadde en del råte, med slike fra Fibo - ser ut som teak, men er laminat. Ok, men dine er finere. Nye stoler? ser fine ut. jeg trekker om mine gamle orginale, seter og puter m fartsstripe. Rattet ser også nytt ut. Lurer på hvordan man bytter det, fordi det nye jeg vil bytte til har en ny standard ser det ut som. Eller er det lettere med Windy som du har? Link to post
anglo Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Hei Forrige eier som har gjort dette dashboardet i denne båten Ja synes det ble pent og ryddig Båten er forresten til salgs på finn.no - lagt ut i dag 28.05.17 om du vet om noen som er i markedet for slik båt. Kun død fisk følger strømmen Link to post
anglo Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Da ligger båten på sjøen og 2 stykker kommer i løpet av pinsehelgen for å se på båten. Da håper jeg på salg slik at jeg kan realisere neste prosjekt som også er en gammel Windy :) Kun død fisk følger strømmen Link to post
andk Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Fikk du fikset de tingene du ville fikse før salg? Link to post
anglo Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Ikke alt, men mye av det er fikset Litt står igjen til neste eier Men alt funker og den går fint Kun død fisk følger strømmen Link to post
Guddis Svart 11.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Nå har jeg overtatt denne fine båten, og opprettet en ny tråd som kan følges her. Takk for hyggelig handel, Anglo :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn