Benji Svart 3.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Da SKAL jeg være med Bjørn! Dere to sammen i samme båt - nå vart jeg rædd. Ingen som tenker på meg da. Men ok da, om jeg kjøper på Svalbard - dere er påmeldt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Dere to sammen i samme båt - nå vart jeg rædd. Ingen som tenker på meg da. Men ok da, om jeg kjøper på Svalbard - dere er påmeldt. JIPPI!???? Bare en liten kommentar etter å sett budsjettet ditt. Har du vurdert Viksund St. Cruz? Har vært ombord i begge de du nevner og ble slått i bakken av Viksund sin..... Jeg opplevde 31 foteren som gigantisk! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Benji Svart 3.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 JIPPI! Bare en liten kommentar etter å sett budsjettet ditt. Har du vurdert Viksund St. Cruz? Har vært ombord i begge de du nevner og ble slått i bakken av Viksund sin..... Jeg opplevde 31 foteren som gigantisk! Ikke vært ombord, men sett på de på finn.no. De fleste av de - alle jeg har sett - her ikke sete til mor i fartsretningen. Jo men bakerst i buesalongen. Vil har ett sete vi kan snu i front av salongen. Men nydelige båter - ingen tvil. Andre er jo Skilsø 33 også, nok å velge i, og vi kommer nok til å titte rundt på fler, en disse to ligger på førsteplass. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Ikke vært ombord, men sett på de på finn.no. De fleste av de - alle jeg har sett - her ikke sete til mor i fartsretningen. Jo men bakerst i buesalongen. Vil har ett sete vi kan snu i front av salongen. Men nydelige båter - ingen tvil. Andre er jo Skilsø 33 også, nok å velge i, og vi kommer nok til å titte rundt på fler, en disse to ligger på førsteplass. Har en kompis med 925 og en med Viksund. Jeg kan ordne visning går i begge. De ligger på sjøen..... Blir spennende å se hva dere ender opp med! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Benji Svart 3.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Har en kompis med 925 og en med Viksund. Jeg kan ordne visning går i begge. De ligger på sjøen..... Blir spennende å se hva dere ender opp med! Har den i mente - takk. 925, den har jeg kamerat med. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kaffelars Svart 3.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 De fleste av de - alle jeg har sett - her ikke sete til mor i fartsretningen Vår eldre 310 har dobbelsete på pass.siden der ryggen kan vippes, var et ønske for oss også. Tror dessverre ikke 340st.cruz ble levert med slik løsning. Det hadde vært en bra båt for dere :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 3.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Vår eldre 310 har dobbelsete på pass.siden der ryggen kan vippes, var et ønske for oss også. Tror dessverre ikke 340st.cruz ble levert med slik løsning. Det hadde vært en bra båt for dere :) 340 er en nydelig båt, men i årsklassen som vi leter 2007/8 - 2010 er den nok litt i overkant på pris. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
eysteind Svart 3.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Vurderer båt i samme segment. Har du sett på Skorgenes 335 sonic? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 (redigert) Vurderer båt i samme segment. Har du sett på Skorgenes 335 sonic? Hei Nei har ikke sett på de eller de fra Skorgenes. Ett eler annet som ikke "treffer" meg der Redigert 4.Mars.2017 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Saganda Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Vi har Saga 315, har brukt den i 8 sesonger, bare positive erfaringer. VP motor uten feilslag, romslig og bra inne og ute. Kikka på Riviera før vi handla, opplevde den som litt lav under dekk inne,( jeg er 190cm). Min ligger til salg på Finn... Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Vi har Saga 315, har brukt den i 8 sesonger, bare positive erfaringer. VP motor uten feilslag, romslig og bra inne og ute. Kikka på Riviera før vi handla, opplevde den som litt lav under dekk inne,( jeg er 190cm). Min ligger til salg på Finn... Hei Hyggelig å høre. Har sett på din, lå vel ute i høst også, og merket meg den allerede da. Godt å lese at det er motorer der ute uten problemer også, det er det trolig med de fleste. Hvordan har det vært å komme til vanlige servicefunksjoner? Hadde det ikke vært for at vi ikke kommer til å handle før til høsten/vinteren så hadde nok Saganda vært en båt vi hadde valgt å se på. