Jump to content

Kobling og anbefaling av batterimonitor


Pettern1972

Recommended Posts

I vår nye båt settes det opp 2 forbruksbanker på henholdsvis 280 og 220 ah. Disse går via en batterivelger opp til koblingsskinne for + og minus. 

Laderen kobles også inn på denne skinnen slik at jeg kan velge lading av bank 1 eller 2. Den er for liten til å lade begge samtidig. Vurderer å anskaffe en batterimonitor for å kunne ha kontroll over forbruk og gjenstående strøm. Får Waeco sin egen monitor mpc 01 til å koble via laderen, men den koster 2800 kr, noe jeg synes er litt vel drøyt. Noen som har forslag til en normalpriset monitor som gjør samme jobben? og hvordan bør denne kobles? 

 

bilde

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

NASA BM2. Denne overvåker 2 batteribanker noe jeg mener du må ha da batteribankene dine er av forskjellig størrelse. De fleste batteri monitorer må en legge inn størellsen i amp. størrelse. Har selv denne og er godt fornøyd. Stort display og lett å lese. Enkel å montere, fulgte med god beskrivelse. Koster ca 2200.-

Jostein

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...