Kjellg Startet 7.Mars.2017 Del på Facebook Startet 7.Mars.2017 (redigert) Jeg er så heldig at jeg klare å komme til bunnpluggen på motoren min. Tenkte å bytte ut denne med en nippel eller lignende, for å tappe ut oljen der. Hva benytter dere, rør eller slange? Hvor setter dere kranen, nede på nippelen eller oppe på rør/slange? Redigert 7.Mars.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Hei På våre 2GM20F har eg montert eit 90 graders bend, ein liten kuleventil, slangestuss, og slange opp til ei pumpa. Eg må uansett pumpa, men når slangen går opp til eit punkt høgare oppe, renn ikkje olja ut om ventilen opnar seg. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Jeg har tenkt å gjøre det samme. Forenkler oljeskift, og gir et bedre resultat enn å suge ut. Jeg har tenkt å bruke banjokobling med dowety-pakinger, hydraulikkslange fra banjoen og opp, så en kulekran der med blindplugg. Det er jo heller ikke noe problem å sette krana i banjoen, da får man krana før slangen og eliminerer et par lekkasjepunkter. Men med gode industrikomponenter bør dette være uproblematisk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
marius Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Mercruiseren min har banjokobling med påmontert gummislange som jeg enkelt kobler håndpumpen på og lenser motor for gammel olje, Veldig enkelt og uten søl. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 7.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 (redigert) Takk folkens. Da blir det oljerester i kjølen og en tur innom hydroscand :) Redigert 7.Mars.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.