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Sagaanda er jo en meget godt utstyrt båt. + for at den er skipsregistrert. Spørs om ikke du bør legge deg i forhandlinger! ?? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Sagaanda er jo en meget godt utstyrt båt. + for at den er skipsregistrert. Spørs om ikke du bør legge deg i forhandlinger! ?? Litt tidelig. Blir ikke kjøpt båt før høst/vinter/våren igjen, det har vært meningen fra starten av. Også må vi selge først også, men ja hadde vært veldig interessant den. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Happy times - å være på båtjakt! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Ganske moderne å ha to båter nå. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Ganske moderne å ha to båter nå. Joda Bjørn, men nå er det slik at jeg er gift med en bestemt dame - og liker ikke å sove på verandaen - i beste fall om det skjer. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Komodo Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Hei Benji, følger med på båtjakten din Nå har jeg aldri vært inni en Saga 315, er enig i dette: Kikka på Riviera før vi handla, opplevde den som litt lav under dekk inne,( jeg er 190cm). Nå er ikke jeg 190, men synes allikevel den er for trang. Det gjelder egentlig både innvendig og uteplassen bak. Jeg synes båten er sprek, og har inntrykk av at de har god byggekvalitet, men da vi var inne i en på båtmessa for noen år siden var vi skjønt enige om at det ikke var noen båt for oss. Viksund 340 har blitt nevnt. Dette er jo en båt i samme kategori, men den synes jeg oppleves mye luftigere. En av årsakene er vel at den har noe mer bredde. Jeg ser du nevner at den blir for dyr. Hadde jeg stått ovenfor valget ville jeg heller jenket litt på årsmodellen og fått en St. Cruiz Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Viksund leverer nydelig båter, ingen tvil om det. Har en liten utfordring om jeg kjøper båt med FB - har plass i Mossesundet, og skal ha båt som går under kanalbrua - da 80 % av turene våres går sørover. brua er ikke av de høyeste, og er redd Viksund sine båter dessverre "stanger" der. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bonus Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 ... er redd Viksund sine båter dessverre "stanger" der. På normalvann (vannstand rett under plankekledningen ved Fiskebutikken) går Viksund 340 under Kanalbrua. Våre venner med Mor Major (som ligger i havna hos oss) går ofte gjennom kanalen. Skal dog nevnes at de fikk skrubbsår på toppen av topplanterna en gang Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Viksund 320/340 finnes jo også i HT-versjon. Veldig flott båt. Og du kan krype rundt motoren, som er smart plassert. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Key Freak Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 (redigert) Viksund leverer nydelig båter, ingen tvil om det. Har en liten utfordring om jeg kjøper båt med FB - har plass i Mossesundet, og skal ha båt som går under kanalbrua - da 80 % av turene våres går sørover. brua er ikke av de høyeste, og er redd Viksund sine båter dessverre "stanger" der. Jeg har vært under kanalbrua med vår Viksund 350. Men det var bare såvidt, og vi la ned VHF-antenna for å komme under. Og det var ikke rare klaringen til topplanterna...Jeg vet ikke noe om vannstanden. Redigert 4.Mars.2017 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
