Viksund Bravo Startet 27.Februar.2017 Del på Facebook Startet 27.Februar.2017 Tauet er blitt noen år, og ganske slitt og stivt. Men dette gjelder jo bare enden som blir brukt, altså stort sett de første 20 meterne. Har lyst til å prøve å snu det for å forlenge levetiden. Men hvordan kan jeg få laget en brukbar ende mot ankeret? Er jo en kause der idag. Kan slikt tau spleises på noen måte? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Morten_L Svart 27.Februar.2017 Del på Facebook Svart 27.Februar.2017 Flettet ankertau med bly er ganske vanskelig/tungt å spleise så ville vurdert å bytte hele tauet selv om det ofte er som du skriver siste delen som er mest slitt. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Må kanskje bytte ja.... noen som har prøvd andre metoder enn å spleise mot kause? Wireklemmer? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Whiskey Svart 28.Februar.2017 Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 (redigert) Jeg snudde mitt, la inn en kause med en sydd takling og tapet godt rundt med vannfast gorilla-tape for å unngå slitasje på taklingen i vinsjen, kunne vel med fordel brukt krympeplast. Men har holdt fint en sesong så langt... Aldri i livet om den sklir, mer redd for at taklingen blir slitt og løsner. Er flere som har lurt på dette før ser jeg. https://baatplassen.no/i/topic/38237-holder-denne-taklingen-tro/ Redigert 28.Februar.2017 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
bert Svart 28.Februar.2017 Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Jeg lagde en løkke m pålestikk og la inn kause , og tapen enden på stikket. Brukte det en sesong til jeg laget en ny spleis snudde da tauet,. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2017 Takk for svar. Det skal jo gjennom ankerrullen også, så må ikke bli for klumpete. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.