Jump to content

Hentetur Tønsberg - Trøndelag, Seilbåt (evt, til Helgeland)


Heimsjyen

Recommended Posts

Takk for tilbakemelding. Hyggelig. Alt fungerer veldig bra så langt.

Velger å gå langt ut, mindre navigering og roligere ferd. Prøver å gå raskeste vei, men ikke sikkert vi gjør det bestandig. Litt rullig tåler vi greit. Har vært en nydelig dag på sjøen.

Har prøvd i flere dager å logge meg på med telefon, av en eller annen grunn, fikk jeg ikke det til før i dag.

Link to post
Share on other sites

Jeg går ofte på utsiden av Kvitsøy. Enkel og grei måte å gå fra Jærens rev og nordover . Kommer man nordfra Haugesund feks. liker jeg veldig godt å gå på utsiden for å kjenne på sjøen. God pekepinn på hvordan Jæren er ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding. Hyggelig. Alt fungerer veldig bra så langt.

Velger å gå langt ut, mindre navigering og roligere ferd. Prøver å gå raskeste vei, men ikke sikkert vi gjør det bestandig. Litt rullig tåler vi greit. Har vært en nydelig dag på sjøen.

Har prøvd i flere dager å logge meg på med telefon, av en eller annen grunn, fikk jeg ikke det til før i dag.

bilde

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding. Hyggelig. Alt fungerer veldig bra så langt.

Velger å gå langt ut, mindre navigering og roligere ferd. Prøver å gå raskeste vei, men ikke sikkert vi gjør det bestandig. Litt rullig tåler vi greit. Har vært en nydelig dag på sjøen.

Har prøvd i flere dager å logge meg på med telefon, av en eller annen grunn, fikk jeg ikke det til før i dag.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding. Hyggelig. Alt fungerer veldig bra så langt.

Velger å gå langt ut, mindre navigering og roligere ferd. Prøver å gå raskeste vei, men ikke sikkert vi gjør det bestandig. Litt rullig tåler vi greit. Har vært en nydelig dag på sjøen.

Har prøvd i flere dager å logge meg på med telefon, av en eller annen grunn, fikk jeg ikke det til før i dag.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Dere har valgt korteste veien. Utfra været i dag også kansje den riktige. Men, erfaring tilsier at det slingrer mindre når Feistein passeres. Krysser dere Boknafjorden mellom Karmøy og Kvitsøy på sørgående, så får en også en følelse hvordan det blir videre nedover jærkysten. Kommmer jeg sørfra her så er jeg som regel rimelig lei av sjøgangen og får da en pause før fjorden krysses.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Velkommen til min by ? 

 

Ser du tidligere i tråden oppgav Edvard som navn på mAIS, men finner en båt ved navn Edvarda på mAIS i Brosundet nå ? Antar det er dere. 

Antar dere drar videre i morgen? 

Bor på ei øy innover i Borgundfjorden, men ser utover mot byen at det er fin solnedgang ute i havet nå.  Den ser dere nok godt fra der dere ligger. Ellers kan det anbefales en kveldstur opp trappene til byfjellet. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...