PerHa Startet 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2017 Starte på et stort prosjekt å bygge opp denne båten som jeg har arvet. Båten har stått på land i 15 år urørt så hær er det mye jobb. Startet med å sette sammen motoren en sabb 2h. Motoren fikk nye stempelringer og nye pakninger å ny lakk. Problemene dukket fort opp i båten da jeg tok av den alt for tette presseningen dørk og huset var bygd i finer så den var råtten,alt ble revet ut. Ny dørk er påbegynt. Legger ut litt bilder. Kom med ideer å løsninger om noen har. Er mitt første båtprosjekt så kom med ideer å løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
COOP Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Har ingen gode ideer til deg, men lykke til med prosjektet! Det ser ut som du har en del jobb foran deg, så det er bare å stå på. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Ja var mere jobb enn jeg hadde tenkt. Dørk platene skal ut igjen vaskes rein inni, rive av det hjemmebygde huset. Huset skal bygges til å se likt ut som orginalt bare kortere å 10 cm høyere enn orginalt,må bygge huset rundt motoren pga den er montert langt fremme.har fått tak i det orginale overbygget til en sånn snekke. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Sånn ser sabben ut i dag. Starte å går som ei klokke igjen,mangler bare å få lakkert hele motoren. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 25.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Er det noen som kan si meg hva jeg bør behandle skroget innvendig med.har aldri vært behandlet innvendig.male epoxy primer og to komp maling? Sitér dette innlegget Link to post
kenska Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Hei. Tøft prosjekt, jeg holder på med et lignende selv, bygger om en skilsø 23 til åpen fiskebåt. Jeg ble litt nysgjerrig på de dørkplatenen du bruker. Hva er det ? Er det bare dem som skal brukes eller skal du gjøre noe med dem ? Når det kommer til å behandle skroget innvendig skal jeg gjøre samme som deg, bruker da bare tokomponent topcoat og maler på, et råd jeg fikk her inne på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 25.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Di dørkplatene er PE plast, Tykke tunge plater som aldri blir glatte lett å tilpasse. Skal skru dem fast i 1,5 ×3 toms som er plastet inn. Di platene er brukt ute på mærer. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 26.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Hær er neste prosjekt med båten,er knekt av rundt vinduene der det er tapet.lappingen blir med epoxy,har aldri prøvd det før men det må vel gå fint? har bare ikke funnet ut enda hvordan den skal forskales. Sitér dette innlegget Link to post
PerHa Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Kommet litt vidre på prosjektet, motor er satt inn og det gamle overbygget er kappet vekk. Er nå bare å vente på våren hær Nord så man kan få plastet fast det nye overbygget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.