TideRace Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 (redigert) Ser du har en kamerat som har 925`en og hvor du sikkert har hatt en grundig gjennomgang av hans båt. Skulle du likevel ha behov for å se på et og annet, så ligger min Riviera 925 godt tilgjengelig i haven med strøm, varme og lys ombord. Tror ikke vi bor så langt fra hverandre, så si i så fall i fra. Min ble kjøpt ny fra Huseklepp i 2006 og så langt har båt og motor (Yanmar 6LP) har fungert feilfritt til nå, 11 år og ca 900 motortimer senere. Er det nødvendig med "originaldeler" så holder Huseklepp på enda, selv om han ikke lenger produserer nye båter. Jeg har eksempelvis bestilt ny original og komplett kalesje for levering i april fra Huseklepp. Dette kostet hos ham betydelig under hva en annen og kjent kalesjemaker her i Vestfold skulle ha, så det er greit å ha en seriøs produsent i bakhånd. Jeg har ellers lagt igjen diverse opplysninger om Riviera 925 i flere tråder tidligere her på forumet, blant annet over de vesentligste forskjellene og endringene som er gjort på årgangene etter ca 2002. Sjødyktighet og fart skal du ikke bekymre deg for. Vi har flere ganger tatt "Skagerak Rundt" og en langhelg for oss betyr ofte Vestfjorden - Kristiansand/Søgne t/r, ca 130 nm hver vei. Sist sommer tok vi igjen den store rundtturen, hvor vi traff dette kjente ansiktet med mannskap et stykke ned på svenskekysten da vi var på vei ned mot Kallö Knipla: På Læsø ble det en hyggelig prat og bryggedram med skipper`n på denne kjente Båtplassen-båten: .. og husker jeg ikke feil så traff vi Bonus i Sæby da vi skulle tilbake og over til Sørlandet. Og... her er`n: Lykke til med valget, Benji, uansett hvilken du velger av disse to båtene så blir sikkert resultatet det beste. Redigert 4.Mars.2017 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Hei Phoebe. Tusen takk for tilbudet, og fine ord om båten - kanskje vi benytter oss av det tilbudet. Utrolig nok så har jeg ikke vært ombord i Riviera 925 enda. Den jeg har sjansen til å titte ombord i ligger på Fuglevik, og han begynner snart med vårpussen. Grunnen til at vi har 925 på lista er at den er i rett størrelse for oss, den har fine linjer, og har en arbeidskollega som har hatt en (1997 m/ 2x VP, og drev) og lovpriser den på alle måter. At Huseklepp kan levere til båten fremdeles er interessant,og veldig positivt. (bygger de ikke boliger der nå) Nb - ikke feil at det sitter Yanmar i de heller - men tror vel det på motorsiden handler mest om hvordan de er kjørt og stelt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
TideRace Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Hei igjen Benji Vi er to "voksne" hvor ungene har flyttet ut (også av båten), så for oss er i alle fall Riviera`en perfekt enten det er en helg i Tønsberg-skjærgården eller lengre turer over flere uker. Huseklepp har ganske riktig (dessverre) lagt ned verftet på Nøtterøy, men har flyttet virksomheten litt lengre ut på øya. Se hjemmesiden: http://huseklepp.no/ Vi reiser på fjellet i ettermiddag og blir der hele neste uke, men båten blir liggende i hagen til ca 1. mai hvis du ønsker å ta en kikk. Du finner antagelig min adresse og kontaktopplysninger ut fra kallesignalet mitt, LD7828, eller send en IM her hvis det blir aktuelt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Hei igjen Benji Vi er to "voksne" hvor ungene har flyttet ut (også av båten), så for oss er i alle fall Riviera`en perfekt enten det er en helg i Tønsberg-skjærgården eller lengre turer over flere uker. Huseklepp har ganske riktig (dessverre) lagt ned verftet på Nøtterøy, men har flyttet virksomheten litt lengre ut på øya. Se hjemmesiden: http://huseklepp.no/ Vi reiser på fjellet i ettermiddag og blir der hele neste uke, men båten blir liggende i hagen til ca 1. mai hvis du ønsker å ta en kikk. Du finner antagelig min adresse og kontaktopplysninger ut fra kallesignalet mitt, LD7828, eller send en IM her hvis det blir aktuelt ;) Takker, god tur på fjellet, nyt det. Ja jeg finner det ut fra CS Har tilbudet ditt i mente, og du hører fra oss ev. For oss blir det ikke å kjøpe før sent på året. Vi vil selge først, den prosessen er i gang, så smått. Hadde egentlig tenkt å vente me ddet til høsten, men det kan nå bli en sommer uten båt - hjelp - sa i fra oss den plassen vi fikk, da vi jo ikke trenger før til høsten, men har en deal med båt-plassjefen, så den delen håper jeg er greiest. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.