Komodo Startet 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2017 Jeg har behov for å sette inn noen flere maljer i presenningen på båtteltet til Dracoen (se link til tråd i signaturen). Duken er av 650g pvc. Finnes det maljetenger å få kjøpt for en vettug pris? Tips mottas med takk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
njal Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Jeg har denne fra Biltema. 2 år siden jeg satt i ekstra maljer i vinterpresenningen med denne. De sitter fortsatt på plass Virker som de sitter bedre enn de originale maljene i presenningen. Dette er vel å merke ikke i pvc presenning, men halvbillig 270g/m2 presenning. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
dieselfan Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 ...er det 12mm varianten du har brukt ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Jeg synes en får dårlig kraft med slik tang. Selv har jeg satt i noen 10 - 12mm maljer, og da har jeg brukt "anlegg og dor" som ofte følger med maljene og slått de sammen med en tung hammer. Da sitter de godt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
njal Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Jeg brukte 12 mm. Dette er alluminiumsmaljer. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Lars H. Svart 4.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2017 Da jeg satte i maljer (messing) i presenningen min, var det pga. de originale av aluminium var blitt deformert og løsnet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 5.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Hei folkens, og takk for tilbakemelding! Jeg ser at den tangen er av pressede tynnplater. Jeg er redd det blir litt vekt? Jeg var på Biltema tidligere i dag, men så ikke den tanga i hyllene. LarsH, hvor fikk du tak i messingmaljer og dor? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lady B Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Hei folkens, og takk for tilbakemelding! Jeg ser at den tangen er av pressede tynnplater. Jeg er redd det blir litt vekt? Jeg var på Biltema tidligere i dag, men så ikke den tanga i hyllene. LarsH, hvor fikk du tak i messingmaljer og dor? Ta med deg en magnet når du skal kjøpe maljer. Mye av dette er bare messingbelagt jern, og de begynner å ruste med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Jeg kjøpte den tanga i høst, totalt ubrukelig mener jeg, den er svært myk og bøyer seg for et godt ord. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 (redigert) Monterte ein del maljer i haust. Gjorde det på samme måten som Lars H. Skal ein god del kraft til for å få montert dei skikkeleg. Er litt skeptisk til at ei "billigtang" er kraftig nok. Kjøpte mine maljer på Seasea, men dette er noko dei fleste båtutstyrsbutikker har/ skaffer. Maljane vart levert med monteringsverkty. Kjøpte i tillegg eit stanseverktøy for å lage riktig hol i kalesja. http://www.ebay.com/itm/Hollow-Hole-Steel-Round-Punch-Cutter-Tool-Leather-Belt-Watch-Band-Gasket-Round-/272205645545?var=&hash=item3f60b886e9:m:mmD5rHFnBJj_nXE4jyqNQrw Redigert 5.Mars.2017 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 LarsH, hvor fikk du tak i messingmaljer og dor? Så vidt jeg husker, handlet jeg hos Clas Ohlson. Nå er jeg tom for maljer, men verktøyet ser slik ut, enkelt, men effektivt. Bruk en kraftig hammer slik at det rekker med et slag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alidal Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Mener jeg kjøpte dette settet hos Seilmaker Iversen... Sitér dette innlegget Link to post
Bahia Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Jeg har Biltema tangen og kan bare støtte at den er lite holdbar. Bøyer seg og skjærer skjevt. Ikke noe å satse på etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 5.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2017 Sjekk disse: http://m.clasohlson.com/no/Maljesett/25-464 http://lorentzen.no/produkter/kalesjeutstyr_3/_maljer/maljedor_1/?m=Mobile Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Komodo Svart 6.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2017 Gode tips Vegar! Da blir det vel en tur på Claes Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Arvid_A Svart 6.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2017 Jeg er enig i at Biltema sin maljeløsning ikke er særlig tess. I tillegg til at tanga er litt "uberegnelig", så er maljene av løvtynn aluminium, noe som tåler lite "røsk&riv" når kulingen kaster seg over presenningen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2017 (redigert) Da kan jeg oppdatere at både Claes Olson og Jula hadde maljer. De på Jula var billigere, men de var av gulkromatisert stål, så de vil nok ruste fort. De på CO kostet 200 for 15 stykk, men var til gjengjeld av messing. De hadde ikke påfyll, bare komplette sett med verktøy. Jeg kjøpte ei pakke med 10mm maljer, de kostet 79,90 for 20. Får teste dem først og se om de duger. Redigert 6.Mars.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.