Pettern1972 Svart 22.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2017 Stemmer det Kenneth. Roret som har slengt inn i skroget. Men nå er det lappet. En merker iallefall godt at en har gode venner i havna. Når jeg kom til båten i stad var allerede kamerat Sven Svensen i gang med å lappe skrogskadene. Nå er ror, roraksel, propell propellaksel, akselbukk og cutlaslager demontert. I morgen skal pakkboksene ut. Da er alt klart for Skjerden mekaniske til å legge sine magiske fingre i sving. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 22.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2017 Grei karamell Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 22.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2017 (redigert) Ikke bare lett å få ut akselbukken da når muttere er støpt inn..., på babord side satt de under dørk i dusjen av alle ting Redigert 22.Juli.2017 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Knude Svart 23.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 Det var da veldig å uheldig du er. Velkommen i tulipanklubben Gå på igjen og lykke til med bruken av båten som nå er blitt riktig så fin. knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 Føler med deg. Ikke slikt man trenger i starten på ferien. Som kona til en bryggenabo uttrykte i frustrasjon; "Jeg vurderer bobil". Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 23.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 En ting er iallefall sikkert, bobil er absolutt ingen alternativ Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Kenneth 81 Svart 23.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 Ikke alt som er bygd for å vedlikeholder desverre... Har ett par sånne fine løsninger i Biamen og. Men kjenner jeg deg rett så blir det vel bedre enn nytt når du er ferdig. Er det i det hele tatt lov å nevne "B"-ordet på denna sida da? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2017 'B'-ordet var sagt i et øyeblikks dyp frustrasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Dette var ikke det jeg ville lese når jeg fikk i tråden! Men når det først er så ille er Skherden absolutt det rette stedet å dra! Fantastisk service og propell og aksling blir bedre enn nytt!? Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pettern1972 Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Går unna nå. Skjerden Mekaniske leverer tilbake på rekordtid. Maken til service skal man jaggu lete lenge etter.... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Hebbe Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Godt at det ordner seg. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
sap_2000 Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Det var kjedelige greier, pettern, men flott å ha så dyktige og kjappe folk rundt seg når uhellet først er ute Deler kan byttes, men selve Jupiteren tror jeg det er bortimot umulig å ødelegge. kunne ikke unngå å legge merke til tykkelsen på gelcoaten på bildet der roret hadde kakket borti. Selve laminattykkelsen er jo også rimelig stor på disse båtene også. Tror Jupiter må være noe av det mest solide som noen gang er laget av fritidsbåter. Fortsatt god sommer ?? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Skjerden er bare helt rå! Og ikke har de blodpriser heller! Synes det er utrolig godt å bvite hvor man skal dra når drivlinja skal tas vare på! Skjerden reklamerer jeg hemningsløst for! Håper du kommer deg utpå brennkvikt!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pettern1972 Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Du kan nok fort ha rett i det Sap. 8 mm med gelcoat er en smule tykkere enn dagens standard. Vi ligger på vannet igjen nå. Erik, som du sier, skjerden mekaniske er helt rå. de gutta der kan faget sitt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Hvor går turen videre? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Godt at skuta er på vannet igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Erikda skrev 1 time siden: Hvor går turen videre? Ho mor skal jobbe til uka, så det blir hjemmehavn til uka. Blir vel å luske litt rundt uka etter. Drar aldri så veldig langt vi Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 9.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Da ligger vi på land igjen. Bare å begynne med videre oppgraderinger. Var litt uheldig i aktercabinen og fikk sig i lakken, så det er nå pusset ned igjen. Lagt på 4 nye strøk med Owatrol edelolje. Glansen begynner å komme når man ser speilbilde i veggen Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 9.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Sliping av utvendig teak Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 9.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Metter treverket med 50/50 owatrol rustolje og edelolje Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Hulda Svart 9.November.2017 Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Bare lurer på, hvilken misjon har rustoljen? Den gangen jeg jobbet med slikt eksisterte ikke dette produktet. Men resultatet ser uansett meget bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Misjonen til rustoljen er at denne blandingen penetrerer veldig godt inn i treverket. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Nero II Svart 9.November.2017 Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 At du etter grunnstøting og ødelagt ferie fremdeles drar på, det imponerer. Båten er i ferd med å bli ei perle, gleder meg til å følge med på fortsetttelsen Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Den er langt fra en perle, men fungerer bra for oss. Er hele tiden noe man har lyst til å forbedre ombord. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 11.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 Før: Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.